Mä haluaisin vaihtaa etunimeni, haluaisin elämällä "uuden alun"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sspaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sspaa

Vieras
ja tuo olisi erittäin hyvä juttu auttamaan siinä. Kaveri menee naimisiin, hänen sukunimeään on suomessa 8 ihmisellä, silti ottaa Suominen sukunimen, koska se on hänen elämänsä uusi alku.

Minä haluaisin pitää vanhan nimeni, ihan kutsumanimenäkin, mutta ottaa ihan uuden etunimen, eli mulla olisi sitten etunimi, toinen nimi (kutsumanimi) sekä kolmas nimi (nykyinen toinen nimi)

Pelkään vain, että joudun kovasti selittelemään kaikille, mutta eihän kenenkään tarvitse asiasta tietää kun pelkkä etunimi muuttuu

Mä vaihdoin etunimen, ja piti siitä töihin ja pankkiin ilmoittaa :D
Ja uusille ihmisille esittäydyn aina uudella, oikealla nimelläni, vanhaa nimeä käyttävät enää sukulaiset, jotka eivät hyväksy nimenmuutostani.
Syyksi nimenvaihtoon sanoin totuuden ; en tykännyt vanhasta nimestä yhtään, eikä se tuntunut oikealta. Kun uudet tuttavani kuulevat mun vanhan nimeni, kaikki ovat sitä mieltä, että tää uus sopii mulle paljon paremmin.

Eli anna mennä vaan, vaihda nimi, eihän se ole kuin ilmoitusasia !

Alkuperäinen kirjoittaja sspaa:
ja tuo olisi erittäin hyvä juttu auttamaan siinä. Kaveri menee naimisiin, hänen sukunimeään on suomessa 8 ihmisellä, silti ottaa Suominen sukunimen, koska se on hänen elämänsä uusi alku.

Minä haluaisin pitää vanhan nimeni, ihan kutsumanimenäkin, mutta ottaa ihan uuden etunimen, eli mulla olisi sitten etunimi, toinen nimi (kutsumanimi) sekä kolmas nimi (nykyinen toinen nimi)

Pelkään vain, että joudun kovasti selittelemään kaikille, mutta eihän kenenkään tarvitse asiasta tietää kun pelkkä etunimi muuttuu

Mitä väliä mitä muut ajattelee tai kyselee.. mä en ainakaan selittele kelleen yhtään mitään. Mä teen juttuja, jotka musta tuntuu hyvältä, en muiden takia tee tai jätä tekemättä. Nimi vaan vaihdokseen, jos se susta tuntuu mukavalta ajatukselta :)

Mulla on erittäin harvinainen sukunimi, joskus kun menen naimisiin, haluaisin tuon sukunimen kolmanneksi nimekseni ja otan miehen sukunimen. Mahtaakohan mennä vaan läpi?? On virossa etunimi

Itsekin vaihdoin nimeni muutama vuosi sitten. Olen puoliksi ulkomaalainen ja hankalasta vierasperäisestä nimestäni tuntui olevan pelkkää haittaa. Muut kehuivat entistä nimeäni kauniiksikin, mutta sen kanssa eläminen oli yksinkertaisesti hankalaa. Aina sai selostaa kirjain kirjaimelta miten nimi kirjoitetaan, opastaa ihmisiä sen lausumisessa jne. Lisäksi uusille ihmisille esittäytyessä siitä kuuli aina jonkinlaista kommenttia. Hankalasta nimestä tuli jo taakka (myös sukunimi ulkomaalainen). Lisäksi minua helposti pidettiin täysin vierasmaalaisena molempien ulkomaalaisten nimien takia.
Kyllähän siihen totuttelu oman aikansa vei. Sukulaiset, ystävät ja koulukaveritkin sopeutuivat uuteen nimeen aika lailla mukisematta. Aluksi tietysti kyseltiin, että miksi sitä nyt nimeänsä vaihtamaan... Aina välillä joltakin lipsahti vanha nimi, mutta nyt muutaman vuoden kuluttua koko asia on unohtunut ja kaikki käyttävät nykyistä etunimeäni.
Sulla tää tilanne vaikuttaisi tietysti olevan helpompi, sillä vanha nimi pysyisi kutsumanimenä (jos oikein ymmärsin)..

Yhteistyössä