mä haluaisin kääpiösiilin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkubertta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No yleensä ne on aika seurallisia ja saa silitellä ja paijailla. Meitin neiti oli vaan luonteeltaan tosi äksy vanhapiika, sitä ei paljo paijailtu..
Aina välillä kyl heittäyty lutusiiliks ja makas sylissä ihan "lättynä", mut oli aika harvinaista.
Kantsii hankkia kasvattajalta, niin on tottunu sylittelyyn. Omani kyllä kans oli kasvattajalta, mutta sen vanhemmat oli tuotu suoraan Afrikasta, niin liekö olleet villisiilejä.. (sitä epäilen) :/
Tosiaan, valvovat öisin ja vetävät rundia juoksupyörässään, mutta ne saa totutettua heräämään aikasemminki. Siinä seittemän-kaheksan aikaan illalla onnistuu jo.
Mun siili leikki pallolla, työnsi sitä nenällään :D Sit ne köpöttää pikku jaloillaan vinhaa vauhtia ja kaivautuu joka paikkaan, esim. lehtikasa on huisin hauska!
Mun siilillä oli terra, mutta häkin tulis olla noin 1 neliön mielellään ja antaa vielä juosta vapaana.
Tässä 1 kuva siilistäni:
normal_Image40.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
onko ne allergisoivia kuten esim. koirat ja kissat

Useimmat sietää siiliä, mutta kannattaa käydä tutustumassa ja koittamassa, että sopiiko itelle.
www.suomensiiliyhdistys.fi keskustelupastalta löytää ihmisiä joilla siili/siilejä, useimmat ottaa mielellään tutustumaan siilifaneja!
Kyseisiltä sivuilta saa myös runsaasti tietoja näistä piikkipalloista.

Juu, luonnonvarasissa onkin esim. salmonellaa. Siks kannattaa aina pestä kädet hyvin kun on ruokkinu tai puhdistanu niitten kippoja.
Mutta pelätä niitä tauteja ei tarvi, että jatkakaa vaan ruokkimista! Mm. kissanruokaa, pähkinöitä, vettä. Ei maitoa!
Lemmikkisiileillä ei sellasia tauteja pahemmin ole, ellei oo päässy kosketuksiin ulko-oloissa esim linnunkakkaan tms.

Yhteistyössä