Mä nyt mietin se että....(päiväkodista)

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
ennen esikoinen oli kakkanut päiväkodissa,hän on tommonen joka kakka paljon joka päivää :ashamed: nii..ja sitten yhtäkkiä hän lopeti käydä vessassa/potalla päiväkodissa ja nyt yrittä pidätä kakka ja se tulee aina housuun kun mies hae häntä pois päiväkodista ja sitten viime aikoina hän sano aina tommonen sana kuin ,,kakkapää,,tarkoitako se jotain jos tarkoita niin,voiko olla näin että joku hoitaja on sanonut hänelle niin kun en jaksanut pestää enää hänen peppu?,ja nyt hän pelkää käydä potalla sielä?(ai nii ja hänen paino on 20,eli häntä on vaikea nosta)? :/

En usko että kukaan hoitaja sanoisi noin! Olen itse päiväkodin työntekijä ja suurin osa lapsista (ihan pieniä lukuunottamatta) pidättää kakkaa niin että eivät mielellään kakkaa päiväkodissa vaan säästävät sen kotiin. Kai aikuisetkin yleensä käy mieluummin kotona vessassa kuin työpaikallaan tai vaikka kaupassa, luulen että lapsilla on joku samantyylinen juttu, mukavampi vain istua kotipöntöllä.

epäilen suuresti,että hoitaja olisi haukkunut lastasi,mutta voihan olla että muut lapset siellä olisivat kiusanneet asiasta?

Minkä ikäinen sun lapsesi on? vielä peppu pestään?

lapsi 3v ja kyllä pestään vielä peppu,mutta tarkoitako tai onko olemassa tommonen sana kuin kakkapää?Kun hän en voinut sen itse keksia mitenkään,jostain sitten kuuli,mutta ennen hän on kakkanut joka päivä päiväkodissa ja nyt ei uskalla

Kakkapää-sanaa käyttävät lapset ja sillä tarkoitetaan vähän samaa kuin tyhmä, tai siis kuitenkin haukkumasana. Aikuiset ei sitä käytä ollenkaan, aikuisethan sanoo toisistaan että paskapää tai kusipää.

Toisilta lapsilta kuullut tuon haukkumasanan kakkapää. Kuulee kyllä vielä paljon kaikenlaisia sanoja siellä päiväkodissa ja oppii vähemmän mairittelevia asioita toisilta lapsilta niin päiväkodissa kuin kotipihalla.

Moni isompi lapsi panttaa päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
kiitos!Eli se on päiväkodista ,mutta kuitenkin otan puheks maanantaina:/

Ota ihmeessä puheeksi. voihan olla, että lapsen tarvitsemaa omaa rauhaa vessasssa käymiseen ei ole ollut viime aikoina. Henkilökunta voi tarkkailla, miksi lapsi ei käy kakalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
Toisilta lapsilta kuullut tuon haukkumasanan kakkapää. Kuulee kyllä vielä paljon kaikenlaisia sanoja siellä päiväkodissa ja oppii vähemmän mairittelevia asioita toisilta lapsilta niin päiväkodissa kuin kotipihalla.

Moni isompi lapsi panttaa päiväkodissa.

ei se haita jos joku sana hän tietä,mutta mua haita että hän ei enää uskalla käydä potalla sielä :/ varma joku sanoi tai nauroi kun hän kakkasi :/

mitä lapsi sanoo jos kysyt että miksei käy kakalla päiväkodissa?
yritä jutella rauhassa asiasta ja kysy onko kiusatu tms?
älä kuitenkaan laita sanja lapsen suuhun vaan yritä kysyä onko tapahtunut jootain.
äläkä hysteerisenä kysee, vaan rauhallisesti. =)

Yhteistyössä