Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Aika harvinaista vielä on, että pystyy tekemään hommia tarvittaessa etätyönä. Isäkään ei pysty olemaan pois, paitsi palkattomalla, jos lapsi sairastaa pidempään kuin kolme päivää. Hyvät tukiverkot, esim. mummot, jotka rientävät apuun lasten sairastellessa tekevät tietenkin asiat paljon helpommiksi.
Tämä nyt menee turhaksi saivarteluksi, mutta on niitä ihmisiä jotka pystyvät niitä etätöitä tekemään esim. minä ja mun mieskin pystyy välillä. Ap ihmetteli, että kuka saa töissä ladattua akkuja ja vastasin että on niitäkin. Toiset saa töistä voimaa ja energiaa ja vaikka lapsi välillä onkin sairas ja maailma kaatuu päälle niin silti he kokevat, että tasapainoisen elämän saavuttamiseksi tarvitsevat työnsä. Ei kai se elämän kenelläkään aina yhtä juhlaa ole.
Kyllä niitäkin varmaan on, todellakin. Mutta tässä ketjussa nyt sattuu olemaan meitä, joilla ei ilmeisesti ole etätyömahdollisuutta ja lasten sairastelut ym. ovat tehneet työn ja perheen yhteensovittamisesta vieläkin hankalampaa. Olen iloinen, että joillakin menee tässä suhteessa paremmin. On silti kivaa, että työ on mukavaa ja lasten kasvaessa työn ja perheen yhdistäminenkin varmaan sujuu paremmin. Silti kotiäitinä ollessani koin, että olin parempi ja läsnäolevampi, kiireettömämpi äiti ja elämä sujui muutenkin paljon leppoisammin.