mä ole vain niin rikki...(afrikkalais/suomalainen "parisuhde")

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että sikäli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen ap:
Sen miehen maailmankuva varmaan on sellainen, että on ihan normaalia pitää montakin vaimoa samaan aikaan, että kullakin paikkakunnalla on omansa, ettei tarvitse olla ikinä yksin.

Sinuna sanoisin sille sedälle vaan kylmästi heippa.

se on vain todella vaikeaa... yhteinen lapsi.. vaikka ei sekään mikään syy ole. jotenkin haluaisin uskoa, että mies ottaisi eron vaimostaan ja menisi kanssani naimisiin... mutta en kuitenkaan sisimmässäni usko, että niin tekee. Heidän kulttuurissaan ei ole kuin yksi vaimo kerralla, ei voi mennä monen kanssa naimisiin

Ajattele lapsen kannalta, että miten annat itseäsi kohdella naisena? Lapsi oppii siitä mallin, sen saman, minkä tää mies on joskus oppinut ja jota pitää normaalina.

minulla on todella huono itsetunto, jotenkin olen vain pinttynyt ajatukseen, etten ansaitse/tule saamaan koskaan mitään parempaa... siksi tässä vielä olen, koska ilman tuota miestä olisin aivan yksin... enkä ihan helposti tutustu uusiin ihmisiin...

Entä lapsesi? Jos lapsesi on tyttö, ansaitseeko hän mielestäsi joskus oman miehen, vai tollasen jaetun retaleen? Tai jos hän on poika, ansaitseeko hän tuollaisen miehen mallin itselleen?

ei ansaitse... mutta hyvä isä on aina lapselleen ollut, siitä ei voi kukaan kiistää... jotenkin itse olen vain jumissa tässä tilanteessa... ja pahasti.. pää sekoaa, joskus vain haluaisi luovuttaa

ei ansaitse... mutta hyvä isä on aina lapselleen ollut, siitä ei voi kukaan kiistää... jotenkin itse olen vain jumissa tässä tilanteessa... ja pahasti.. pää sekoaa, joskus vain haluaisi luovuttaa

Voihan hän jatkossakin olla lapselle isä, mutta ilman, että lapsi tajuaa jossain vaiheessa, että hänen isä, miehenmalli, käytti äitiä säälimättä hyväkseen.

Voihan hän jatkossakin olla lapselle isä, mutta ilman, että lapsi tajuaa jossain vaiheessa, että hänen isä, miehenmalli, käytti äitiä säälimättä hyväkseen.

Niinpä. Isyys onnistuu myös eri osoitteesta. Tosin tuossa tapauksessa olisin tarkkana ettei mies lähde lapsen kanssa vaimonsa luo toteuttamaan isyyttään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
asui suomessa. tullut tänne opiskeluviisumilla(yliopistoon) oli asunut suomessa reilun vuoden vajaa kaksi ennen kuin tavattiin

Lapsen ansiosta hän saikin näppärästi jäädä tänne...

lapsi ei kuitenkaan ollut suunniteltu, ja hän aluksi toivoikin aborttia, koska olimme tunteneet niin vähän aikaa... syytin häntä joskus tuosta, että hankki paperit avullani, ja on törkeästi vain käyttänyt minua hyväkseen, ja tämä oli kuulemma suurin syy miksi ei voinut silloin lapsen syntymän jälkeen mennä kanssani naimisiin, jatoinen syy oli se ettei isäni kunnioittanut häntä

Noh mut jos sä tykkäät miehestä ja sen kanssa on hyvä olla ja luotat et pysyy sun luonas niin en mä nyt sitä pellolle heittäs. Se rakkaus kun ei katoa siitä et erotaan. Sä tiedät tilanteen ja onko Afrikassa solmittu liitto enemmän tapa vai rakkausliitto? Kestätkö sen et miehen ehkä pitää lähteä joskus vaimonsa luona käymään? Jos olet sinut asian kanssa niin onko sillä sitten väliä jos vaan itse olet onnellinen?

Niinpä. Isyys onnistuu myös eri osoitteesta. Tosin tuossa tapauksessa olisin tarkkana ettei mies lähde lapsen kanssa vaimonsa luo toteuttamaan isyyttään.

emme ole ikinä varsinaisesti asuneetkaan yhdessä, ja tämän naimisiin meno tapahtuman jälkeen, mies 5kk ajan haki lapsen luokseen joka viikonloppu, mutta juuri kun olin saanut vähän haavoja umpeen, hän kerran lasta takasin minulle tuodessaan rupesikin lähentelemään, ja siinä sitä ltiinsitten...

asui suomessa. tullut tänne opiskeluviisumilla(yliopistoon) oli asunut suomessa reilun vuoden vajaa kaksi ennen kuin tavattiin

Lapsen ansiosta hän saikin näppärästi jäädä tänne...

lapsi ei kuitenkaan ollut suunniteltu, ja hän aluksi toivoikin aborttia, koska olimme tunteneet niin vähän aikaa... syytin häntä joskus tuosta, että hankki paperit avullani, ja on törkeästi vain käyttänyt minua hyväkseen, ja tämä oli kuulemma suurin syy miksi ei voinut silloin lapsen syntymän jälkeen mennä kanssani naimisiin, jatoinen syy oli se ettei isäni kunnioittanut häntä

No nyt isäsi tuskin ainakaan häntä kunnioittaa? Isä on ehkä ollut siitä miehestä oikeassa, alusta asti.

Eikö ap itse sanonut, että pähkäili suhteen alussa, ollako vai eikö olla ja asiat meni huonosti? Mies lähti ja meni naimisiin toisen kanssa, tuli takaisin, ap:lla vanha suola janotti ja nyt sitten suree kun mies ei eroakaan vaimosta hänen takia.

Millä tavoin vain mies käyttää ap:ta säälimättä hyväkseen? Jos vielä isänäkin on ihan ok. Ap itse tietää tilanteen ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:

Eikö ap itse sanonut, että pähkäili suhteen alussa, ollako vai eikö olla ja asiat meni huonosti? Mies lähti ja meni naimisiin toisen kanssa, tuli takaisin, ap:lla vanha suola janotti ja nyt sitten suree kun mies ei eroakaan vaimosta hänen takia.

Millä tavoin vain mies käyttää ap:ta säälimättä hyväkseen? Jos vielä isänäkin on ihan ok. Ap itse tietää tilanteen ihan hyvin.

No vähintään yhtä huono naisen malli on sellainen, joka suostuu tuollaiseen tai joka on toisen naisen miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Noh mut jos sä tykkäät miehestä ja sen kanssa on hyvä olla ja luotat et pysyy sun luonas niin en mä nyt sitä pellolle heittäs. Se rakkaus kun ei katoa siitä et erotaan. Sä tiedät tilanteen ja onko Afrikassa solmittu liitto enemmän tapa vai rakkausliitto? Kestätkö sen et miehen ehkä pitää lähteä joskus vaimonsa luona käymään? Jos olet sinut asian kanssa niin onko sillä sitten väliä jos vaan itse olet onnellinen?

satuin vahingossa näkemään miehen hääkuvat hänen tietokoneeltaan, ja isot ja kauniin(sekä varmasti kalliit) häät olivat, eli varmasti jo pidemmän aikaa oli tiennyt menevänsä naimisiin... ei en kestäisi jos mies nyt lähtisi afrikkaan, murtuisin täysin, ja menettäisin järkeni. olen onnellinen kun saan olla hänen kanssaan, ja mm. tänä kesänä olemme olleet hyvin tiiviisti yhdessä ja nautimme tehdä asioita perheen kesken, nyt kun lapsikin jo isompi. Mutta tieto siitä, että hän on naimisissa, ja kenties rakastaa jotakin muuta naista enemmän kuin minua saa minut aika ajoin hulluuden partaalle. sekä epätietoisuus siitä kuinka kauan "onnea" kestää, sillä en voi olla ollenkaan varma, ettei mies joku päivä toisi vaimoaan suomeen, tai lähtisi itse afrikkaan.

Yhteistyössä