Mä näin viime yönä unta, jonka jälkeen mä tajusin kristallinkirkkaasti miksi oon aina vaan sinkku.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhapiika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhapiika

Vieras
Ei tarvii enää kysellä tai miettiä. Alitajunta antoi selkeät vastaukset.
Mä oon sinkku koska
- etsin tiedostamattani täydellistä miestä
- pelkään sitoutumista
- eli siis pelkään epäonnistumista ja pettymistä
- pelkään myös, että löydän itseni jälleen väkivaltaisesta suhteesta
- en usko, että kukaan rakastaa minua aidosti ja oikeasti

Tuolla listalla ei varmaankaan tässä elämässä enää parisuhteeseen päädytä. Olen hyväksynyt asian, mutta välillä joidenkin unien jälkeen (joissa saa kokea miltä tuntuu kun joku mies rakastaa) on vähän haikea olo.

Mä oon saanut siipeeni liian monta kertaa, joten tässä sitten lopputulos.

Ongelmat voi sivuuttaa tai käsitellä.

Mä en usko että mulla on tän elämän aikana aikaa ja/tai voimia käsitellä noin suurta ongelmavyyhtiä. Sivuuttanut ne olen, mutta en näköjään niin hyvin että se tekisi tästä sinkkuudesta loppua. Nuo asiat nostaa mussa aina päätään, jos joku mies osoittaa muhun vähääkään kiinnostusta. Tästä puolestaan syntyy noidankehä, jonka johdosta itse tuhoan orastavatkin jutut jo ennen, kuin niistä syntyy sen enempää. Oma epävarmuuteni saa miehen kuin miehen luovuttamaan suhteeni.

Mä en usko että mulla on tän elämän aikana aikaa ja/tai voimia käsitellä noin suurta ongelmavyyhtiä. Sivuuttanut ne olen, mutta en näköjään niin hyvin että se tekisi tästä sinkkuudesta loppua. Nuo asiat nostaa mussa aina päätään, jos joku mies osoittaa muhun vähääkään kiinnostusta. Tästä puolestaan syntyy noidankehä, jonka johdosta itse tuhoan orastavatkin jutut jo ennen, kuin niistä syntyy sen enempää. Oma epävarmuuteni saa miehen kuin miehen luovuttamaan suhteeni.

Ollaksesi tyytyväinen elämääsi on sinun pakko käsitellä joko ihmissuhdeongelmat pohjamutia myöten, että voit yrittää uudelleen tai prosessoida ajatus sinkkuudesta lopuksi ikää, jotta olet sinut sen valinnan kanssa. Pahin vaihtoehto pelätä parisuhdetta ja pelätä olla yksin eli ei koskaan onnellinen.

Uskaltaisin sanoa kärsineeni pahoin aiemmissa suhteissa, mutta toiveikkuutta en kadottanut. Minut palkittiin puolisolla, jolla on voimaa kestää traumani ja rakkautta tarpeeksi, että voin hyvin. Voimavarojen mukaan ihminen voi tervehdyttää itse itseään ilman ammattiapua. Omalka kohdallani tämä oli välttämättömyys sillä aiemmat kokemukset sen verran erikoislaatuisia, ettei Suomessa taida olla terapeuttia niiden purkamiseen. Ehjäksi en kenties tule koskaan täysin, mutta puoliso, joka hyväksyy minut tällaisenaan, on lahja!

Käy psykologin kans juttelemassa. Mulla oli ihan vastaavia ajatuksia (ja ilmeisesti kokemuksiakin) ja pari juttelukertaa auttoi saamaan todellisuudesta kiinni. Kun psykologi näytti mulle missä kohtaa mun ajatukset lähtee väärille raiteille, mä osasin itte alkaa korjaamaan omaa ajattelua. Ei kukaan muu sitä korjaa kuin sinä itte sitten loppujen lopuksi.

Ollaksesi tyytyväinen elämääsi on sinun pakko käsitellä joko ihmissuhdeongelmat pohjamutia myöten, että voit yrittää uudelleen tai prosessoida ajatus sinkkuudesta lopuksi ikää, jotta olet sinut sen valinnan kanssa. Pahin vaihtoehto pelätä parisuhdetta ja pelätä olla yksin eli ei koskaan onnellinen.

Uskaltaisin sanoa kärsineeni pahoin aiemmissa suhteissa, mutta toiveikkuutta en kadottanut. Minut palkittiin puolisolla, jolla on voimaa kestää traumani ja rakkautta tarpeeksi, että voin hyvin. Voimavarojen mukaan ihminen voi tervehdyttää itse itseään ilman ammattiapua. Omalka kohdallani tämä oli välttämättömyys sillä aiemmat kokemukset sen verran erikoislaatuisia, ettei Suomessa taida olla terapeuttia niiden purkamiseen. Ehjäksi en kenties tule koskaan täysin, mutta puoliso, joka hyväksyy minut tällaisenaan, on lahja!

No, kerropas nyt niistä kovista kokemuksistasi? Olet monessa ketjussa vihjannut niiden suuntaan, mutta et ole koskaan kertonut niistä.

Aika omahyväisesti sanottu, että Suomessa ei taida olla terapeuttia niiden purkamiseen. Ota huomioon, että pedofiilien raiskaamat lapsetkin joutuvat elämään kokemustensa kanssa. Veikkaan, että sinun kokemukset jäävät niistä kirkkaasti taakse.

[QUOTE="vieras";28477607]No, kerropas nyt niistä kovista kokemuksistasi? Olet monessa ketjussa vihjannut niiden suuntaan, mutta et ole koskaan kertonut niistä.

Aika omahyväisesti sanottu, että Suomessa ei taida olla terapeuttia niiden purkamiseen. Ota huomioon, että pedofiilien raiskaamat lapsetkin joutuvat elämään kokemustensa kanssa. Veikkaan, että sinun kokemukset jäävät niistä kirkkaasti taakse.[/QUOTE]

En usko, että tuskallisia kokemuksia voi kartoittaa jollain mittarilla tai asettaa järjestykseen. Omalta kohdaltani tarkoitan, että kyseessä sen verran harvinaisempi tapaus, että Suomen pienessä maassa ei luultavasti ole vastaavanlaisia hoitanutta terapeuttia. Joudunhan minäkin elämään menneisyyden kokemusten kanssa joka päivä. Sitä tietoa, että mitä, et tule minusta trollaamalla irroittamaan. Ne, joiden tulee asiasta tietää, siitä tietävät.

[QUOTE="vieras";28477607]No, kerropas nyt niistä kovista kokemuksistasi? Olet monessa ketjussa vihjannut niiden suuntaan, mutta et ole koskaan kertonut niistä.

Aika omahyväisesti sanottu, että Suomessa ei taida olla terapeuttia niiden purkamiseen. Ota huomioon, että pedofiilien raiskaamat lapsetkin joutuvat elämään kokemustensa kanssa. Veikkaan, että sinun kokemukset jäävät niistä kirkkaasti taakse.[/QUOTE]
Kuulostat luonnevikaiselta.

En usko, että tuskallisia kokemuksia voi kartoittaa jollain mittarilla tai asettaa järjestykseen. Omalta kohdaltani tarkoitan, että kyseessä sen verran harvinaisempi tapaus, että Suomen pienessä maassa ei luultavasti ole vastaavanlaisia hoitanutta terapeuttia. Joudunhan minäkin elämään menneisyyden kokemusten kanssa joka päivä. Sitä tietoa, että mitä, et tule minusta trollaamalla irroittamaan. Ne, joiden tulee asiasta tietää, siitä tietävät.

En ole trolli. :kiss: Enkä yritä mitään. Pidä sinä sitten suusi kiinni, jos et halua kertoa enempää. Mutta ota huomioon, että sinä tuskin tiedät mitä 5.5 miljoonaa suomalaista on kokenut elämänsä aikana. Suomen pienessa maassa mahdollisesti on lukemattomia ihmisiä, joilla on ollut vastaavanlaisia kokemuksia ja joita hyvä terapeutti on hoitanut. Älä kuvittele tietäväsi kaikkea. :hug:

Sinä olet ottanut Mummeliisan roolin palstalla. Sinun kokemuksesi ovat traagisempia kuin muiden, samoin sinun rakkautesi on syvempää kuin muiden, sinun surusi jne. Sinun seksielämäsi on sitä ja tätä.. sinä sinä sinä ja vielä kerran sinä.

Kun sinä olet onnistunut jossain, niin sehän pätevöittää sinut antamaan ohjeita ja neuvoja muille, että kyllä nyt muidenkin pitäisi onnistua, kun kerran sinäkin.

[QUOTE="vieras";28477643]En ole trolli. :kiss: Enkä yritä mitään. Pidä sinä sitten suusi kiinni, jos et halua kertoa enempää. Mutta ota huomioon, että sinä tuskin tiedät mitä 5.5 miljoonaa suomalaista on kokenut elämänsä aikana. Suomen pienessa maassa mahdollisesti on lukemattomia ihmisiä, joilla on ollut vastaavanlaisia kokemuksia ja joita hyvä terapeutti on hoitanut. Älä kuvittele tietäväsi kaikkea. :hug:

Sinä olet ottanut Mummeliisan roolin palstalla. Sinun kokemuksesi ovat traagisempia kuin muiden, samoin sinun rakkautesi on syvempää kuin muiden, sinun surusi jne. Sinun seksielämäsi on sitä ja tätä.. sinä sinä sinä ja vielä kerran sinä.

Kun sinä olet onnistunut jossain, niin sehän pätevöittää sinut antamaan ohjeita ja neuvoja muille, että kyllä nyt muidenkin pitäisi onnistua, kun kerran sinäkin.[/QUOTE]

Lukutaidossa vikaa, jos minä kirjoitan, ettei erilaisia tuskallisia kokemuksia voi luokitella tuskan mukaan ja sinä tulkitset, että sanoin omien tuskieni olevan pahimmat. Ihan sama, pitäkää ketjunne.

Ihmiset yleensä pitävät omia kokemuksiaan pahempina kuin muiden ja asioitaan mielenkiintoisempina kuin muiden. Näin ei käytännössä koskaan ole.

Astrolabelle: Se on oikeasti vähän ärsyttävää kun sanotaan vihje jostain mutta sitten asiaa ei sanotakaan. Vähän kuin joskus teininä kun joku sanoi tietävänsä jonkun tosi kauhean juorun mutta ei voikaan kertoa sitä.

Pitäköön juorunsa/juttunsa.

astrolabe, aina voi eheytyä. jos et ole jo harkinnut niin traumaterapia on sellainen vaihtoehto jossa voisin kuvitella että löytyy myös harvinaisiin traumoihin törmänneitä terapeutteja. traumaterapiakeskuksen sivuilta löytyy terapeuttilistoja. traumaterapia on siis se jota käytetään vakavien tramaperäisten häiriöiden hoitoon ja esim.USA:ssa nämä terapeutit ovat hoitaneet mm.rituaalisen hyväksikäytön uhreja ja suomessakin tämän terapiasuunnan terapeuteilla saattaa olla laajin tieto ja kokemus harvinaisista traumoista.

Olet nyt hyvässä tilanteessa kun olet tiedostanut syyt. Jatkossa pystyt helpommin muodostamaan parisuhteen ja pystyt hyväksymään sen, ettei meistä kukaan ole täydellinen. Moni etsii "tavallista" kumppania, mutta oikeasti tuollainen tavallinen kumppani olisi täydellinen, eli tavallisella pitäisi olla kaikki positiiviset ominaisuudet.

Aika moninaisia asioita suomalaiset psykologit on varmasti kokeneet ja läpikäyneet. Harmi, jos Astrolabe ei usko löytävänsä apua täältä. Munkin kaveripiirissä on aika monenlaisia traumoja, esim yhden ystävän tiedän kokeneen lapsineen jotain sellaista, mitä moni suomalainen ei uskoisi koskaan kenellekään tapahtuvan. Mutta niin hänkin on saanut apua ihan tavallisilta suomalaisilta psykologeilta. Ihmisten ongelmat on kuitenkin jotenkin universaaleja, mutta Astrosta on kyllä tullut vähän sellainen kuva, että kuvittelee (ja monessa asiassa varmaan onkin) olevasa muita fiksumpi/parempi/osaavampi/tietävämpi.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen, ite oon ollu neljä vuotta sinkkuna ja tänä aamuna viimeks mietin, että mikä hitto mussa on vikana, että en kelpaa kenellekään. Kunpa mäkin saisin jonkun ahaa-elämyksen tässä asiassa ja tietäisin mitä alan korjaamaaan, muuttaamaan.

Etsit aina täydellistä miestä mutta jostain syystä olet tähän mennessä löytänyt itsesi aina väkivaltaisista suhteista?

Et sinä etsi täydellistä miestä silloin vaan sinä näytät ihastuvan aina niihin jotka tulevat sinua satuttamaan...

Muuta kriteerejäsi niin sinulla on sen jälken vain yksi erittäin helposti ratkeava ongelma.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Etsit aina täydellistä miestä mutta jostain syystä olet tähän mennessä löytänyt itsesi aina väkivaltaisista suhteista?

Et sinä etsi täydellistä miestä silloin vaan sinä näytät ihastuvan aina niihin jotka tulevat sinua satuttamaan...

Muuta kriteerejäsi niin sinulla on sen jälken vain yksi erittäin helposti ratkeava ongelma.

En ole aikaisemmin etsinyt sitä "täydellistä" miestä, siksipä olenkin löytänyt (=ajautunut) itselleni vain huonosti kohtelevia miehiä elämääni. Olen ollut sinkkuna nyt pian 10 vuotta ja siis vasta ehkä viimeisten vuosien aikana ne kriteerit ovat kasvaneet liiallisiin mittasuhteisiin.

Omasta mielestäni kaipaan ihan tavallista miestä, mutta kuten joku jo yläpuolella sanoikin, siihen tavallisuuteen liitetään vain niitä positiivisia piirteitä. Sitoutumiskammoni tekee sen, että jokin pikkuasia saa mielessäni liialliset mittasuhteet jolloin orastavat tunteeni kääntyvät negatiivisuuden puolelle.

Eihän oikeasti ole parisuhteen toimivuuden kannalta mitään merkitystä esim sillä, millaiset varpaat miehellä on tai millaista murretta hän puhuu. Mutta -naurakaa pois vain, mm. näihin asioihin on aiemmin kaikki kaatunut. Ei nyt enää vuosiin, mutta ei minulla myöskään ole vuosiin ollut mitään vakavasti otettavaa juttua miesten kanssa.

En ole enää moneen aikaan edes halunnut yhtään mitään miehiltä, en edes huomiota. Pelkään liikaa. Ja siinä taas syy sille, miksi esim en saa laihdutettua ylimääräisiä kilojani. Olen kaunis kasvoiltani ja ihan mukavakin, mutta olemalla lihava, vältyn kaikenlaisilta kontakteilta miesten puolelta. Tämä on siis turvallista näin.

Mun kriteereissäni on tässä hetkessä normaali, tavallinen mies, joka kykenee huolehtimaan omista asioistaan ja on luotettava ja huumorintajuinen. Turvallinen ja rauhallinen, en kaipaa mitään pelimiestyyppisiä otteita enkä levotonta kulkuria jonka pitää olla menossa 24/7. Kaikenlaiset päihde- ja mielenterveysongelmat ovat ehdoton ei. Muita kriteerejä mulla ei sitten olekaan, mutta tuntuu että näissäkin on liikaa. En silti ole valmis näistä oikeastaan tinkimäänkään, joten näillä mennään.

Mä olen myöskin hyväksynyt tämän yksin olemiseni, mun on hyvä olla näin. En ole katkera tai muutakaan, kaikki on elämässäni hyvin. Ainoastaan joskus, kuten tänään (syytän tästä viimeöistä untani ja hormonikiertoa ;) ) herää läheisyyden ja rakkauden kaipuu. Mutta pääsen tästä ylitse tälläkin kertaa.

Tiedän myöskin sen, että tässä elämässä nämä ongelmat tulisi selvittää, mutta en tiedä onko minulla rohkeutta ja voimia siihen. On paljon turvallisempaa elää tässä omassa maailmassani jossa ei tarvitse pelätä pettymyksiä, kuin ottaa se askel ihmissuhdemaailmaan missä ei ikinä tiedä mikä on lopputuloksena. Särkynyt sydän ja revitty elämä vai suuri onni.. Siispä valitsen nykyisen tilanteeni. Ei ainakaan tarvitse enää ikinä kärsiä sydänsuruista tai huomata jälleen kerran ettei minua voikaan rakastaa.

Ja tämä ei siis ole itsesääliä, pelkkää järkianalyysiä vain ilman sen suurempaa tunnekuohua.

Yhteistyössä