Mä olen ihan lopussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkisestiloppu kipuihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näissä rustoasioissa voi myös lisäravinteilla joskus oikeasti olla parantava vaikutus. Minulla onnettomuus/rasitusvamman jälkeen oli kipeitä nivelongelmia, jotka korjautuivat tällä IHerbistä tilatulla valmisteella:
CEN-27066-3.jpg

Jos päätät tilata ja kokeilla, koodilla PEK098 saa ensitilauksesta hieman alennusta.

Valitettava tosiasia on että ahditus ja masennus sekö krooniset kivut tulee usein käsi kädessä. Kipu pahentaa masennusta ja masennus puolestaan oahentaa kipua. Sinun kohdallasi kipu on varmasti alunpitäen ollut jonkun kudosvaurion seurausta kuten kipu yleensäkin mutta kipu on vaan jäänyt päälle vaikka vaurio on sieltä polvesta jo parantunut.
Ton tyyppisessä kivussa liikunta usein auttaa(vaikka aluksi pahentaisi sitä ei kannata säikähtää). On tärkeää että saat muut hermoradat toimimaan niin ne nyt yliaktiiviset kipuhermoradat pikkuhiljaa vaimenevat. Silittely ja hieronta auttaa samalla mekanismilla.

Masennusta kannattaa ilmanmuuta hoitaa ja venlaflaksiini on hyvä siitä ettäsillä on vaikutusta myös selkäytimen kipua hillitseviin ratoihin(eli se ns nostaa kipukynnystä
Kuten tripttlkin)
Itsetuhoiset ajatuksetkannattaa reippaasti ottaa esiin lääkärin vastaanotolla niin pääset psykiatrin arvioon ja masennuksen hoito voidaan toteuttaa turvallisesti.

Kipupsykologi voisi olla yksi hyvä osoite mutta julkisella kiitä varsin huonosti saaatavissa.

Ei oo mitään masennusta diagnosoitu, eikä kyllä oo ahdistanutkaan vähään aikaan. Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila on diagnoosi, masennustestejä eivät oo siellä juttelupaikassa koskaan edes teettäneet. Se, että lähes joka päivä itken silmät päästä polvikipujen takia, ni ei se tunnu samanlaiselta ahdistukselta mitä on ennen ollut. Vai onkohan se sit ahdistusta jos on niin väsynyt kipuihin..? o_O En oikeen tiiä..

Tänäänkin kävin kävelemässä 2km, ei kovin pitkä matka, mutta kipujen perusteella ihan tarpeeks. Kun kävelemään lähtee ni tuntuu että sitä kävelyä ei sais ikinä lopettaa, edes hetkeks, koska ne kivut iskee samantien todella kovina. Tällä hetkellä on TODELLA kovat kivut siinä polvessa johon on koskenut vaan parin kk:n ajan ja sen jalan pohkeessa.

Ja hoitava lääkäri(psykiatri) sanoi venlafaksista että se ei itse lähtisi sitä määräämään minulle. Sen mielestä se lääke ei ole sopiva. Ja itsetuhoiset ajatukset on kyllä hoitavan lääkärin ja terapeutin tiedossa, mut ei ne oo tehneet asialle mitään..

Liittyyköhän tää toisen jalan kipeytyminen siihen että ku toinen jalka on ollut vuosia kipeä ni sen seurauksena on mennyt toinenkin polvi kipeeks, vai mitähän tää on..? No ehkä siihenKIN saa vastauksen huomenna.

Vas.polven osalta lähete röntgeniin ja magneettikuviin. Ja se lääkäri sano että teoriassa on mahdollista että oikeen polven takia on vasen polvi kipeytynyt mutta lääketieteestä ei löydy sellasta mikä selittäisi sitä.

Ja kyllä ne kivut -joskus- varmasti loppuu mutta kukaan ei voi tietää että millon. Oikeen polven tilanne on helpottunut toisinku tää uus riesa eli vasen polvi...

Mun oli tarkotus tänään lähtee kävelee parin kilsan matka, mut piti kääntyä kotiin takas jo heti n.200metrin jälkeen koska vasen jalka kipeytyi aivan älyttömästi. Oikeella polvella on kuitenkii aina kärsiny kävellä ku on kävelemään lähteny ja oik.polven kohdalla ne kivutkin on usein helpottanu kun on lähteny useemman kilometrin lenkille. Tänään illalla kävelin 1km matkan kivuista huolimatta ni ne nyt vaan kovenee ja kovenee vaikken enää edes kävele enkä oo kävellyt 3 tuntiin.