mä INHOAN tätä rahattomuutta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
On varmaan tosi outoa olla pyytelemässä puolisolta rahaa.Ymmärrän kyllä ettei huvita..
Oletteko ikinä harkinneet kokeilla että yhdistätte rahavirrat yhdelle tilille ettekä mieti mikä penni on kenenkin ansaitsemaa vaan pidätte kaiken ihan yhteisenä. Ihan kuten lapset, kotityöt jne.

juu, mut mies ei suostu... olen ehdottanut et vaik sillee et yks yhteinen tili minne kumpikin laittaa tietyn summan ja sit voi pitää vaik viel omat tilinsä jos ahdistaa, mut ei kun menee kuulema liian vaikeeks.. en tiedä miksei se halua, mut jos ei halua niin ei halua, en rupee pakottaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaton:
miksi te olette niin ilkeitä? ;(
anteeksi tämä aloitus, halusin vaan purkaa tätä pahaa oloa.

Mä ainakin haluun vaan ymmärtää, miten parisuhteessa elävillä voi toinen olla rahaton ja toisella sitä rahaa on? Yhteinen perhe, yhteiset rahat -periaate meillä.

mä olen aina ollut työelämässä ja mulla on aina ollut ns.omaa rahaa, käytetään yhteisesti "omia rahojamme", mutta kummallakin on omat tilit. se tunne kun sitä rahaa ei olekaan siellä omalla tilillä, et voikaan poiketa työmatkalla kauppaan etkä tehdä muutakaan ilman et pyydät sitä rahaa. ja mies sitä mulle antaa niin paljon kun tarviin, mutta aina se on oma juttunsa et mies menee automaatille, hakee mulle rahaa ja mä meen sit kauppaan tms kun samalla vaivalla mies tekee sen. en osaa selittää. tää on mulle uus tilanne ja ärsyttää suunnattomasti olla pyytelemässä rahaa.

No miksi just sun pitäs siellä kaupassa käydä, jos mieski voi sen tehdä? Onhan teillä netti, mites verkkopankki, pyydä siirtään rahaa sitä kautta, ni ei tarvi ajella automaatille. Ei, mä en ymmärrä, miks pitää tehdä elämästä itsella ja muulle perheelle niin vaikeeta...

koska ne kaupat olis mun työmatkan varrella. kyllähän mies käykin kaupassa kun MULLA EI OLE RAHAA. ja se on aina se 2pankkipäivää jos se siirtäis. ei tää mitenkään VAIKEETA ole, tää on uutta ja outoa ja ÄRSYTTÄVÄÄ. mä en jaksa enää vängätä tästä, harmittaa että tein koko alotuksen :(

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
On varmaan tosi outoa olla pyytelemässä puolisolta rahaa.Ymmärrän kyllä ettei huvita..
Oletteko ikinä harkinneet kokeilla että yhdistätte rahavirrat yhdelle tilille

juu, mut mies ei suostu... ..

No eipä sitä voi pakottaakaan. Tuntuu vaan niin hullulta että voi jakaa elämän ja kaikki siihen kuuluvat asiat toisen kanssa mutta ei sitten rahaa joka on vaan materiaa.
Toivottavasti saat pian raha-asiat kuntoon eikä tarvitse niitä murehtia.

Mä ainakin haluun vaan ymmärtää, miten parisuhteessa elävillä voi toinen olla rahaton ja toisella sitä rahaa on? Yhteinen perhe, yhteiset rahat -periaate meillä.

mä olen aina ollut työelämässä ja mulla on aina ollut ns.omaa rahaa, käytetään yhteisesti "omia rahojamme", mutta kummallakin on omat tilit. se tunne kun sitä rahaa ei olekaan siellä omalla tilillä, et voikaan poiketa työmatkalla kauppaan etkä tehdä muutakaan ilman et pyydät sitä rahaa. ja mies sitä mulle antaa niin paljon kun tarviin, mutta aina se on oma juttunsa et mies menee automaatille, hakee mulle rahaa ja mä meen sit kauppaan tms kun samalla vaivalla mies tekee sen. en osaa selittää. tää on mulle uus tilanne ja ärsyttää suunnattomasti olla pyytelemässä rahaa.

No miksi just sun pitäs siellä kaupassa käydä, jos mieski voi sen tehdä? Onhan teillä netti, mites verkkopankki, pyydä siirtään rahaa sitä kautta, ni ei tarvi ajella automaatille. Ei, mä en ymmärrä, miks pitää tehdä elämästä itsella ja muulle perheelle niin vaikeeta...

koska ne kaupat olis mun työmatkan varrella. kyllähän mies käykin kaupassa kun MULLA EI OLE RAHAA. ja se on aina se 2pankkipäivää jos se siirtäis. ei tää mitenkään VAIKEETA ole, tää on uutta ja outoa ja ÄRSYTTÄVÄÄ. mä en jaksa enää vängätä tästä, harmittaa että tein koko alotuksen :(

No pyydä siirtään 2 päivää ennen ku suunnittelet sinne kauppaan menoa ? Ei voi oikeesti olla niin hankalaa ja vaikeeta , eihän :) Ja mitä tohon uuteen tulee, kaikkeen tottuu, ja eihän tää mikään pysyvä tilanne ole, niin ymmärsin sun teksteistä.

voihan vinetto! Ei rahan siirto niin kauaa kestä, jos ootte edes saman pankin asiakkaita!! Menee peräti 4..3..2..1.. sekuntti siirtoon! Ja ellei äijä anna rahaa menoihin, hanki uus äijä! Tuolla on paljon sellasia, jotka ehdottomasti haluaa elättää sinut ja pari lastakin, vaikkeivät oo edes omia.

Alkuperäinen kirjoittaja No :
voihan vinetto! Ei rahan siirto niin kauaa kestä, jos ootte edes saman pankin asiakkaita!! Menee peräti 4..3..2..1.. sekuntti siirtoon! Ja ellei äijä anna rahaa menoihin, hanki uus äijä! Tuolla on paljon sellasia, jotka ehdottomasti haluaa elättää sinut ja pari lastakin, vaikkeivät oo edes omia.

MIKSI TE ETTE LUE MITÄ MÄ KIRJOITAN??!!!! :(

Alkuperäinen kirjoittaja No :

MIKSI TE ETTE LUE MITÄ MÄ KIRJOITAN??!!!! :(

Miksi sä teet tästä asiasta elämää suuremman ongelman, jos mieheskään ei edes koe ongelmaksi antaa sulle rahaa :o ??

kurjaa se on kun on tiukkaa mutta ei mun täydy mieheltä ruokaan rahaa pyytää, antaa pyytämättäkin tai tulee kauppaan maksamaan ostokset

oli se, ettei ole OMAA rahaa. Muttamutta, kyllä se elättäjä yleensä mies on, meilläkin normityössä käyvillä on tasan 100% miehen palkka isompi. Ja tili on yhteinen ja yleensä minä hoidan laskut sieltä, vaikka tienaankin niin vähän.

Ei se kauaa tunnu, ettei se oo ns omaa rahaa, yhteistä hyvää kuitenkin.

Yhteistyössä