Mä en ymmärrä miten salasuhde voisi elvyttää avioliiton :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Luulisi että päinvastoin. Kuvittelisin että silloin se salainen osapuoli pyörisi koko ajan mielessä. Ehkä seksi oman kumppanin kanssa jäisi jopa kokonaan? Eikös se yleensä ole merkki siitä, että kumppani pettää? Että seksi jää kokonaan?

Aika sankari saa olla, että kykenee täysipainoisesti vielä nauttimaan seksistä oman kumppanin kanssa samalla kun välissä käy painamassa jotakuta toista.

Vaikea sanoa, kun ei sen kummemmin ole asiasta kokemusta, mutta voisiko olla niin, että ne tunteet sitä omaa puolisoa kohtaan ovat päässeet nukahtamaan. Samalla, kun kaikenlaiset tunteet heräilevät, niin heräävät ne hyvätkin tunteet.

Ja mitä seksiin tulee, niin vaihtelu virkistää ja ruokahalu kasvaa syödessä. Ei se minulta varmasti luonnistuisi, jos minulla olisi sellainen suhde, jonka joutuisin mieheltä salaamaan, mutta ymmärrän kyllä jos joiltakin onnistuu.

Tuo kuulosti kyllä järkeenkäypältä, mutta harva varmaan ymmärtää lopettaa sitten kun oma liittokin on elpynyt. Sitten se voikin helposti käydä sen liiton kohtaloksi. Mä luulisin, että salasuhteessa salassapito vaatisi paljon työtä ja olisi jossain määrin henkisesti raskasta. Uskon myös, että miehensä hyvin tunteva vaimo osaisi alkaa epäillä piankin ja siitä tulisi lisää rasitetta liittoon.

Kyllä mä luulen, että se saattaa tuoda sitä tiettyä jännitystä suhteeseen. Kunhan tosiaan osaa lopettaa ajoissa ja se suhde pysyy vain "salasuhteena" eikä ala itse haaveilla mistään sen isommasta.

Anu Saagim: Salarakas voi elvyttää suhteen

Perjantai 18.11.2011 klo 00.38

Hehkeän Anu Saagimin, 49, mukaan syrjähyppy voi olla hyväksi parisuhteelle. Hän neuvoo miettimään myös muita ratkaisuja.

Virossa lehti-, tv-, ja glamour-emännän töissään kiireinen Anu ei ole ehtinyt seurata uuden verkossa toimivan uskottomuussivuston Victoria Milanin jättimenestystä. Hän kuitenkin uskoo, että deittailu voi piristää väljähtynyttä parisuhdetta.

- Ehkä, kyllä! Jos on ollut kymmenen vuotta avioliitossa, niin salarakas tai pieni suloinen seikkailu voi piristää kummasti, hän naurahtaa.

- Toki kannattaa harkita muitakin keinoja pelastaa liitto, hän lisää.

Miten mahtaa olla uhkean kaunottaren omassa elämässä?

- Me ollaan oltu Ristomatin (Ratia) kanssa jo yhdessä kohta 20 vuotta. Meillä on kuitenkin vähän eri juttu. Asumme ja rakennamme uraa eri maissa, meillä on oma elämämme kummallakin. Olen kuitenkin aika monogaaminen (yksiavioinen) ihminen. Olen kova flirttaamaan, mutta huono pettämään, hän nauraa.

Lomat yhdessä

Ristomatti Ratia haki eilen vaimonsa satamasta. Anu tuli malliksi Make Up Store -yrityksen Suomen yksiköiden 15-vuotisjuhlaan.

- Pyrimme viettämään viikonloput yhdessä. Kesällä olimme kuukauden maalla koko perhe. Nyt Robin-poika on koulussa, en näe häntä kovin usein, sillä hänellä on treeninsä ja muut harrastuksensa. Me kaikki olemme kiireisiä.

Anu ei unelmoi joulusta vaan pienestä lomasta.

- Kunpa pääsisin jouluksi johonkin lämpimään ja vetämään henkeä. Tässä iässä olen oppinut arvostamaan lepoa. Viikonloppuisin nukut kaikki univelat pois, kesällä vietän kuukauden maalaistyttönä ja talvella matkustan ainakin kerran aurinkoon. Se pitää virkeänä ja kauniina, hän hymyilee valloittavasti Hollywood-näytösasussaan.

IL

Salasuhde /ihastus voi vaikuttaa varmaan monin tavoin.
Yksi osa-alue, johon se voi vaikuttaa on ihmisen mielikuva itsestään. Jos saa salakumppanilta/ ihastukselta sellaista hyvää, positiivista, omaa minäkuvaa kohottavaa palautetta se voi vaikuttaa käsitykseen itse itsestään. Ihminen peilaa kuitenkin itseään toisten kautta, sen kuvan kautta, jollaisena muut hänet näkevät.
Joskus pitkässä parisuhteessa se peilikuva muuttuu ja samentuu, tai ehkä myös realisoituu.
Mutta salasuhteessa se kuva onkin ehkä toisenlainen ja sen kuvan kirkastamana voi saada lisää kiiltöa elämäänsä.. ja jos itsensä näkee tämän peilauskuvan kautta miellyttävämpänä voi se heijastua myös parisuhteeseen.

Mitä tältä palstaltakin olen lukenut, niin asia on päin vastoin.

Ukko alkaa tiuskia, vahtii kännykkää, ylihuolehtii ulkonäöstään, ei halua seksiä, käyttäytyy kauhean puolustelevasti ja syyttelee tyhjästäkin vaimoaan.

Sekö on mielikuva oman parisuhteen piristämisestä? Ei minusta oo.

Jos se salasuhde tulee ilmi niin se on pahinta mitä voi parisuhteelle tapahtua. Jos se ei tule ilmi niin mulla ainakin tulisi aika kovat morkkikset jotka vois sitä kautta sitten vaikeuttaa parisuhdetta. Jos oma suhde olisi väljähtänyt ja saisin salasuhteesta jotain kiksejä niin miten se vanha suhde sitten siinä kohoaisi arvoon oikeaan? Päinvastoin tajuaisin miten jonkun muun kanssa voisi olla parempi ja kuluttaisin aikaani vanhassa parisuhteessa vaan.

Aika saagiminin näköinen neuvo.

Mä olen parisuhteessa yksiavioinen ja vaadin sitä myös toiselta osapuolelta.
Kyllä sen oman suhteen voi elvyttää oman puolison kanssa jos vaan haluaa.
Mä lopettaisin seksin ja parisuhteen siihen paikkaan kun tietäisin että mies käy panemassa jotakuta toista ja toivon että hän ajattelee samoin.

Salasuhteessahan viedään omalta puolisolta kokoajan pois jotain. Ollaan ehkä fyysisesti läsnä, mutta henkisesti poissa. Toki jos salarakas paljastuukin kauheaksi tapaukseksi, alkaa oma kumppani tuntua aarteelta.
Toisaalta todella riskiä peliähän se on, tiedä mikä riippa tai vainoaja siitä salarakkaasta tulee. Sillon on helvetti irti

Yhteistyössä