Mä en ymmärrä tuota S- "etua"!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä saan oikeastaan joka kuukausi s:ltä vähintään reilut 40 euroa, enkä edes ihmeemmin keskitä ostoksia, minä tykkään enemmän Prismoista, mies taas Cittareista, ja mies meillä enemmän käy kaupassa ruoka-ostoksilla, silti ei plussapisteitä tule yleensä kuin pari lappua, joulunaikaan saattaa tulla jopa 4-5.
Prismassa samoilla ostoksilla tulee pienempi kauppalsku, ainakin meillä. Toki riippuu paljon myös siitä mitä ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä en kyllä ymmärrä mitä etua on tankata ABC:llä jossa on aina kalleinta bensaa, vaikka sais muutaman prosentin takaisin. Tankkaisin mieluummin halvemmassa paikassa.

Lisäksi ei kyllä voi suoralta kädeltä sanoa kumpi halvempi koska mun vertailujen mukaan vaihtelee. Osa on s-kaupassa, osa k-kaupassa halvempia. Riippuu mitä ostaa.

No jos hinnasta vähennetään bonus ja hinta on silloin sama, niin eihän se silloin ole kalliimpaa vaan saman hintaista.

Ja vertailussa käytettäneen jotain tiettyä tavaravalikoimaa juurikin siksi että saadaan tasapuolinen vertailu! Ethän sä voisikaan verrata cittarin lihahintoja prisman juustohintoihin jos yleisesti edullisinta tutkitaan.

Plussa on ihan hämärä homma. Montako prosenttia se on, se ei oo mulle koskaan selvinny? Kun tankkaan ABC:lla niin tiedän että siitä tulee 5 prosenttia takaisin bonuksena, jos tankkaan s-tililtä suoraan niin silloin yhteensä 5,5prosenttia. Jos muualla on muutaman sentin halvempi litrahinta niin kannattavammaks jää ABC.
Miten teillä nuo bonukset noin pieniä? Me ollaan ukon kans molemmat ansiosidonnaisella työttömänä, eli ei huimat tulot tai bensamenot ja meillä silti bonusta 60-80 euroa kuussa. Enemmän tuota 80euroa. 2 lasta meillä.

Abc:llä on keskimäärin 3 centtiä kalliimpaa bensa litrahinnaltaan kun halvemmilla asemilla. meidän bonusprosentti on aika pieni, mutta silti saadaan takas n. 4,5 centtiä bensalitrasta takasi, eli tulee halvemmaks kun halvemmalla asemalla. Kyllä meilläkin S-paikka on rahan kannalta hyödyllismepi, mutta musta Cittari olis viihtysämpi kauppa käyttää. Ehkä vaihdan sit kun ei ole enää rahasta niin tiukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuossa ei ollut taloustuotteita ollenkaan. Pelkkää ruokaa. Esim. naudan jauheliha, 5 eurolla kaksi pakettia cittarista. Juusto on halvempaa cittarissa. Lasten purkkiruokia, vaippoja, vihanneksia, jugurtteja (joista tein itsekin havainnon että olivat prismassa halvempia).

Tuo jauheliha on just niitä cittarin tarjousjuttuja, ja sitten normaalihinta onkin korkeempi kuin Prismassa.

Mä ostin perjantaina prismasta 2 pakettiua naudan paistijauhelihaa ja hintaa niille kertyi alta 4?. Eikä ollut päiväystuote.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Miten teillä nuo bonukset noin pieniä? Me ollaan ukon kans molemmat ansiosidonnaisella työttömänä, eli ei huimat tulot tai bensamenot ja meillä silti bonusta 60-80 euroa kuussa. Enemmän tuota 80euroa. 2 lasta meillä.

Pirkanmaan Osuuskaupalla tulee täydet 5 % vasta 1200 euron ostoksista. Harvemmin meidän 5-henkisessä perheessämme käytetään 1200 euroa kuussa bensaan, ruokaan ja päivittäistavaroihin, vaikka meillä molemmilla on 40 km:n työmatka omalla autolla. Vaatteita ostan tosi vähän Prismasta (tai Cittarista sen puoleen).

Kai se riippuu menoista ;) Meillä on bonarit n. 40-50 ?, ruoka viidelle + kahteen autoon bensat. Vaatteet ostetaan muualta..

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuossa ei ollut taloustuotteita ollenkaan. Pelkkää ruokaa. Esim. naudan jauheliha, 5 eurolla kaksi pakettia cittarista. Juusto on halvempaa cittarissa. Lasten purkkiruokia, vaippoja, vihanneksia, jugurtteja (joista tein itsekin havainnon että olivat prismassa halvempia).

Tuo jauheliha on just niitä cittarin tarjousjuttuja, ja sitten normaalihinta onkin korkeempi kuin Prismassa.

Mä ostin perjantaina prismasta 2 pakettiua naudan paistijauhelihaa ja hintaa niille kertyi alta 4?. Eikä ollut päiväystuote.

Jep, meillä S-marketissa myös naudan paistijauheliha 400g 1,99?... Että se siitä cittarin edullisuudesta :D Tietty jos tuossa esimerkissä oli isommat paketit kyseessä, mitä epäilen..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Pirkanmaan Osuuskaupalla tulee täydet 5 % vasta 1200 euron ostoksista. Harvemmin meidän 5-henkisessä perheessämme käytetään 1200 euroa kuussa bensaan, ruokaan ja päivittäistavaroihin, vaikka meillä molemmilla on 40 km:n työmatka omalla autolla. Vaatteita ostan tosi vähän Prismasta (tai Cittarista sen puoleen).

S-etua saa myös vaateostoksista Sokoksella, mistä saa mun mielestä ihan kivoja vaatteita ja kenkiä. Ja esim. kosmetiikasta. Ja niissä säästää aika hyvin asiakasomistajapäivillä, mä käyn silloin hakemassa uudet hajuvedet, meikkivoiteet ym. Plussalla ei ole samaa mahdollisuutta.

Onhan tuo kiinni siitäkin millaisia hintoja löytyy kauppojen välillä, täällä ei kannata suosia S-markettia koska on kalliimpi myös bensan osalta joten kauppalasku on halvempi K-kaupassa käydessä mutta suositaan myös Lidliä halpojen hintojen vuoksi ...

Toisaalta olen tyytyväinen ettei mun tartte orjallisesti suosia mitään kauppaa plussan tai bonusten toivossa :D Niitä tulee jos on tullakseen ...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

S-etua saa myös vaateostoksista Sokoksella, mistä saa mun mielestä ihan kivoja vaatteita ja kenkiä. Ja esim. kosmetiikasta. Ja niissä säästää aika hyvin asiakasomistajapäivillä, mä käyn silloin hakemassa uudet hajuvedet, meikkivoiteet ym. Plussalla ei ole samaa mahdollisuutta.

Lähin Sokos on Tampereen keskustassa 40 km:n päässä, sinne ei autolla tule oikein koskaan lähdettyä. S-bonusten tuoma etu menisi jo parkkimaksuihin.

Minä en tajua, miksi viitsitte ylläpitää korkeilla hinnoilla kahden keskuskaupan bonusjärjestelmää. Osta tuotteet Lidlistä ilman mitään tuplahinnoittelu / bonuskortti / lippulappusia ja säästät satasia.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Keskitetään K-kappuoihin, tehdään ostokset cittarissa. Meillä 4 lasta joten ruokaa ostetaan ja PALJON. Saadaan joka kuukausi plussaseteleitä 20 euron edestä ja sitten vielä ne kaikki alennukset mitä saa suoraan, esim. kauppalasku ennen plussakortin esittämistä 120 ?, kortin näyttämisen jälkeen 102 ?. ISOJA alennuksia siis.

Vielä kaksi vuotta sitten keskitettiin prismoihin ja tankattiin s-ryhmän paikoissa. Sieltä tuli yleensä kuussa s-tilille 8-20 ?, eikä prismoista koskaan saa mitään alennuksia.

Kerran testattiin, kumpi on edullisempi, tehtiin kahden viikon aikana samat ostokset molemmissa, cittarissa ja prismassa. Prismassa vastaavat ostokset teki 63 ?, kun cittarista paljousalennuksineen 40 ?!!!

Mitä te, jotka pidätte s-etuja isompina, oikein ostatte ja paljonko käytätte s-ryhmään rahaa? Paljonko saatte kuussa s-tilille?

Höpöhöpö - meillä ostetaan pelkästään merkkituotteita, ja sama ostoskori on Cittarissa huomattavasti kalliimpi kuin Prismassa! Prismassa on huomattavasti paremmat valikoimat kuin Cittarissa. Yleisesti ottaen Cittarin huipputarjous on sama kuin Prisman normaalihinta.

Tammikuussa Prismasta tuli bonareita yli 120 Euroa.

"mä nimenomaan oon vertaillu, ja kauppalasku Prismassa samoilla tuotteilla oli 23 e isompi!"
Kerro muillekin nuo tuotteet..

Minä en tajua, miksi viitsitte ylläpitää korkeilla hinnoilla kahden keskuskaupan bonusjärjestelmää. Osta tuotteet Lidlistä ilman mitään tuplahinnoittelu / bonuskortti / lippulappusia ja säästät satasia.

Mä en saa varmaan puoliakaan haluamistani tuotteista Lidlistä...eikä kaikkialla oli Lidliä.

Siinä varmaankin ne yleisimmät syyt moiselle.

Sinne on 20 km matkaa, S-Marketiin ja K-Kauppaan 3 km. Ja Lidlin valikoima on surkea.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs tämä:
Anttilastahan saa plussaa..
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=374176&shopId=12653&findPath=true&compartmentId=3139913&categoryId=3143431&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Ostin viime viikolla saman tuotteen S-marketista normaalihinnalla 9,95. Miten voi olla normaalihinnassa tuollainen ero?

Toihan on nettihinta. Ne on aina kalliimpia, oli kyseessä mikä tahansa etua myöntävä pulju =)

Mä en saa varmaan puoliakaan haluamistani tuotteista Lidlistä...eikä kaikkialla oli Lidliä.

No, varmasti ymmärsit, että ihmettely oli tarkoitettu sellaisille, joilla on realistinen mahdollisuus käyttää Lidliä.

No, varmasti ymmärsit, että ihmettely oli tarkoitettu sellaisille, joilla on realistinen mahdollisuus käyttää Lidliä.

Vaikka unohdettaisiin se matka, niin se Lidlin vlikoima ei siitä siltikään parane.

Prismat on halvempia kun esim s marketit, citarit. Citarissa on kyllä hyviä tarjouksia plussa kortilla, pesee joskus prismankin norm hinnat tarjouksellaan mutta citarissa kauppalasku on isompi ku prismas.

Mun mielestä s-ryhmän hintoja nostettu 15% mutta annetaan bonusta 5% ja sitten saatte RAHAA kun maksatte ruoasta? Eihän se muuten voisi laajentua joka nurkkaan Suomessa.

Me keskitämme kaiken Prismaan ja S-markettiin. Kerran viikossa haetaan isommat ostokset prismasta ja loppuviikolla täydennystä s-marketista. Joskus saatamme hakea myös jotain pientä lähi K-kaupasta, jossa hinnat ihan törkeitä (niin kuin pienissä kaupoissa yleensä).

Aikoinaan käytiin välillä Cittarissakin, mutta huomattiin että siellä on lähes kaikki perushinnaltaan kalliimpaa kuin Prismassa! Meidän paikkakunnalla on suomen 3. suurin prisma ja löytyy lihatiskit ja melkeimpä kaikkea. Mitä ikinä kotiin tarvitaankin, käydään aina ensin katsomasta prismasta. Samoin ostetaan Terrasta tai Agrista kaikki kesätarpeet, K-rauta myöskin todettu ihan sairaan kalliiksi!!

Bonusta saimme viimeksi 30?, mutta se vaihtelee 20-60? välillä. En tajua ollenkaan tuota Plussa systeemiä, mutta oman kokemuksen perusteella saa ostaa lähes tuhannella eurolla saadakseen sen kälyisen 5 euroa. Joskus käyn tosin katselemassa lastenvaatteita Cittariss, koska niistä siellä on parempi valikoima kuin prismassa.

Prismasta olemme ostaneet, mattoja, verhoja, matkalaukkuja, cd:itä, Dvd:itä, kodin elektroniikka jne. jne. Ja kosmetiikan ostan aina joko prismasta, emotionista tai sokokselta.

Yhteistyössä