Mä en ymmärrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
että miksi aina suositellaan "yhteistä viikonloppua" tai "menkää syömään yhdessä" ja "laittakaa lapsi hoitoon" jos tulee vaikeuksia suhteessa oman kumppanin kanssa. Mä olen sitä mieltä että arki ratkaisee sen, onnistuuko suhde. Ei sitä viikonloppu kylpylässä pelasta, jos suhde on jo karilla muutenkin. Ongelmat jatkuu kyllä sitten varmasti pyykkivuoren ja tiskien kanssa kotona, aina kun ei voi vaan lomailla ja pitää lapsia hoidossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No ei se yks viikonloppu mitään ongelmia poistakaan, mutta täytyis muistaa, että ollaan myöskin pariskunta, mies ja vaimo eikä pelkästään äiti ja isä.

hyvin sanottu! :D Meillä viikko kahestaan ibizalla oli kyllä kiva muistutus siitä että ollaan muutakin kun äiti ja isä :)

Muoks.. me ei kyllä menty parisuhdeongelmien takia sinne ja arki toimii, mutta oli virkistävää... Mentiin, koska olin 3kk raskaana ja haluttiin kahenkeskeistä kunnon aikaa ennen pikkukakkosta, ni laitettiin toi parivuotias mun äidille ja lähettiin kahestaan sinne ibizalle hääpäivänä :heart:

No toi on kyllä totta =) Mutta on se kiva saada siihen arkeen hieman katkoa eli että voi oikeesti välillä huomioida vain kumppanin ja keskittyä siihen suhteeseen mutta ei yks viikonloppu kyllä mitään pelasta jos tilanne jo sellanen on.

Kyllä mä ymmärrän että se on mukavaa ja ihanaa :) Mutta silti jos asiat on persiillään, niin sitä ei pelasta viikonloppu kylpylässä.
Esimerkiksi joku täällä kertoo; apua, petin miestä. Heti kehotetaan lähteen lomalle, kaksin. Sitä minä en tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisaalta aikuisten ongelmia on parempi selvitellä pikkukorvien ulottumattomissa....

Erittäin hyvä pointti. Ongelmien selvittely vaatii aikaa, kuunnella toista oikein kunnolla ja puhua ja kuunnella ihan tosissaan. Lasten kanssa siihen ei oikein oo aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Kyllä mä ymmärrän että se on mukavaa ja ihanaa :) Mutta silti jos asiat on persiillään, niin sitä ei pelasta viikonloppu kylpylässä.
Esimerkiksi joku täällä kertoo; apua, petin miestä. Heti kehotetaan lähteen lomalle, kaksin. Sitä minä en tajua.

Joo, en mäkään sellaisia neuvoja tajua. Edelleen elämä on arkea, jos se ei toimi, niin ei hjuva.
:whistle:

Me oltiin viikonloppuna miehen kanssa perjantai iltapäivästä lauantai aamuun kahestaan ja oikeesti se piristää kauheesti. Saa olla hetken "vain me kaksi!" Kaikki energiat säästyy vain siihen toisen huomioimiseen. Me tosi harvoin ollaan kahestaan missään oltu, mutta ne kerrat kun ollaan oltu, on säilyny pitkään mielessä.
Mutta se on ihan totta että ei se kylpyläloma mitään kariutunutta suhdetta pelasta. Ehkä sitä kahdenkeskistä aikaa kannattaisi ottaa ennen kuin se suhde on karilla...ennaltaehkäisee sen suhteen kariutumisen... =)

Jostain se parisuhteen kohennut on pakko aloittaa, vaikka kylpylälomasta. Jos ei se auta tai muukaan vaikka säännöllinen yhteinen aika puolison kanssa, niin sitten on varmaan syytä harkita parisuhdeterapiaa tms. Kyllä meillä ainakin muistuu aina ajat ennen lapsia mieleen, kun ollaan ihan kahdestaan ja kyllä siitä ammentaa voimaa ja se auttaa taas jaksamaan eteenpäin.

Olemme olleet miehen kanssa kahden syömässä noin 4v sitten. Toiset kauhistelevat ja toiset ei. Meillä on tasapainoinen ja onnellinen suhde ja koemme olevamme myös se pariskunta. Osaamme halata ja näyttää hellyyttä myös lasten läsnäollessa ja kun lapset nukkuvat, olemme aivan kaksin. uskon, että meillä on vielä aikaa toisillemme rauhassakin. Nyt on näin, aikansa kutakin.. Samaa mieltä osittain ap:n kanssa. Jos arjessa ongelmia, olisi hyvä pyrkiä selvittämään ne muuten kuin "pakenemalla" ja palata sitten levänneenä takaisin ongelmien keskelle,.

Yhteistyössä