Mä NIIN odotan, että vauva syntyy ja saan nukkua edes yösyöttöjen välissä!

18.09.2009
430
0
16
Tää on jotain helvettiä, tää unettomuus mikä on vaivannut viime aikoina. Nyt rv 37+6. En tiedä kuinka yleistä on, mut mul oli sama viime raskaudessa. Nukuin viimisen kuukauden pari tuntia yössä. Erona vaan se, et silloin sai nukkua päivisin, nyt pitää jaksaa hoitaa reilun vuoden ikästä.

Viimeksikin loppui univaikeudet siihen, kun synnytys oli ohi. Oli se vaan ihana tunne yölläkin, kun oli syöttänyt vauvan ja laitto silmät kiinni niin tiesi, että nukahtaa just. Sitä tunnetta odotellessa... :/

Mä olin jo niin onnellinen kun sain pari vuotta nukkua yöt läpeensä ja ajattelin että enää koskaan ei tarvii valvoa, mutta nyt olenkin sitten raskaana ja kohta alkaa yösyötöt ja valvomiset...toivottavsti edes imetys onnistuu, pullorumba on ihan kauheaa.

mä oon sitä mieltä että raskaana olo on ihan kamala tila |O
mulla meni koko raskausaika silleen et kokoajan oli jotain, alussa pahoinvointia,hillitöntä väsymistä, närästystä, sitte närästys paheni (kesti muuten loppuun saakka)
ummetusta ja suonenvetoja.. joka helkkarin yö sai pomppia vessaan sen 5 kertaa.. loppuajasta nukuin ehkä tunnin kerrallaan kun piti rampata vessassa,iso maha esti mukavat nukkumisasennot,vauva potki öiseen aikaan, närästi, ja ne prkl suonen vedot jotka sai mut pomppimaan sängynvieressä yhdellä jalalla n 3krt yössä |O

mä odotin kuin kuuta nousevaa sitä että vauva syntyy ja saa taas nukkua mahallaan ja rauhassa..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mulla meni koko raskausaika silleen et kokoajan oli jotain, alussa pahoinvointia,hillitöntä väsymistä, närästystä, sitte närästys paheni (kesti muuten loppuun saakka)
ummetusta ja suonenvetoja.. joka helkkarin yö sai pomppia vessaan sen 5 kertaa.. loppuajasta nukuin ehkä tunnin kerrallaan kun piti rampata vessassa,iso maha esti mukavat nukkumisasennot,vauva potki öiseen aikaan, närästi, ja ne prkl suonen vedot jotka sai mut pomppimaan sängynvieressä yhdellä jalalla n 3krt yössä |O

mä odotin kuin kuuta nousevaa sitä että vauva syntyy ja saa taas nukkua mahallaan ja rauhassa..

Mulla on noita vaivoja ollu vaan nyt loppuraskaudessa, ja silti oon jo ihan kypsä... Saat kyllä kaikki sympatiat, voin uskoa että on ollu hirveetä, vaikkakin raskaus sinänsä on ihana asia, mutta ei noi olotilat oo todellakaan ihania.
Tota mahallaan nukkumista mäkin odotan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:

Mulla on noita vaivoja ollu vaan nyt loppuraskaudessa, ja silti oon jo ihan kypsä... Saat kyllä kaikki sympatiat, voin uskoa että on ollu hirveetä, vaikkakin raskaus sinänsä on ihana asia, mutta ei noi olotilat oo todellakaan ihania.

Tosin jos imettää niin mahallaan nukkumisen saa unohtaa myös synnytyksen jälkeen. Rinnat on niin arat tai sit niistä tursuaa maitoa, jos on mahallaan, että ei onnistu...

Mä ymmärrän sua täysin! Mulla oli kans viimenen kuukausi yhtä helvettiä nukkumattomuuden kanssa. Kaikki varotteli et sit kun vauva syntyy niin et saa nukuttua sen vertaa. Jo muutama viikko syntymästä sain nukkua täyden yön, aivan taivaallista. Ja mahallaan heti alusta alkaen!

Täällä kans nukutaan huonosti :hug:
Maha painaa ja kädet puutuvat ja hermokipuilevat :/ lisäksi esikoinen heräilee pari kertaa yössä ainakin, joten mulla ei liene luvassa helpotusta vauvan synnyttyäkään..

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä olin jo niin onnellinen kun sain pari vuotta nukkua yöt läpeensä ja ajattelin että enää koskaan ei tarvii valvoa, mutta nyt olenkin sitten raskaana ja kohta alkaa yösyötöt ja valvomiset...toivottavsti edes imetys onnistuu, pullorumba on ihan kauheaa.

Just tän takii mä en haluu enää lapsia, se valvominen ja yösyötöt tunnin-parin välein oli ihan HIRVEETÄ! Mun pää ja elimistö ei kestä valvomista

voin sanoo että kivempaa se valvominen vauvan kanssa on kuin noiden kipujen. 4 viikkoa oon vauvan ikä nyt ja ei ole ikävä raskaana oloa. Yhden lapsen vielä silti haluisin, kukaan ilmottautuis halukkaaksi olemaan raskaana mun puolesta..... :)

Mulla oli kans unettomuutta raskauden aikana.. Eikä se ollu kivaa.. :/ Nukahti vasta puoliltaöin ja heräs aamuyöstä, valvoin joku 4h ja sitte alko taas nukuttamaa.. Voin vaan kuvitella m itä se on ku ei saa sit sillon nukkua ku nukuttaa ku on se esikko siinä hoidettavana..

Oli se vaan ihanaa kun sai nukkua ( vaikka kuopus heräsi välillä vajaan tunnin välein syömään), edes ne syöttöjen väliajat.

Mulla kanssa suurin syyy miksi meille ei tule kuin nää kaksi; en jaksa enää jatkuvaa heräämistä.

mä voisn kyllöä olla raskaana ja ehkä synnyttääkkin mutta tällä hetkellä sellainen fiilis että valvomaan minusta ei enää ole. onneksi toi kolmonen on öisin sikeä uninen (herää kerran ja on nyt 5kk) muuten ei tulis tästä arjesta mitään.

voimia niihin loppuviikkoihin ja koita silti saada levättyä edes esikon päiväuni aikaan jos mahista vaikka et nukkuiskaan ni lataa se ötköttelykin akkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:

Tosin jos imettää niin mahallaan nukkumisen saa unohtaa myös synnytyksen jälkeen. Rinnat on niin arat tai sit niistä tursuaa maitoa, jos on mahallaan, että ei onnistu...

joo sen mä havaitsin kyl, et mahallaan nukkuminen sai jonkun aikaa odottaa :D ja sitte unettomuus jatkui kun ipana heräs sen 10 kertaa yössä... |O
se heräili 5kk ikään asti jokaiseen risahdukseenkin, sitet siirty omaan huoneeseen ja heräili enää vain 4-5krt yössä :D sitä on sitte jatkunu 2 ikävuoteen asti.. ja nyt 2,5v herää vain kerran yössä itkemään :D
mä saan vihdoin nukkua yöllä :D ja nyt sitte haaveilen toisesta ipanasta.. oon varmaan hullu...

tuttua. Loppuraskauden unettomuus oli hirveetä. Ihana, kun vauva syntyi ja sai nukkua. Ekana yönä kotona rupesin klo 22 ja vauva herätti kolmelta. En muistanut milloin olisin nukkunut niin hyvin kuin vauva-aikana:)

ihan sama olo oli mulla pari kk sitten ja jengi katto mua kun hullua kun aina sanoin, että "syntyis jo ni saa taas nukkua". Kyllä se vaan on niin, että muutaman tunnin HYVIN nukuttu uni on arvokkaampaa kuin koko yö ilman unta. Ja meille tuli taas hyvin nukkuva tapaus, ikää on 7 viikkoa ja jo menee 7-8h putkeen. Heti alusta on ollut pisin pätkä yöllä 5h...

Kohta saat sinäkin taas nukkua!!! :)

Mulla meni raskausaika rv 26--> supistellessa, vuodelevossa, jatkuvassa pelossa ja unettomuudessa. Alkuraskaus meni keskenmenon pelossa, joka palas kuvioon rv 13 kun todettii istukan reunassa hematooma.

Täytyy sanoa, että en osannut nauttia odotuksesta. En yhtään. Sinäänsä harmittaa, meillä kuitenkin viimeinen lapsi kyseessä. Onneksi tästä vauva-ajasta osaa nyt jo nauttia kun lapsi on kotiutunut osastolta, enkä enää pelkää (niin paljoa) hänen henkensä puolesta.

Toivottavasti teillä odotus on pian ohi, ja onnellisesti :heart: tsemppiä sinne. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
ihan sama olo oli mulla pari kk sitten ja jengi katto mua kun hullua kun aina sanoin, että "syntyis jo ni saa taas nukkua". Kyllä se vaan on niin, että muutaman tunnin HYVIN nukuttu uni on arvokkaampaa kuin koko yö ilman unta. Ja meille tuli taas hyvin nukkuva tapaus, ikää on 7 viikkoa ja jo menee 7-8h putkeen. Heti alusta on ollut pisin pätkä yöllä 5h...

Kohta saat sinäkin taas nukkua!!! :)

Jep, sitä mullekin kaikki sanoo, että sitten sïtä vasta valvoa saa kun vauva tulee. Mut kyllä tähän tänhetkiseen tilanteseen verrattuna edes pari kahden-kolmen tunnin pätkää unta on oikein hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Mulla meni raskausaika rv 26--> supistellessa, vuodelevossa, jatkuvassa pelossa ja unettomuudessa. Alkuraskaus meni keskenmenon pelossa, joka palas kuvioon rv 13 kun todettii istukan reunassa hematooma.

Täytyy sanoa, että en osannut nauttia odotuksesta. En yhtään. Sinäänsä harmittaa, meillä kuitenkin viimeinen lapsi kyseessä. Onneksi tästä vauva-ajasta osaa nyt jo nauttia kun lapsi on kotiutunut osastolta, enkä enää pelkää (niin paljoa) hänen henkensä puolesta.

Toivottavasti teillä odotus on pian ohi, ja onnellisesti :heart: tsemppiä sinne. :hug:

Voi harmi :( Ikävää jos koko raskausaika menee noin ikävissä merkeissä... Mutta onneksi lopulta kaikki hyvin! Eihän se raskaus ole kuin pieni osa sitä lapsen saamista, teillä on kaikki kiva vielä edessä :) Kaikkea hyvää!

Yhteistyössä