Mä haluan töihin!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Mut on todettu työkyvyttömäksi ammattiini hoitoalalla.

ja siitä voi jokainen päätellä että kovin fyysistä työtä en kykene tekemään. Eli siivoushommat
yms on poissuljettuja.

Olen hakenut mm. erilaisia myyntitöitä mutta ei ole tärpännyt koska kokemus puuttuu.

Aion opiskella uuden ammatin mutta tähän hätään en tietysti sitä opiskelupaikkaa vielä saa.

Mihin ihmeeseen mä vielä haen? tuntuu että nykyään ei saa töitä jos ei ole vähintään käynyt
yliopistoa.

Luulen että esim.työvoimatoimistossa osattais auttaa sua. Siellä on koulutettua henkilökuntaa joka voi auttaa sua sulle oikean/sopivan alan miettimisessä, mahdollisen koulun tai kurssin löytämisessä yms. Varmaan löytyy sopiva ala jos on haluja töihin ja opiskelemaan. Mulla on vähän eri tilanne kuin sulla, mutta mäkin haluaisin töihin! Oon ollut kahden lapsen kanssa äitiyslomilla ja hoitovapailla viime vuodet, ja just kun töihin paluu olis ajankohtaista ja odotin jo sitä kovasti (taloudellisen tilanteen vuoksi ja muutenkin jo "vaihteluksi") niin enkös olekin raskaana.. Ihan ok.kun on ehtinyt jo tottua ajatukseen uudesta vauvasta, mutta vähän ahdistaa ajatus siitä että töihin paluu siirtyy taas vähintään parin vuoden päähän.. Ihan pientä en haluaisi hoitoon laittaa joten hoitovapaalla taas sinnitellään..

Hae työkkärin kautta harjoitteluun. Minä tekisin niin sun tilanteessa. Menisin hetkeksi myyntityöhön työharjoitteluun ja saisin kokemusta. Varmasti tärppää sen jälkeen, kun on työkokemusta.

etköhän sä jonkun myyntityönkin löydä ilman kokemusta, kun aikasi kokeilet vain riittävän laajalle heitellä virveliä. sittenhän pystyt hakemaan parempaa paikkaa myyjänä, kun sitä kokemusta kertyy.

ja lohduttaisin tuosta yliopistoasiasta: mulla on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa, ja hain justiin kesäsijaisuutta johon luvattiin huomioida myös lähihoitajaopiskelijat. Katsoivat, että mulla ei ole koulutusta. Se pisti hiukan harmittamaan.

etköhän sä jonkun myyntityönkin löydä ilman kokemusta, kun aikasi kokeilet vain riittävän laajalle heitellä virveliä. sittenhän pystyt hakemaan parempaa paikkaa myyjänä, kun sitä kokemusta kertyy.

ja lohduttaisin tuosta yliopistoasiasta: mulla on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa, ja hain justiin kesäsijaisuutta johon luvattiin huomioida myös lähihoitajaopiskelijat. Katsoivat, että mulla ei ole koulutusta. Se pisti hiukan harmittamaan.

Jatkan kyllä yrittämistä. Nyt olen yrittänyt jo mm. huonekalumyyjäksi, eläinkauppaan,
keittiöfirmaan jne....

alkaa jo tympimään pikkuhiljaa.

eihän tuossa ole kuin kolme myyjänpaikkaa ja jokainen niistä taitaa vaatia tiettyä erityistietämystä? kai niitäkin myyjäntöitä riittää, joissa sellaista ei tarvita ainakaan niin paljon?

Uusimmat

Yhteistyössä