mä luovutan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskaa niskaan vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sun teksti oli ku mun päästä.. meillä jo tosin vauva on syntynyt mutta muistan loppu raskaudesta kun istuin lattialla että sain kerättyä lasten huoneista lattialta lelut kun ei taipunut nostamaan seisoaltaan lattialta niitä ja mies tekee jatkuvasti töitä,käy vaan yöllä kotona nukkumassa ja sitä on niiiiin yksin kaiken kanssa.mies ei auta missään kun ei ole koskaan kotona ja vaikka itkee pahaa oloa niin se sanoo vaan että kun ei voi olla töistä pois..ja koskaan ei oo mitään kivaa,ei päästä missään käymään miehen töitten takia ja itse ei voi harrastaa mitään miehen töitten takia. ja sitten ku pinna kiristyy niin lapsethan ne saa huutia kun mies ei ole kotona.

Mutta jos mä haen apua niin mitä apua sitten saan? en mä halua miksikään masennuspotilaaksi.

ja kiitos sulle joka tarjoudut ystäväksi, mutten usko että kukaan jaksaa kuunnella tätä jatkuvasti.
sitä paitsi mä tunnen itseni ihan vitun tyhmäksi kun en jaksa ja valitan joten en edes kehtaa enää kenellekään irl puhua mitään.

ja musta ei oo ystäväksi enää kun en varmaan jaksaisi edes esittää kiinnostunutta kun ei jaksa edes aamulla nousta.

No jo nyt on vittu. Koitas vittu jutella sille vitun miehelles, ihan vittuilematta. Ja sit vaan sen vitun mahan kans ihan vitusti lepoa, ja ehkä joku vitun perhetyöntekijä kaupungilta avuksi. Se vitun äitisikin varmaan kyllä vitun mielellään auttaisi ihan vitusti, jos vaan antaisit. Tietysti se masennus on vittumainen juttu, mutta sun pitäis nyt vitusti enemmän ajatella vittu itsees. Heitä vittuun se ukko.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta jos mä haen apua niin mitä apua sitten saan? en mä halua miksikään masennuspotilaaksi.

ja kiitos sulle joka tarjoudut ystäväksi, mutten usko että kukaan jaksaa kuunnella tätä jatkuvasti.
sitä paitsi mä tunnen itseni ihan vitun tyhmäksi kun en jaksa ja valitan joten en edes kehtaa enää kenellekään irl puhua mitään.

ja musta ei oo ystäväksi enää kun en varmaan jaksaisi edes esittää kiinnostunutta kun ei jaksa edes aamulla nousta.

Onko teidän kaupungissa perhetyöntekijöitä??

kirjoitellakin voisin, aina kun jaksat.

Tai haluaako joku muu kirjoitella tai meseillä?

Jaksoin lukea minäkin viestisi. *lämmin halaus*

Niinkuin monet on tähän ketjuun jo laittaneet niin hae apua. Niele ylpeytesi. Räjähdä ukolle niin ymmärtää et kotona voi tehdä jotain eikä vian vi....lla.

Jos kaipaat kuunteliaa niin laita yv:tä

kiitos kaikille jotka jaksatte yrittää tukea! oikeasti.
mä en vaan itse edes jaksa enää yrittää.
tätä olis pitänyt yrittää muuttaa jo ajat sitten, nyt oon vaan niin jumissa etten enää jaksa.

musta tuntuu ettei lapsillekaan ole enää pelastusta munaiheuttamasta pahasta olosta, joten ei silläkään väliä.

oon aina yrittänyt olla täydellinen äiti, ja mua on esikoisen kanssa sellaiseksi sanottukin, vitutukseen saakka.

toiden tultua kaikki muuttui, mun väsyminen alkoi ja täydellinen äitikuva romahti omissa silmissä. syytän itseeni pienimmistäkin asioista, niin myös mies.
mussa ei saisi olla mitään vikaa kai. mut onpahan vaan vitusti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
No jo nyt on vittu. Koitas vittu jutella sille vitun miehelles, ihan vittuilematta. Ja sit vaan sen vitun mahan kans ihan vitusti lepoa, ja ehkä joku vitun perhetyöntekijä kaupungilta avuksi. Se vitun äitisikin varmaan kyllä vitun mielellään auttaisi ihan vitusti, jos vaan antaisit. Tietysti se masennus on vittumainen juttu, mutta sun pitäis nyt vitusti enemmän ajatella vittu itsees. Heitä vittuun se ukko.

tää sai mut hymyilemään!

kyl mä sen ukon heitän kun saan siihen voimaa.

Täälläkin kaivattas apua, mut en usko et yhtään ilmottautuu. (05 alue)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisitko edes kertoa mistäpäin olet niin kaikki lähistöltä voisivat ilmoittautua ja halukkaat tulla auttamaan ja niitä kyllä löytyy. :)

Voisitko edes kertoa mistäpäin olet niin kaikki lähistöltä voisivat ilmoittautua ja halukkaat tulla auttamaan ja niitä kyllä löytyy. :)

joo voin kuvitella kun lähistön mammat kärryilee meille siivoomaan. vois naapurin kyttäjällä silmät levetä vielä enemmän kun täälä porukalla tampattais mattoja!
kiitos oikeesti teille, te osaatte piristää!
ihanaa kun noin moni jaksaa kiinnostua vieraan hyvinvoinnista.

piristää edes hetkeksi vaikka pian taas varmaan räjähtää..

laitan tän ketjun talteen. pitää kai mennä sitä ruokaa laittaan ettei lapset pökerry nälkään mut tuun myöhemmin kirjottamaan lisää.

ei jumbo mistä noita tollasia kusipää miehiä sikiää???Niin monella kuulostaa olevan idiootti mies joka ei anna mitään apua lasten ja kodin hoitoon!!Ei hemmetti miten ihmees jaksatte olla joku panokone vaan? en mä kattelis päivääkään sellasta miestä,heivaisin pellolle ja oisin yksin...säästys siivoomiselta yhen sian jäljet =)

Voimia aapeelle!Hae nyt apua ei se auta täälä marista ettei jaksa!!ei jaksa niin ei jaksa,mene hakemaan apua sitä varmasti saat!!

ei jumbo mistä noita tollasia kusipää miehiä sikiää???Niin monella kuulostaa olevan idiootti mies joka ei anna mitään apua lasten ja kodin hoitoon!!Ei hemmetti miten ihmees jaksatte olla joku panokone vaan? en mä kattelis päivääkään sellasta miestä,heivaisin pellolle ja oisin yksin...säästys siivoomiselta yhen sian jäljet =)

Voimia aapeelle!Hae nyt apua ei se auta täälä marista ettei jaksa!!ei jaksa niin ei jaksa,mene hakemaan apua sitä varmasti saat!!

täälläkin yksi joka ei jaksa enää. Kaikki tuntuu vaan niin että kaatuu päälle.

tää sai mut hymyilemään!

kyl mä sen ukon heitän kun saan siihen voimaa.

Hyvä että hymyilit! Se oli tarkoituskin. Onneksi asianomainen ymmärsi mistä oli kyse.

kuulostat todella väsyneeltä ja avun tarpeessa olevalta. Sinun tilanteessasi olevia väsyneitä äitejä on paljon, tiedän sen kun neuvolassa työskentelen. Ota nyt ihmeessä puhelu neuvolaan ja kerro suoraan tilanteesi, vaadi apua. Tarvitset lepoa ja omaa aikaa, esim perhetyöntekijän lapsiasi katsomaan, heidän kanssaan ulkoilemaan tai kodinhoitajan kotia siivoamaan. Itse tarvitset unta ja lepoa, omaa aikaa esim kampaajalle tai muuten kaupungille menoon. Kuulostat siltä että raskaus/synnytysajan masennus on pian päällä, uhkaavasti jo alkamassa...l ja siihenhän auttaa vain ja ainoastaan ulkopuolinen apu ja oma asenne, myönnät olevasi avun tarpeessa ja otat sen vastaan. Lääkärille kannattaisi nyt myös jutella ja tarv. lääkettä oloa helpottamaan. Jos nyt jatkat tällä mallilla, pian olet siinä pisteessä että vain sairaalahoito auttaa. Ja silloin on jo asiat todella ikävästi!
Hae ystävä rakas nyt apua kun vielä olet suurinpiirtein järjissäsi!!
Soita neuvolaan heti huomenna.

Mitä ne muka oikeasti tekee? Itse en ainakaan halua jättää kotiini vieraita ihmisiä

quote="äiti minäkin"]kuulostat todella väsyneeltä ja avun tarpeessa olevalta. Sinun tilanteessasi olevia väsyneitä äitejä on paljon, tiedän sen kun neuvolassa työskentelen. Ota nyt ihmeessä puhelu neuvolaan ja kerro suoraan tilanteesi, vaadi apua. Tarvitset lepoa ja omaa aikaa, esim perhetyöntekijän lapsiasi katsomaan, heidän kanssaan ulkoilemaan tai kodinhoitajan kotia siivoamaan. Itse tarvitset unta ja lepoa, omaa aikaa esim kampaajalle tai muuten kaupungille menoon. Kuulostat siltä että raskaus/synnytysajan masennus on pian päällä, uhkaavasti jo alkamassa...l ja siihenhän auttaa vain ja ainoastaan ulkopuolinen apu ja oma asenne, myönnät olevasi avun tarpeessa ja otat sen vastaan. Lääkärille kannattaisi nyt myös jutella ja tarv. lääkettä oloa helpottamaan. Jos nyt jatkat tällä mallilla, pian olet siinä pisteessä että vain sairaalahoito auttaa. Ja silloin on jo asiat todella ikävästi!
Hae ystävä rakas nyt apua kun vielä olet suurinpiirtein järjissäsi!!
Soita neuvolaan heti huomenna. [/quote]

Olet selvästi masentunut ja pahasti, oireina mm. syyllinen olo, mitätön olo, negatiivinen kuva itsestä ja ihmisistä sekä jaksamattomuus. Ei ihme, koska arjen pyörittäminen on raskasta, varsinkin vauvaa odottaen.

Sinun on saatava apua, psykoosi ei ole vaihtoehto eikä edes se, että on koko ajan masentunut ja huutaa lapsille.

Neljävuotias on liian pieni kantamaan vanhemman masennuksen ja jaksamattomuuden sekä vanhempien huonon parisuhteen. Neljävuotias ei välttämättä vielä muista aina mitä ei saa tehdä ja mitä saa tehdä, eikä välttämättä tee sitä tahallaan jos ei korjaa lelujaan. Lapsi voi saada elinikäisiä tunnehäiriöitä ja menettää luottamuksensa äitiin jos et hae apua.

Pyydän siis, hae apua, älä kohdista vihaasi lapsiisi. Apua on kyllä saatavana.

Perhetyöntekijä on koulutettu ammattilainen, joka tulee kotiin hoitamaan lapsia. Voit siis itse olla kotona vaikka perhetyöntekijä sinne tuleekin. Tai voit itse lähteä pois kotoa. Perhetyöntekijät hoitavat kaikkien perheiden lapsia pyydettäessä, ei vain väsyneiden äitien lapsia.

Mulle on vuosia väkisin tyrkytetty, en vain näe tai koe mitään syytä siihen. Jos itsekin olen kotona, en kaipaa ylimääräisiä

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Perhetyöntekijä on koulutettu ammattilainen, joka tulee kotiin hoitamaan lapsia. Voit siis itse olla kotona vaikka perhetyöntekijä sinne tuleekin. Tai voit itse lähteä pois kotoa. Perhetyöntekijät hoitavat kaikkien perheiden lapsia pyydettäessä, ei vain väsyneiden äitien lapsia.

Pitäisköhän alkaa pihtaamaan?Meikällä nimittäin tällanen ukko,jatkuvasti töissä,ei auta lasten hoidossa ku iltasin antamalla iltapalaa ja jotain muuta pientä touhua.Ja mitä kodin hoitoon tulee ni se on meikän harteilla kokonaan,kaikkineen paskoineen,niin sanotusti!!!!!
Panopuuksi tosiaan meikäläinen ihtesä tuntee,nykyään vaan enemmän ja enemmän!!!!!!

Pakko myöntää olevansa masentunut, jotta tulee apua.. jo lastenkin takia. Kyllä moni on masentunut, mutta se menee ohi kun saa apua. Tilanne pahenee jos ei tee mitään.

Niin ja epäreilu on sun miehesi, laittaa kaiken muun perheensä edelle. SIKA!