Ma haluun takas suomeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lontoon kukkuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me tupsahdettiin takaisin Suomeen miehen kanssa ihan silleen, että mentiin ensin mun vanhempien luo. Sitten vuokraamaan asuntoa, ja penkomaan kaikkien sukulaisten & tuttujen varastot sekä kierrätyskeskukset/kirpputorit läpi huonekaluja ja muuta tarpeellista hamstraten. Työkkärissä piti toki myös käydä, joka ikinen ulkomailta tuotu työtodistus mukana. Ja Kelassa ilmoittamassa, että on palannut Suomen sosiaaliturvan piiriin (joku anomus piti täyttää ). Siitä se sitten lähti.

Asunnon saa nopsaan. Yksityiseltä tottakai vaikka heti, jos on rahaa maksaa ekan kuun vuokra+vuokratakuut. Kaupungiltakin saa nopsaan kämpän, kun ilmoittaa olevansa asunnoton ja majailevansa väliaikaisesti toisten nurkissa. Jos tulette tyhjin käsin, niin sossu maksaa takuuvuokran.

Alkuperäinen kirjoittaja olivia:
millanen paikka se lontoo on? kannattaako muuttaa? itse aion mennä sinne ensi syksynä.. :)

Se vahan riippuu ihmisesta, ma en taala ole yhtaan tykannyt. Mutta kylla taala yllattavan paljon suomalaisia on jotka viihtyvat.

Mä tykkäsin kovasti vuoden verran aikanaan asua siä, mut sit tuli yhtäkkiä koti ikävä, ja lähin tosi nopeeti takas. Kyllä täältä asuntoja saa jos on vara takuut maksaa, ja joillakin välitystoimistoilla, olisko ollu sato on vaan 250e takuut.

Kyllä Suomessa pärjää vaikka tulis vaan yhen matkalaukun kanssa ja muksut kainalossa: )Niin mekin tehtiin 5 vuotta sitten kun palattiin..työnsaanti oli tosin miehelle toooosiiii vaikeeta!

Yhteistyössä