Mä haluaisin niiiiiin alkaa sijaisäidiksi, mut toisaalta haluaisin omat lapset sijoitukseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lg

Vieras
Oon aina halunnu auttaa ihmisiä, olla hyvä lämmin hellä. Mutta mulla on tällä hetkellä niin vaikeeta, että joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun, että saan solmut selville. Ja toisinaan säälittää omat lapset, kun en välttämättä jaksa keksiä virikkeitä niin paljon kuin haluaisin. Silti aina ku mä näen ilmoituksen, et sijaisperheitä tarvittais enemmän, mun sydän alkaa jyskyttää, et minä! Minä haluan autttaa jotain pieniä lapsia... Ja samantien iskee pettymys, et en NYT jaksakaan... Ku jonku pitäis keksiä myös mun pienille virikkeitä jne..

En kyllä ymmärrä tota naurua. Minusta on ihan normaalia haluta silti auttaa, vaikka jossain tietyssä elämäntilanteessa saattaakin olla itse enemmän avuntarpeessa. Ei siinä minusta mitään huvittavaa tai kummallista ole, kertoo vain, että sulla on kova hoivavietti, mutta arki kaatuu tällä hetkellä syystä tai toisesta päälle :/
Toivottavasti vielä helpottaa ja pääset jaloillesi ja auttamaan vuorostasi joskus muita :)

Ehkä kannattaisi antaa omat lapset sijoitukseen ja perustaa sitten perhekoti. Sossuhan voisi sijoittaa ne omatkin lapset sinne teidän perhekotiin. Tuolla tavalla saisit omien ja muiden lasten hoitamisesta 200-500€ vrk/lapsi. Tuosta sitten sosuun työnkekijöiden ja voiteluun menisi noin 10%, mutta tienestit olisivat esim. kahdeksasta lapsesta noin 48.000 - 120.000 euroa kuukaudessa. Siitä vuokrat, ruoat ja muut kulut kun vähentää, jää voittoa puhtaana käteen sellaiset 30-100 tonnia kuussa.

Ehkä kannattaisi antaa omat lapset sijoitukseen ja perustaa sitten perhekoti. Sossuhan voisi sijoittaa ne omatkin lapset sinne teidän perhekotiin. Tuolla tavalla saisit omien ja muiden lasten hoitamisesta 200-500€ vrk/lapsi. Tuosta sitten sosuun työnkekijöiden ja voiteluun menisi noin 10%, mutta tienestit olisivat esim. kahdeksasta lapsesta noin 48.000 - 120.000 euroa kuukaudessa. Siitä vuokrat, ruoat ja muut kulut kun vähentää, jää voittoa puhtaana käteen sellaiset 30-100 tonnia kuussa.

Ehkä on muitakin tapoja alkaa talousrikolliseksi ("10% voiteluraha sossuille") ... huhhuh mitä tekstiä.

Korjaan tuon tulosarvion, mikään, siis MIKÄÄN yritys ei tee tulosta tuollaisella prosentilla eli 83% liikevaihdosta olisi puhdasta voittoa :laugh

...esim veljekset keskisellä suhdeluku on noin 10%

oikeestaan oon sitä mieltä, että kaikki lapset pitäis täs maassa sijoittaa perjantaipäiviksi johonkin muualle. Tai no ehkä joku muukin päivä kävis, se kauhumaanantai esim. Ne vaimonvaihto-ohjelmat töllössä muutama vuos sitten tuntui tekevän ihmeitä, niin jos tuo lastenvaihtokin toimisi?

[QUOTE="yrittäjä";23267420]Ehkä on muitakin tapoja alkaa talousrikolliseksi ("10% voiteluraha sossuille") ... huhhuh mitä tekstiä.

Korjaan tuon tulosarvion, mikään, siis MIKÄÄN yritys ei tee tulosta tuollaisella prosentilla eli 83% liikevaihdosta olisi puhdasta voittoa :laugh

...esim veljekset keskisellä suhdeluku on noin 10%[/QUOTE]

Ei yleensä, mutta suuri osa perhekodeista on rahasampoja ja toimivat voidelluilla suhteilla sossuun. Miksi ihmeessä kunnat muuten maksasivat perhekodeille satoja euroja hoitovuorokaudesta, kun voisivat hoitaa lapset omissa laitoksissaan 50 euron päiväkustannuksilla?

Ei yleensä, mutta suuri osa perhekodeista on rahasampoja ja toimivat voidelluilla suhteilla sossuun. Miksi ihmeessä kunnat muuten maksasivat perhekodeille satoja euroja hoitovuorokaudesta, kun voisivat hoitaa lapset omissa laitoksissaan 50 euron päiväkustannuksilla?

Miksi kuvittelet, että kunnallinen lastenkoti toimii jollain 50e päiväpalkkiolla? Sielläkin on hoitajia, keittäjä, toimistosihteeri... Kyllä kunnan omissa laitoksissa kulut ovat sadoissa euroissa myös. Voit laskea, mitä maksaa laitoksen ylläpitovuorokausi kunnalle, jos henkilökuntaa on vaikkapa 15 ihmistä (hoitajia pitää olla riittävästi kolmeen vuoroon).

Ja villakoiran ydinhän on siinä, miksi eivät vanhemmat itse kykene hoitamaan lapsiaan.

Yhteistyössä