mä menetän kaiken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
esikoinen täytti 2v ja toinen 2kk, jota täysimetän. nyt epäilen olevani raskaana... oli sovittu että kolmas ja ehkä neljäs tehdään 5-10v päästä. mies ei missään nimessä halua nyt kolmatta enkä minä halua olla taas raskaana ja uudestaan pientä vauvaa... seksiä ollut kerran synnytyksen jälkeen ja menkkoja en bongannut, ellei ne olleet super niukat... mutta oviksen kyllä heti seuraavana päivänä kun seksiä harrastettiin... edellisillä kerroilla olen tullut heti raskaaksi kun yritettiin. ja nyt mun tuurilla olen taas... en uskalla tehdä testiä, en halua aborttia, en adoptioa, en halua menettää perhettä. kyllä mulla riittäis rakkautta nyt heti kolmannelle, mutta luulen että mies ei jaksa... vaikka nämä 2 lasta olleet tähän asti helppoja ja nukkuneet yönsä... :(

Meillä on lapset saanet alkuna esikoinen oli 5kk kun plussasin ja seuraavan väli oli 6kk
Raskasta mutta antoisaa eikä tarvii jäädä kotiäidiks ku on vaa äitiyslomalla:D

Oikeinko aikuinen kahden lapsen äiti tulee tänne tosissaan selittämään, että luuli että täysimetys estää raskaaksi tulon? Tai että kuukautisten pitää alkaa ennenkuin voi tulla raskaaksi? Jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä on todennäköistä tulla raskaaksi, varsinkin jos on aiemminkin tullut helposti. Joo, nyt on pakko sanoa että itse olet soppas keittäny... Ihan tieten olet riskin ottanut, et VOI TOSISSAAN väittää, ettet tajunnut.

oon kuule niin helposti sikiävä ettei tosikaan... :/ edellisistä bongannut oviksen ja harrastettiin 1krt/lapsi seksiä ja raskaana oltiin. Ei tarvinnut kuin yhden kerran, molemmat!

hmmjaa...ehken sitten ole noiden lasten äiti kun en tiennyt että ovis on ennen menkkoja. :O oli jälkivuoto-> super pienet ehkä menkat?? ja sit ovis 10pv menkoist....

miehen varmaan menetän

Alkuperäinen kirjoittaja jösses sentään;23189392:
Oikeinko aikuinen kahden lapsen äiti tulee tänne tosissaan selittämään, että luuli että täysimetys estää raskaaksi tulon? Tai että kuukautisten pitää alkaa ennenkuin voi tulla raskaaksi? Jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä on todennäköistä tulla raskaaksi, varsinkin jos on aiemminkin tullut helposti. Joo, nyt on pakko sanoa että itse olet soppas keittäny... Ihan tieten olet riskin ottanut, et VOI TOSISSAAN väittää, ettet tajunnut.

neuvolassa sitä on mainostettu ja kierukan laitto oli sovittu ens kuun alkuun... kyllä mä tiesin että kerta riittä, mutta mutta...:(

kyllä miehesi tottuu seuraavaankin lapseen, vaikka kirjoituksesi mukaan vielä itsekin on täys pentu.
jos ei ole valmis ottamaan vastaan lasta, niin ei saa sitten sitä pippeliä sinne vaimon jalkoväliin sovitella ilman kumia.

Muuhun kantaa ottamatta; täysimetys ON oiva ehkäisykeino kunhan tietyt kriteerit täyttyy. Eikä synnytyksen jälkeisiä ekoja kuukautisia aina edellä ovulaatio, vaan kierto on kuulemma usein anovulatorinen.

[QUOTE="a.p";23189420]neuvolassa sitä on mainostettu ja kierukan laitto oli sovittu ens kuun alkuun... kyllä mä tiesin että kerta riittä, mutta mutta...:([/QUOTE]

No täytyy sun testata joka tapauksessa ennen kierukan laittoa, niin miksi et sitten testaisi heti? Ihan suotta vatvot tätä asiaa, kun et edes tiedä oletko raskaana vai et. Teet testin ja nostat kissan pöydälle jos on tarvis. En ymmärrä miksi hukkaat energiaasi siihen, että uskot olevasi raskaana. Luulisi että sun voimiasi tarvittaisiin sellaisiin asioihin, jotka ovat varmasti olemassa. Kuten esim. ne sun kaksi lastasi.

[QUOTE="a.p";23189420]neuvolassa sitä on mainostettu ja kierukan laitto oli sovittu ens kuun alkuun... kyllä mä tiesin että kerta riittä, mutta mutta...:([/QUOTE]

Väitätkö todella, että ihan neuvolassa mainostettu täysimetyksen olevan ehkäisykeino? Vai mitä tarkoitat tuolla?

No ennen enempiä stressailuja kannattais tehä testi. Voithan olla väärässäkin. Ja jos olet raskaana,niin heti kerrot miehellesi ja painotat ettet halua aborttia/adoptiota. Varmasti tulee raskasta mutta kyllä miehes sen jaksaa,vaikka aluks sanois ettei jaksa. Mutta siis,miten aikuinen jolla on jo lapsia,voi harrastaa seksiä ilman ehkäisyä jos ei halua tulla raskaaksi?? Ihanko ajattelit että kun ei kerran oo menkkoja tullu niin..? Tiedoksi että jo ennen ensimmäisiä menkkoja,siis sillon ku ne ei oo ikinä vielä alkanu,voi tulla raskaaks.

[QUOTE="vieras";23189487]Väitätkö todella, että ihan neuvolassa mainostettu täysimetyksen olevan ehkäisykeino? Vai mitä tarkoitat tuolla?[/QUOTE]

Tuota mäkin ihmettelen. Itselleni neuvolassa on joka lapsen jälkeen kerrottu ihan päinvastaista (vaikka olin kyllä selvillä asiasta sitä ennenkin).

Tasan ei käy onnen lahjat, toiset haluaa lapsia paljon ja ei saa,toiset saa sitten yrittämättäkin. Et sä menetä muuta ku korkeintaan miehesi ja onko se sit kummonen mies, jonka perään kannattaa itkeä, jos jättäisi tän takia sut ja lapset yksin selviämään?? Onhan se ite ollut aktiivinen osapuoli lapsen teossa eikä ole välittänyt ehkäisyä käyttää! Saisi siis kantaa vastuunsa, jos kolmonen tulossa. Ja mee tekemään jo se testi..

jos olet raskaana ja haluat pitää lapsen niin ehkä miehesikin sulaa ajatukselle? pikkuhiljaa. jos taas et todellakaan jaksa ja menetät liikaa, enemmän kuin saat, niin älä sulje pois aborttia miettimättä? Ja älä sure, älä katso taakse, katso eteenpäin, toivon todella mukavaa jatkoa sinulle ja perheellesi! Olet tärkeä ja jaksat kyllä. Miehesi voi olla väsynyt, voitte pyytää apua, uskon että kaikki järjestyy!