Mä olen niin onnellinen <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Nyt toi kuopus sitten sen sanoi. Että jos lihaa syö, se liha pitää itse metsästä hakea. Kehotin soittamaan eka isälleen ja sitä kautta suorittamaan metsästyskortin. Sen jälkeen ens syksynä mukaan isänsä suvun porukkaan, jossa liha haetaan metsästä eikä marketista.

Olen ihan pirun ylpeä tosta junnusta, että se viimein teki päätöksensä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ei siis niitä luomutilojen lihojakaan, joita olet etsiskellyt?
Toki niitäkin. Olen realisti enkä usko, että toi junnu saisi tuotua kotiin 30 kiloa lihaa :D Ja vielä en voi itsekään niitä luomulihoja tilata, kun pakastimet on toistaiseksi täynnä. Luomuliha on nyt 80% meidän perheen lihoista, 15% on poroa ja 5% riistaa. Jos 60% olisi riistaa ja poroa ja 40% luomulihaa, oltaisiin mun mielestä meidän perheessä aika ihanteellisessa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja MOLLI-OLLI:
Sairasta tolalnen metsästäminen.. !
Miten joku voi nauttia toisen elävän olennon tappamisesta?

No mietipä kuinka monta vuosikymmentä maailmankaikkeuden historiassa lihaa on saanut muuten kuin itse tappamalla sen eläimen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Toki niitäkin. Olen realisti enkä usko, että toi junnu saisi tuotua kotiin 30 kiloa lihaa :D Ja vielä en voi itsekään niitä luomulihoja tilata, kun pakastimet on toistaiseksi täynnä. Luomuliha on nyt 80% meidän perheen lihoista, 15% on poroa ja 5% riistaa. Jos 60% olisi riistaa ja poroa ja 40% luomulihaa, oltaisiin mun mielestä meidän perheessä aika ihanteellisessa tilanteessa.
Okei
:) Meillä oli taas eilen ruokapiirin jako, voi että tykkään siitä hommasta, vaikka lihaa ei sitä kautta ainakaan tässä vaiheessa voi hommata. Mutta kananmunat on nyt luomua ja jauhot ja perunat. :)

En usko, että junnu siitä nauttisikaan. Mutta ei hän ole myöskään vegaani. En mäkään ole vegaani. Tyttärenikään ei ole vagaani, vaikka onkin kasvissyöjä.

Tyttäreni on käynyt aika monia keskusteluja pikkuveljensä kanssa juuri tästä asiasta. Että pitääkö oikeasti syödä eläimiä. Onneksi tyttäreni ei ole fundamentalisti ja kykenee hyväksymään pikkuveljensä, vaikkei pikkuveli olekaan kasvissyöjä.

älä kuule sano mitään jos et tiedä asiasta tarpeeksi! mieheni, joka on hyvin eläin- ja lapsirakas harrastaa metsästystä. hän on myös mieleltään terve eikä ole muutoin väkivaltainen. hän on sanonut että ei siinä tunne sääliä mutta se ei myöskään tunnu tappamiseslta. hyvältä se tietenkin tuntuu jos on saanut hirven kaadettua. asiaa ei itse ymmärrä jos ei ole itse kokenut.