mä muuten LUULIN osaavani tehdä edes yksinkertaisen käsityön...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Voi hemmetti soikoon :| . Me ollaan mietitty järjestömme kanssa että mitä yksinkertaista voitais tehdä ja myydä eri tapahtumissa. Mä sitten keksin että vanhoista liinavaatteista yms. vois tehdä kangaskasseja. Ja lupauduin ne tekemään.

Mä haluamalla halusin ompelukoneen ja suunnittelin mitä kaikkea lainkaan teenkään kun semmoisen saan. No nyt on kone ja tosiaan ajattelin aloittaa noista yksinkertaisista kasseista.

Voi perse minkä näköinen tuli ekasta |O |O |O . Ensinnäkin tuo kone tökkii (heh, siis minä kaiketi tökin) ja kassin(kaan) teko ei oo niin yksinkertaista kuin luulin.

Miksi oi miksi ihmisen pitää olla niin tumpelo käsistään??? Hiton huono yhdistelmä: lentävä mieli ja kädet jotka ei tottele :/

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
"lentävä mieli"... hmm, kyllä sä sillä sitten keinot keksit. Ja harjoitus tekee mestarin. :hug:

Niin kun meikäläinen aina kuvittelee osaavansa ja ehtivänsä ja kaikkea vaikka millä mitalla. Ideoita ja visioita pulppuaa niin ettei kyydissä meinaa pysyä. Ja sitten aina LUULEN että osaan myös toteuttaa visioni...kunnes huomaan etten taaskaan osannut :D

Mun pitäis tehdä tommosia kasseja ainakin parikymmentä :kieh: :kieh: .

Alkuperäinen kirjoittaja Hummeri:
Laitappas kuva. Kato se voi olla ihan hyvä kassi mutta jos sinä sen kanssa olet teutaroinu voi sinun näkemys olla nyt hämärtynyt todellisuudesta.

Voi kuule, usko pois, ei hyvä :D. Ensinnäkin ompeleet on aivan päin persettä ja sanka on ihan liian pitkä. Piti tehdä söpö lasten kassi. Nyt siinä on söpöä vaan nuo sangat jotka näyttää pupujussin korvilta :D

Mut eihän lettuja paistaessakaan se eka ikinä onnistu :) Vaikka tää nyt onkin ehkä vähän eri asia :ashamed: Mie en ole kans koskaan oikein tullut sinuiks noiden käsitöiden kanssa, mutta kun rauhassa tekee niin alkaa onnistua ja pikkuhiljaa innostua. Mun viimeisin hurahdukseni on ristipistotyöt ja mä huomasin onnessani, et mä osaan kuin osaankin tehdä niitä. Siinä välissä olen kyllä sit moneen kertaan koittanut tehdä sukkaa ja lapasta ja ompeluhommia ja muuta mut ilmeisesti mulla on vaan niiden suhteen viis peukaloa keskellä kämmentä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Voi hemmetti soikoon :| . Me ollaan mietitty järjestömme kanssa että mitä yksinkertaista voitais tehdä ja myydä eri tapahtumissa. Mä sitten keksin että vanhoista liinavaatteista yms. vois tehdä kangaskasseja. Ja lupauduin ne tekemään.

Mä haluamalla halusin ompelukoneen ja suunnittelin mitä kaikkea lainkaan teenkään kun semmoisen saan. No nyt on kone ja tosiaan ajattelin aloittaa noista yksinkertaisista kasseista.

Voi perse minkä näköinen tuli ekasta |O |O |O . Ensinnäkin tuo kone tökkii (heh, siis minä kaiketi tökin) ja kassin(kaan) teko ei oo niin yksinkertaista kuin luulin.

Miksi oi miksi ihmisen pitää olla niin tumpelo käsistään??? Hiton huono yhdistelmä: lentävä mieli ja kädet jotka ei tottele :/

Mulla vähän samaa vikaa. Osaan kyllä leipoa, askarrella, ja muutakin tehdä käsilläni, mutta käsityöt :headwall: Jestas, et ne ei onnistu. Ei mitkään. Meillä mies tekee kaikki semmoset hommat, missä tarvitaan lankaa ja neulaa. Jopa siis nappien takasin ompelemiset ja siirtämiset käy siltä helpommin kun multa... :headwall:

Joo, ehkä harjoitus tekee mestarin. Tai tässä tapauksessa edes pikkuisen paremman kuin nyt :D. Pakko kait se on koittaa jatkaa kun niin suureen ääneen lupasin nuo kassit hoitaa.

Mutta siis meikäläinen kun jo ehti suunnitella että toiminimen kautta alan myymään mm. itse tekemiäni kestovaippoja yms. Miten niin taas liian suuret luulot itsestään :laugh: :laugh: .

Ja Sisu: Mä olen aivan kaikissa käsillä tehtävissä hommissa surkea. Mulla on siis esim. leipurin koulutus ja mun tuotokset on lähes aina karmivan näköisiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mutta tietkö, ajatus voi olla tässä jutussa tärkein... ja sinä varmaan vaadit liikaa iteltäsi kun olet mennyt keksimään idean, niin pitäähän se osata toteuttaa... pyydä joku kaveriksi. Toiset luo ideoita, toiset pistää pyörät pyörimään!!! :D

Me just naurettiin miehen kanssa että mun pitää alkaa tekemään bisnestä anopin kanssa. Se kun on NIIN taitava käsistään. Mä ideoin, se toteuttaa ja mä saan rahat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Harjoitus tosiaan tekee mestarin, älä vielä luovuta!! Onko koneen säädöt kohdillaan? Onhan sulla oikeanlainen neula kankaalle koneessa? Ne monesti vaikuttaa tikin laatuun.

Säädöt?? Neula?? En mä tiedä :D :D. Mä siis sain semmoisen tosi vanhan ompelukoneen, jossa oli jopa langat jo valmiiksi paikoillaan. Mä en ymmärrä siitä mitään :D

Harjoitus tosiaan tekee mestarin, älä vielä luovuta!! Onko koneen säädöt kohdillaan? Onhan sulla oikeanlainen neula kankaalle koneessa? Ne monesti vaikuttaa tikin laatuun.

Säädöt?? Neula?? En mä tiedä :D :D. Mä siis sain semmoisen tosi vanhan ompelukoneen, jossa oli jopa langat jo valmiiksi paikoillaan. Mä en ymmärrä siitä mitään :D

Säädöt, eli langankierys, on säädettävissä ylä- ja alalangalle erikseen. Ja neula sen mukaan minkälaista kangasta ompelet, ohuelle kankaalle ohut, paksummalle paksu neula. :) Ehkä sä kaipaat vähän opastustakin sitten?! :D

Säädöt, eli langankierys, on säädettävissä ylä- ja alalangalle erikseen. Ja neula sen mukaan minkälaista kangasta ompelet, ohuelle kankaalle ohut, paksummalle paksu neula. :) Ehkä sä kaipaat vähän opastustakin sitten?! :D

Langan säätöjä mäkin veikkaan syyksi. Hillitse sen verran että lukaiset ekana käyttöohjeet, niistä voi tulla ahaa-elämyksiä :saint:

Yhteistyössä