mä en ymmärrä miten meidän tilanne on luisunut tällaiseksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusydän

Vieras
esimerkki eiliseltä.
tulin töistä, mies tuli töistä.
mies alkoi välittömästi sen vinkunan miten ei oo mitää ruokaa (ajoin pihaan 10min ennen sitä ). sanoin et yhtälailla on sun käytössä noi pannut ja raaka-aineet ja sitäpaitsi siel on maksalaatikkoo, jos ei kelpaa niin ei oo mun ongelma. mies sit sano et menee sit jonneki syömää, otanko mä jotain. en ota kiitos, syön sen maksalaatikon sitten. meni 4h ja soitin et mistä sä sitä ruokaa oikeen lähit hakee??? oli käyny kahella ja kaverilla, ei käyny mielessäkään ilmottaa mulle.

sit kun se tuli kotiin mä kysyin et mitä tehtäs kun lapsikin mummulla? mies sanoi et ei mitää, olla kotona vaan. ok. kello tuli puoli yhdeksän niin meille kävelee kaljalaatikoiden kanssa kaks miehen kaveria katsoon peliä. mulle ei puhuttu mitää. soitin sit oman kaverini meille, otettii parit siiderit ja käytiin baarissa johon mies ei ikinä lähde mun kans ja hups ku sekin tuli sinne sit niiden kavereidensa kanssa eikä ees moikannu mua, tuuppas pois kun menin suukottaan ohikulkeissani poskelle.
mies lähti aikasin kotiin ja mäkin joskus kahden aikaan.

mies nukkui jo ja yritin mennä sen peiton alle ja käpertyä sen kainaloon, niin se tuuppas mut "omalle puolelleni", käänsi selkänsä ja meni niin tiukasti peittonsa sisään et ihme että happi kulki.
nyt aamulla herättii samoihin aikoihin, keitin kahvit ja mies tulee koiria ulkoiluttamasta ja huikkaa et lähtee "matin" kanssa abclle aamupalalle, terve.
täällä mä nyt juon sit yksin pannullisen kahvia.

homman nimi se, et tollanen mies on mulle ja kun yritän puhuapuhuapuhuapuhua ja kysyä mikä on, niin vastaus on surullisenkuuluisa "EI MIKÄÄN".

mä en jaksa.

outo jätkä. Ihan kuin ois joku pikkupoika joka hengailee kavereiden kanssa, ja kuvittelee että jonkun pitää toimitaa hänelle ateriat nenän alle. Siis mä en kattelis tuollaista yhtään.

no kyllä matti on ihan varmasti matti eikä maija, toista naista ei ole.

mä rakastan miestä niin että sydän pakahtuu enkä saa mitään takasin, mä en haluais luovuttaa kun on selvitty niin raskaista ajoista... mä haluan selvittää tän, mut mies ei puhu.

Oisko kyseessä kyllästyminen?? kuullostaa tutulta, mite kyllästyin mun mieheen totaalisesti ja olin paska suoraan sanottuna. mut kun ite tajusin et vika voi olla mussakin niin tilanne lähti paranemaan päin ja nyt ollaan aikalailla onnellisia. miehesi on aika vilkaista peiliin niinkun minäkin tein...

Ei tolleen voi puolisoa kohdella. se on ihan armotta väärä tyyppi sulle. Aika elämäänsä ja prisuhteeseensa kyrpiintynyt äijä. Tuo kuulostaa surullisen väärältä suhteelta. Vaikka joka suhteessa on alamäkensä, on hyvät suhteet sellaisia, ettei niissä alennuta noin alas edes niinä huonoina jaksoina. Ei tuo ole loppuelämän suhde. En tiedä koska sen huomaan. Nyt vaiko 10v päästä. Tsemppiä vaikkei tässä varmasti ollut lohdutuksen sanaa vaan rakaa realismiä, jonka toivon avaavan sun silmät.

Alkuperäinen kirjoittaja surusydän:
no kyllä matti on ihan varmasti matti eikä maija, toista naista ei ole.

mä rakastan miestä niin että sydän pakahtuu enkä saa mitään takasin, mä en haluais luovuttaa kun on selvitty niin raskaista ajoista... mä haluan selvittää tän, mut mies ei puhu.

Istutat sen tuolille, pakotat sen kattoon sua suoraan silmiin ja sanot sille, että tilanne on nyt se, että joko me mennään puhumaan jollekin terapeutille tästä tilanteesta tai me erotaan. Eipä teillä muuta mahdollisuutta tuosta ulos ole.

mun tarvis keksiä joku juttu millä herättäisin sen todellisuuteen, mutta ei mulla ole esimerkiks paikkaa mihin lähteä vaikka viikoks lapsen ja mahdollisesti kahden ison koiran kanssa...
enkä mä haluais lähteä kotoani mihinkään.
terapiaa mä olen ehdottanu monesti, mut ne on kuulema hulluja varten ja mieshän ei ole hullu. argh.

Itse olet tietysti täysin viaton kaikkeen tapahtuneeseen?

Et sinä sillä pääse pälkähästä että haluat puhua ja pyydät miestäsi puhumaan, ikään kuin ottaisit sovittelevan asenteen jotta voit kokea olevasi se kypsempi osapuoli.

Tuollainen asenne on lähinnä loukkaus joissain tilanteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Et sinä sillä pääse pälkähästä että haluat puhua ja pyydät miestäsi puhumaan, ikään kuin ottaisit sovittelevan asenteen jotta voit kokea olevasi se kypsempi osapuoli.

Sinänsä ihan hyvä pointti, mutta kyllä se että haluaa puhua on kuitenkin ainoa mahdollisuus selvittää tuo. Vai onko sulla parempia ehdotuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

mä huomioin sitä, suukottelen, sanon rakastavani, mä en tiedä mitä mun pitäs tehdä!! mä oikeesti koen olevani erittäin viaton joihinkin tapahtuneisiin juttuihin, mä en ole ansainnut tollasta käytöstä enkä ole provosoinut miestä.
mä en ymmärrä miten se että mä haluan selvittää asiat on asenne joka loukkaa??!!

Tosi kurja tilanne :/ Minkä ikäinen lapsi teil on?
Jos et saa ukkoos puhumaan ja selvitettyä tilannetta nii jos mahdollista tee katoamistemppu lapsen kans ja katso mitä ukkos siihen sanoo kun ei tiedä missä ootte vai sanooko mitään :/

nyt taas mies oli ihana oma itsensä kun tuli kotiin. tehtiin yhdessä hyvää ruokaa, syötiin ja kaikki taas ok. kunnes se seuraavan kerran taas alkaa "hylkiä" mua.
mä en käsitä..

Alkuperäinen kirjoittaja surusydän:
nyt taas mies oli ihana oma itsensä kun tuli kotiin. tehtiin yhdessä hyvää ruokaa, syötiin ja kaikki taas ok. kunnes se seuraavan kerran taas alkaa "hylkiä" mua.
mä en käsitä..

No, tästä on omakohtaista kokemusta - kun suhde ei oikeasti enää tunnu siltä, että siinä on hyvä olla, tulee hetkittäin tuo "haista paska"-asenne, eli ei halua toista edes lähelle, saati että jaksais välittää siitä, miltä siitä tuntuu. Ja sit kun on aikansa kiukutellut, niin kaikki on taas hyvin - siihen seuraavaan kyllästymiseen asti.

Joillakin tuo kyllästyminen tulee pahemmin esiin, ja kumppani ottaa silloin turpaansa, kaikki kun eivät osaa käsitellä omaa pahaa oloaan.

Ehkä toi menee ajan kanssa ohi tai sitten ei, jos ei, niin kannattaako tuohon suhteeseen jäädä?

Yhteistyössä