Mä olen aika arka kysymään myyjiltä mitään, mutta nyt rohkaistun ja .. *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
Kysyin, että osaisiko kertoa mulle, että miten käytännössä kestää vettä vaate jonka vesipilari arvo on 3000 .Mulla oli siinä lastentakki, josta kysyin.

Vastaus :
- Sadevaatteessa on vähän erilainen pinta ja se kestää paremmin kun sitten tavallisessa vaatteessa se ei pidä niin hyvin sama arvo.

:O:O:confused:

Toisessa myymälässä kysyin samaa housuista ja myyjä olikin ( aksentista ) päätellen venäjältä ja vastasi , että :
-Sä haluat tietää mitä tarkoittaa ? Pitää vettä. ( :D )
Tän myyjän kanssa oli pieni kielimuuriongelma havaittavissa,niin en jaksanut kysellä enempää.

Voisko joku kertoo mulle nyt oikeasti vastauksen mitä kestää 3000pilariarvonen takki ja housut ?

Vau.fi:n sivuislta löyty tällanen:
"Jos vesipilariarvo on 3000 mm, se voidaan luokitella vedenpitäväksi. Sen alle olevat luokitellaan vettähylkiviksi. Vedenpitävien vaatteiden vesipilariavo on yleensä välillä 3000-10 000 mm."

ton perusteella veikkaisin, että kovakaan vesisade ei tule vaatteesta läpi, jos vesipilariarvo on 3000.. mutta veikkaisin, ettei välttämättä mitään rapakossa konttaamista/kahlaamista kestä päästämättä vettä läpi, kun on ihan vedenpitävyyden alarajoilla kumminki..

LassietTecin haalareissa oli aikoinaan se arvo juuri tuon 3000 ja meidän tyttö on ainakin sillä haalarill aistunut lätäkössä kastumatta. Ei ehkä suihkussa pidä, koska usein noissa 3000 mm (halvemmissa) haalareissa on vain tärkeimmtä saumat myös teipattu eli lähinnä kai peppu ja haarasauma? Eli olkapäistä voi suihkussa falskata.

Mjoo. Ja ymmärtääkseni tuo vaate kestää jollakin tavalla kuormituksen, joka siis vastaa kolmea mertiä vettä, ilman että päästää sitä lävitseen, mutta mutta...

Itse tulkitsisin joka tapauksessa, että vaate on täysin vedenpitävä, mutta arvelisin nimenomaan tuota "rapakoissa konttaamista/kahlaamista", että se kuluttaa helpommin tuon vaatteen pito-ominaisuutta kuin jos se arvo olisi vaikkapa sen 10 000.

Mutta se on tietysti vain se yksi kohtalokas hetki, kun lahje tarttuu kiinni johonkin, eikä siinä vaiheessa ehkä enää ratkaise vesipilarilukema eikä hintalappukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23589380:
LassietTecin haalareissa oli aikoinaan se arvo juuri tuon 3000 ja meidän tyttö on ainakin sillä haalarill aistunut lätäkössä kastumatta. Ei ehkä suihkussa pidä, koska usein noissa 3000 mm (halvemmissa) haalareissa on vain tärkeimmtä saumat myös teipattu eli lähinnä kai peppu ja haarasauma? Eli olkapäistä voi suihkussa falskata.

Siis kerrotko mulle miksi tyttaresi kay suihkussa haalari paalla? :O

OK.eli varmaan siis oikein hyvä pilariarvo kaikenkaikkiaan.
Housut jotka ostin on jotkut "progress" ( muistaakseni ) merkkiset.jotain Reiman tuotantoa.ihan uus tuttavuus minulle, mutta katsotaan miten kestävät käytössä :)

Jos pilari on 3000mm niin ei tosiaan kauan kannata istua lätäkösä. Pitää hetken veden ulkopuolella oikein kunnolla siinä istuen ja kaikki roiskeet. Pienellä paljon maassa touhuuvalla ei riitä, mutta isommalla ok. Meillä tälläistä ei kelpuuteta esimerkiksi päiväkotiin, vaan pilari mielummin 8000-10000mm.
Ihan puutarhaletkulla olen suihkutellut oman lapseni, eikä 3000mm päästänyt läpi kun pikaisesti pienell paineella huuhteli.

Yhteistyössä