Mä haluun toisen lapsen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Enna

Vieras
Meillä on yksi alle kolmivuotias, ollaan puhuttu n. puoli vuotta sitten viimeksi aiheesta jolloin minäkin olin samaa mieltä, -ei vielä pitkään aikaan sisaruksia vaan joskus myöhemmin "iltatähti"... nyt kuitenkin vauvakuume on nostanut päätään ja tuntuu että ajattelen toista lasta joka päivä.. haluaisin kovasti lapselle sisaruksen.. haluaisin kokea uudelleen raskauden, synnytyksen ja sen vauva/taaperoajan.. ja haluaisin että esikoisesta tulisi isoveli..
Millä mä käännän mieheni pään asian suhteen ja saan hänetkin innostumaan asiasta..?
Oletteko muut joutuneet lämmittelemään miehiä tämän suhteen vai onko miehet ehdottaneet tai innostuneet heti aiheesta..?

ei tarvinnu pehmitellä, ku päätettiin että esikoinen on jotain pikkasen yli vuoden, ni toinen saa tulla jos on tullakseen. siihen menikiin sitten aikaa vuosi ennen, ku tärppäs. nyt oon rv 35 ja eka lapsi on 2v 9kk eli hyvä ikäero tulee.

voi että.. millähän mä saisin ton minunkin ukon innostumaan.. tykkää kovin esikoisesta mut nauttii niin siitä kun esikko on jo iso ja omatoiminen eikä haluaisi palata taas vauva-arkeen ja katkonaisiin öihin... ja kieltämättä sekin vaikuttaa että taloudellinen tilanne taas romahtaa kun nyt mä tienaan saman kun mieskin joka kk..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
cassy: hyvä idea =) annas hyvin vinkkejä mitä sinä keksit listaasi pistää ylös? =)

Kas näin:

1. Ei yhtä paljoa mustasukkaisuutta (isompi ei edes muista aikaa jolloin vauvaa ei ollut)
2. Yhteiset leikit
3. Äidin kotivuodet kerralla putkeen
4. Isommalla ei vielä uhmaikä
5. Tiivis sisarussuhde
6. "Samassa rytäkässä" kaksi vaippaikäistä, sitten ohi
7. Isompi nukkuu vielä päiväunet, äiti saa levätä
8. Isompi ei vielä tarvitse jokapäiväistä kaveriseuraa, harrastuksia jne. Helppo olla kotosalla ja mennä äidin ehdoilla.
9. Tarpeen tullen isompikin menee rattaisiin, helppo kävellä pitkiä matkoja
10. Samanikäisten lasten tarpeet ovat saman kaltaisia, ei tarvi revetä moneen paikkaan
11. Synnytys helpompi

:D

Yhteistyössä