Saanko tunnustaa?

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Pännii... ja raskaasti |O

Sain porukoilta 300e joululahjaks, että voisin hommata itelle jotakin, kun ikinä ei oo rahaa ostaa esim. farkkuja ja entiset on haaroista puhki.

Arvatkaas mihin ne mun lahjarahat kuluu? No laskuihin perkele. Kymppi taitaa jäädä yli ja sen sit voin törsätä itseeni. Olin niinku olettanu, että mies maksaisi osan näistä laskuista, mutta sano että ei hänellä oo nyt rahaa laittaa niihin. Saakeli. Ja toissailtana hommas itelleen netin kautta jotain hemmetin kaiutinelementtejä. Että ne meni edelle.

Ei oo kuulkaa itku kaukana, mutta ei auta. Laskut pitää maksaa...

Alkuperäinen kirjoittaja XXS:
Voisiko niistä laskuista edes osan siirtää miehen seuraavaa tilipäivää odottamaan, että saisit ainakin ne farkut itsellesi ostettua.

No en ala siirtämään eräpäiviä, kun on suurin osa on ns. kuukausittaisia laskuja. Ja miehen tuntien, sillä ei silloin oo sen enempää. Just niin materialisti, että kun jonkun asian saa päähänsä, ei saa rauhaa ennenkuin on sen itelleen hommannu :headwall:

Ootko ihan oikeesti tuollaisen ihmisen kanssa yhdessä, et sä maksat laskut etkä saa ikinä mitään itelles ja toinen saa ostella eikä tartte ajatella laskuja. Meillä tuo olis kyllä todella tulisen riidan paikka ("eletään ajatuksella yhdessä tässä ollaan ja molemmat kantaa vastuuta"), voimia sulle ja toivottavasti saat ne uudet vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Janni:
Ootko ihan oikeesti tuollaisen ihmisen kanssa yhdessä, et sä maksat laskut etkä saa ikinä mitään itelles ja toinen saa ostella eikä tartte ajatella laskuja. Meillä tuo olis kyllä todella tulisen riidan paikka ("eletään ajatuksella yhdessä tässä ollaan ja molemmat kantaa vastuuta"), voimia sulle ja toivottavasti saat ne uudet vaatteet.

En mä aina kaikkia laskuja maksa, nyt vaan kävi näin. Mutta ei mulla koskaan ylimääräistä jää ostaa itelle mitään, kun saan kuussa alle 500 käteen plus lapsilisät :/ Siitä maksan kaikki ruuat, pesuaineet ym. sekä joitain laskuja. Siksi harmittaa nyt niin paljon, kun oli kerrankin luullut, että on oikeesti mahdollista ostaa itekin jotain.

No pystyiskö mies ens kuussa hoitamaan laskut ja soan sapuskoista siten, että sulle jäis vaikka huntti, jolla saisit farkut?
Ihan totta miehesi teki todella törkeän tempun ja sinuna aidosti tekisin asialle jotakin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hyvänen aika. Perustakaa yhteinen tili jos yhdessä elätte, niin se toimii. Ja menoista puhutte yhdessä. Ei ole vain toisen velvollisuus maksaa kaikkea.

No EI IKINÄ yhteistä tiliä. Mä mieluummin pidän omani, niin tiedänpähän ainakin, että ruokaa saadaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No pystyiskö mies ens kuussa hoitamaan laskut ja soan sapuskoista siten, että sulle jäis vaikka huntti, jolla saisit farkut?
Ihan totta miehesi teki todella törkeän tempun ja sinuna aidosti tekisin asialle jotakin!

No enpä usko. Tuntuu sillä olevan noita rahareikiä. Toinen lisäveroeräkin menee helmikuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:

No enpä usko. Tuntuu sillä olevan noita rahareikiä. Toinen lisäveroeräkin menee helmikuussa.

No sitten mä en keksi enää muuta, kuin sen, että opettelette (tai siis lähinnä miehesi) rahankäyttöä uudelleen.

Hänen tulisi asettaa perhe ja vaimo itsensä edelle, näin meidänkin perheessä mies toimii.

No sitten mä en keksi enää muuta, kuin sen, että opettelette (tai siis lähinnä miehesi) rahankäyttöä uudelleen.

Hänen tulisi asettaa perhe ja vaimo itsensä edelle, näin meidänkin perheessä mies toimii.

Voipi olla aika mahdoton tehtävä saada mies oppimaan uutta rahankäyttötapaa. On lapsesta asti oppinu saamaan liki kaiken minkä tahtoo :|

Voipi olla aika mahdoton tehtävä saada mies oppimaan uutta rahankäyttötapaa. On lapsesta asti oppinu saamaan liki kaiken minkä tahtoo :|

Ymmärrän että tie on kivinen, sillä minä olen juuri sellainen lellitty prinsessa, joka saa vielä tänäkin päivänä ihan kaiken, mnkä haluaa. Minun tulee vain räpsyttää silmiä kauniisti ja mies antaa minulle sen, mitä pyydän.

Mutta tässä on se pieni ero, että vaikka minä haluan timanttisormuksia, koiria ja ihanan auton, niin johan jo järkikin sanoo, etten miestä aivan äärimmilleen voi taloudellisesti viedä. Tämän vuoden puolella olen törsännyt niin järettömän summan rahaa (siis suhteessa tuloihimme) että oksat pois, mutta silti en ikinä, milloinkaan ole omien haluamisteni vuoksi vetänyt perheemme taloutta äärimmilleen tai edes järettömän tiukille.

Toivon, että miehesikin oppii ajattelemaan nokkaansa pidemmälle ja tsemppiä sinulle leijonan kesyttämiseen :D

Määkin luulin että veronpalautuksilla sais hommattua jotain kivaa extraa. Paskanmarjat, laskupinoon ja elämiseen ne meni. Leipägrillin tosin ostin, mutta eipä se ollut kuin kymmenesosa (sen hinta) veronpalautuksista.
Ja taas on laskuja kasa. :/ :headwall:
En ymmärrä miten..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mulla menee aina kaikki vähäiset tuloni laskuihin ja elämiseen. Onneksi miehellä on kaksi pankkikorttia, joista toisen otan omien rahojen loputtua käyttööni. Näin saan myös itselleni jotain.

Juu mä en saa. Mies osaa ja tuhlaa kyllä ite rahansa hyyyyvin tarkkaan...

Yhteistyössä