Mä olen niin uskomattoman onnellinen tällä hetkellä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naurukohtaus

Aktiivinen jäsen
04.07.2006
3 625
0
36
Eilen kävin sisätautilääkärillä ihan peruskäynnillä kun mulla on diabetes.Kysyin vielä lähtiessäni mistä voisi johtua jatkuva pahoinvointi ja kurkun kuivuus ja paineen tunne kurkussa.Olen käynyt tästä asiasta ties kuinka monet kerrat lekurilla ja ikinä ole mitään diagnoosia saanut.Tätä on nyt jatkunut melkein vuoden ja olen ollut jo aivan varma että oireet on mun omassa päässä ja että olen tulossa hulluksi.Lääkäri nousi ja laittoi kädet kurkulle ja sanoi että ´sun kilpirauhanen näyttäs olevan suurentunut´ :o Laittoi vielä verikokeisiin asian varmistamiseksi.Nyt kun olen Googlettanut aiheesta niin sieltä löytyy täsmälleen samat oireet kun mitä mulla on ollut :o Meinasin purskahtaa itkuun kun niin huojentunut olin :D Kokeiden tuloksista selviää sitten jatkohoito.Onko kellään kokemusta kilpirauhasen suurentumisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
mulla myös oli nuo oireet ja lääkäri meinas tunnustelemalla että suurentunut kilpirauhanen,Testit kävin ja kilpirauhasarvot loistavat...eli ei ollutkaa häikkää :/

Oletko sitten saanut mitään diagnoosia? Mun kuopus on 3,5kk ja raskausaikana ne arvot oli siinä rajamailla mutta lääkitystä ei voitu antaa raskauden vuoksi.Nyt kyllä vakaasti uskon että siellä ollaan koholla. ´Toivottavasti´ :|

Mulla on kilpirauhasen toinen puoli suurentunut. Diagnoosi struuma. Ohutneulanäyte otettu ja puhtain paperein selvisin eli ei syöpää. Struuman ohella todettiin sitten kilpirauhasen vajaatoiminta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäisenä sulla todettiin diabetes? Miten olet pärjännyt sairauden kanssa?

nim. pienen diabeetikon äiti

8-vuotiaana ja vaihtelevasti on mennyt.Nyt viimeiset 7 vuotta ollut oikein hyvä tasapaino mutta sillon murkkuikäsenä mun kapinointi aiheutti hieman ongelmia :ashamed:

Yhteistyössä