Mä haluisin ompelukoneen. Voisko joku niistä tietävä suositella jotai?

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
En hae mitään ihmeellisyyksiä tekevää konetta, se ei tuu mulla suureen käyttöön, enkä sillä mitään brodeerauksia tai muita ala tekemään, enkä varmastikaan vaatteitakaan. Sillain, että vähän suoraa ja enemmän väärää sais ommeltua. Ihan siis tosi peruskäyttöön. Verhojen reunat, housujen lyhennykset, jotain pientä joskus. Napinläpi (en tiedä, teenkö sitäkään koskaan, mutta hyvä se on olla kuitenki), perusompeleet, jne. Hintaa ihan max.200e, mielummin paljon vähemmän.

Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Mistä lähden hakemaan (pori)? Millasta ei missään nimessä?
Tekeekö esim. noilla hobbyhallin 99e koneilla mitään?

Jos mä olisin Evaani ostaessa tiennyt, mitä nyt tiedän, se ois jäänyt hankkimatta ja oisin korjauttanut tuon kuuskytlukulaisen Husqvarnani vain.

Mutta koska en tiennyt, ostin tuon Evan. Maksoi Anttilan alessa jonkun 99, 149 normaalihinnallaan. Eilen just kirjottelin meidän kuulumisia. Enkä positiivisessa hengessä. =)

Eli joo, mä vien nyt sitten sen Husqvarnan huoltoon. Ja vinkkaan sullekin, että mene ihan ompelukoneliikkeeseen ja katsele niitä vanhoja, hyviä malleja, jotka on huollettu kuntoon. Käytettyjä siis. Halvalla ei hyvää saa uutena, nyt sen uskon itsekin.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Pfaff, Janome, Bernina. Ne on hyviä, kestäviä ja pitkäikäisiä koneita.

Huonolla koneella ei tee mitään, vaan se jää turhan pantiksi hyvin äkkiä. Kannattaa satsata hieman enemmän jotta saa koneen, jota viitsii käyttääkin ;)

opiskeluaikana ostin koneen itselleni, koska tarvitsin ammattiopinnoissa hyvää ja luotettavaa konetta. ostin husqwarnan liikkeestä käytetyn, huolletun, perusmallin. enkä ole katunut kertaakaan ostostani. eli suosittelen, että ostat merkkiliikkeestä käyteytyn ja huolletun koneen. Tärkeimpänä ominaisuutena pidän rautarunkoa ja melko yksinkertaista ommelvalikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25227328:
Okei, sitte tyhmä kysymys, mitkä on niitä tunnettuja merkkejä? :ashamed: Singer, Husqvarna?

Ne mulle tulee ekana mieleen, mutta noi jo mainitut Pfaff, Janome ja Bernina taitaa myös olla ihan laatukamaa. Janome kuulostaa minusta ihan joltain pilipali-halpiskoneelta, mutta kuulin, että niitä käytetään kouluissa kestävyytensä takia. En tiedä, onko totta. Omat kouluvuodet oon huristellut Husqvarnoilla ja Singereillä.

Janome on tainnut yleistyä Suomessa vasta ihan viime vuosina. Kovasti sitä on kehuttu (kuten Pfaffia ja Berninaakin).

Itselläni on tuo Pfaff :heart: Se on todellakin toimivampi ja luotettavampi kuin sitä edeltänyt Singer.

Mä ostin jonkun 150 €:n koneen, just kans tarkotuksena vain verhojen ompelu yms. Kone kesti vajaa kaks vuotta. Seuraavaks en tilaa mistään vaan haen liikkeestä ja koitan saada vanhaa hyvää.

Kunnon koneet maksaa uutena tonnista ylöspäin, siis ihan perusmallit. Jos halpaa p*skaa haluat, voit tulla meiltä hakemaan ihan ilmaiseksi. Varastossa haisee yksi tuollainen Eva. Nyt käytössä Pfaff ja paluuta ei ole.

Aha. Mikähän tossa oli epäasiallista? Tarjous antaa kaipaamasi kone ilmaiseksi? What ever.

Ei, vaan tuo, että alle tonnin koneilla ei tee mitään. Jos noin on, mä oon mielelläni ilman. Se, että mä käytän konetta max. 5 kertaa vuodessa, ei oo mun mielestä hyvä syy laittaa kovinkaan paljoa kiinni koneeseen.

Anteeksi jos ymmärsin väärin.

Mä käyn huomenna tuolla liikkeessä, missä noita käytettyjä myydään. Josko sieltä tulis joululahja mukaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25227718:
Mä käyn huomenna tuolla liikkeessä, missä noita käytettyjä myydään. Josko sieltä tulis joululahja mukaan :)
Juu, huollettu vaihtokone alan liikkeestä on varmasti paras tapa hommata ensikone. Jo satasella irtoaa ihan käypä kone. Oma ensimmäinen koneeni maksoi 70€ ja oli oikeasti hyvä kone mutta sitten ostin heräteostoksena Pfaffin digikoneen.
Parilla sadalla saa jo ihan kunnon hussen joka tosiaan on tehty metallista eikä muovista niinkuin nykyhalpiskoneet.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
et kyllä mitää evaa sitten osta. semmosen otat vaan jos oikeesti joku sen sulle ilmaseks lykkää -.-

husqwarnan puolesta liputan, nyt tais jossai olla tarjouksessa huski satasella tai puolellatoista..

Minulla on isoäidin vanha Singer 1960-luvulta, toimii kuin unelma varsinkin paksuja kankaita ommellessa, tosin painaa kuin synti ja pitää kovaa ääntä. Sitten on Singerin Curvy - hiljainen kuin mikä, ompeleita miljoona, samoin paininjalkoja. Ihan en koko potentiaalia ole vielä siitä saanut käytettyä, mutta näin harrastelijalle tuo on aivan riittävä ja todella helppotoiminen kone!

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25227804:
et kyllä mitää evaa sitten osta. semmosen otat vaan jos oikeesti joku sen sulle ilmaseks lykkää -.-

husqwarnan puolesta liputan, nyt tais jossai olla tarjouksessa huski satasella tai puolellatoista..

Okei, en ota, en :D
Missäs tollanen tarjous?

Mä tuun huomenna sitten tänne kertomaan, jos bongaan jonkun ajopelin :)

Mut oikeesti, kiitos teille kaikille! :flower: Ilman teitä mä oisin varmaan päätynyt just siihen 99e Evaan.

[QUOTE="Singer";25227840]Minulla on isoäidin vanha Singer 1960-luvulta, toimii kuin unelma varsinkin paksuja kankaita ommellessa, tosin painaa kuin synti ja pitää kovaa ääntä. Sitten on Singerin Curvy - hiljainen kuin mikä, ompeleita miljoona, samoin paininjalkoja. Ihan en koko potentiaalia ole vielä siitä saanut käytettyä, mutta näin harrastelijalle tuo on aivan riittävä ja todella helppotoiminen kone![/QUOTE]

Mun äitillä on kanssa Singer, varmaan ainakin 30v vanha. Se vaan on niin onneton nykyään, ettei sillä ommella kun peruspuuvillaa suoralla ompeleella, muuhun se ei pysty. Muilla ompeleilla ja kankailla hyppii kun pupu, tekee lankasöhröä ja katkoo neuloja. Sitä mä en tiedä, onko se huollettu, eli saisko siitä kalua. Mitähän tollasten huolto mahtaa maksaa?
Jos mä hakisin sen äitiltä, ja siitä tulis meen kimppakone...

Viimeksi muokattu:
Osta käytetty. Ei kannata ostaa tuliterää, jos sille ei ole tuon suurempaa käyttöä.

Mä ostin käytetyn Pfaffin ja en voi muuta kuin kehua. Entinen Husqvarnakin palveli hyvin 10 vuotta, mutta sitten se snoi sopimuksensa irti. Tämä mun Pfaffini on vissiin jostain 80-luvulta, mutta toimii kuin unelma. Ja mksi ei toimisi, kun siinä ei ole muoviosia, vaan koko höskä on metallia. Se siis kestää :)

Evaa et misään nimessä osta...anopilla on moinen ja se on ihan susi.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25227888:
Mun äitillä on kanssa Singer, varmaan ainakin 30v vanha. Se vaan on niin onneton nykyään, ettei sillä ommella kun peruspuuvillaa suoralla ompeleella, muuhun se ei pysty. Muilla ompeleilla ja kankailla hyppii kun pupu, tekee lankasöhröä ja katkoo neuloja. Sitä mä en tiedä, onko se huollettu, eli saisko siitä kalua. Mitähän tollasten huolto mahtaa maksaa?
Jos mä hakisin sen äitiltä, ja siitä tulis meen kimppakone...

80 eurosta ylöspäin. Siksi mä päädyinkin ostamaan käytetyn satasella. Ei paljon kannattanut enää sitä entistä konetta korjata kun samalla rahalla sai paljon paremman.

Yhteistyössä