mä olen niin väsynyt näihin sairaudenpelkoihin:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu!!

Vieras
jatkuvasti kuvittelen että minulla on jokin vakava sairaus ja ajatukset pyörii vain niissä.. millon mitäkin ja illat menee siinä että googletan oireita mitä minulla on ja mihin sairauksiin ne liittyvät.tää on jo ihan hirveää itsensä tutkimista ja kuulostelua. Millä näistä pääsee eroon? olen yrittänyt ajatella että jos minulla jokin vakava sairaus on niin se sitten on enkä voi sille mitään.
viimesimpänä on als tai ms pelko. ja ihan fanaattisena jumppaan koska haluan katsoa paraneeko lihaskunto ja loppuvatko elohiiret ympäri kehoa sillä jos jumppaan.

mä vaan alan olla jo niin väynyt tähän jatkuvaan oireiden etsimiseen ja pelkoon:(

lääkärissä olen ollut viimeksi kun syöpää pelkäsin ja kaikki oli ok. kun tämän vastauksen sain tuli tämä viimeisin pelko. aina keksin ja keksin vain uusia ja aina tulee uusia pelkoja ja oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lääkärissä olen ollut viimeksi kun syöpää pelkäsin ja kaikki oli ok. kun tämän vastauksen sain tuli tämä viimeisin pelko. aina keksin ja keksin vain uusia ja aina tulee uusia pelkoja ja oireita.

Ku sun ei pidä mennä lääkäriin tutkituttamaan syöpää, vaan tota sun harhaluuloisuutta. Äläkä mee päivystykseen, vaan varaa ihan aika ja kerro, että sinulla on pelkoja, jotka haittaa sinun elämää. :hug:

mä oon psykiatrillakin joskus näistä asioista käynyt juttelemassa ja hän määräsi vain diapamia. enhän mä voi kolemen pienen lapsen äitinä alkaa mitään diapamia syömään ja sen avulla elämään. samaa teki eräs toinen lääkäri kun peloista mainitsin. meinasivat että tämä pami sitten rauhoittaa mielen niin että ei ajattele moista.

Eräs kaverini oli tuollaisessa luulosairauskierteessä joskus. Ramppasi lääkärissä jos jonkinmoisen oireen takia. Kävi läpi röntgen- ja magneettikuvaukset, sydänfilmit ja erilaiset verikokeet. Hän harrasti silloin kehonrakennusta ja oli huolissaan kun lihaskunto ei nouse ja alkoi tuo sairauksien kyttääminen. :/

Oli se vähän huolestuttavaa, mutta hän pääsi noista peloistaan eroon heti kun elämään ilmaantui enemmän muuta sisältöä.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
mä oon psykiatrillakin joskus näistä asioista käynyt juttelemassa ja hän määräsi vain diapamia. enhän mä voi kolemen pienen lapsen äitinä alkaa mitään diapamia syömään ja sen avulla elämään. samaa teki eräs toinen lääkäri kun peloista mainitsin. meinasivat että tämä pami sitten rauhoittaa mielen niin että ei ajattele moista.

No, on olemassa muitakin lääkkeitä, kuin jotkut pamit. Mut jos noi pelot iskee yöllä, ku pitäs nukkuu, niin pamikaan ei oo välttis huono idea ottaa, kun pelko yllättää. Mun mielestä kannattaa kumminkin sanoa haluavansa ensisijaisesti keskusteluapua ja lääkkeitä sitten siihen tueksi.

minä olen huomannut että keväisin tämä oire on aina pahempana minulla joten odotan kesää ja toivon että lopetan silloin turhuuksien vatvomisen. tämä nimittäin on aika uuvuttavaa henkisesti kun jatkuvasti nyttenkin kuulostelen kehoani nykiikö jossain lihaksessa,ottaako johonkin kipeää tms..

Ootko sä ikinä miettinyt, että mitä sä pohjimmiltaan pelkäät? Miksi sulla ois joku sairaus? Onko semmonen olo, että sulle sattuu ja tapahtuu asioita, etkä voi niihin vaikuttaa? Tälläsistä asioista sun kannattas käydä juttelemassa.

päivisin nämä pelot minulla eniten ovat. töissä ei ole mitään tuntemuksia enkä asiaa ajattele ja kun jo ajelen kotiinpäin töistä alan miettimään mitä googletan ja millainen olo minulla on, mitä oireita ja millä hakusanalla löydän parhaiten tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Ootko sä ikinä miettinyt, että mitä sä pohjimmiltaan pelkäät? Miksi sulla ois joku sairaus? Onko semmonen olo, että sulle sattuu ja tapahtuu asioita, etkä voi niihin vaikuttaa? Tälläsistä asioista sun kannattas käydä juttelemassa.

olen miettinyt.. pelkään sairastua vakavasti ja kärsiä ja kitua. kokea henkistä ja fyysistä kipua, lapset näkisivät kun minä olen kipeä ja kärsin,kuolisin pois tuskaisesti,en voisi enään elää normaalia elämää..

Kuulostaa tosiaan masennukselta. Itse tein tota kolme vuotta enkä tajunnut että voisin olla masentunut. Vasta kun sain kovia paniikkikohtauksia ja sitä kautta lääkityksen niin kaikki tuo loppui.

mulla oli aikanaan sama. eli luulosairaus joka menee todella yli. mä pelkäsin syöpää eniten.. se oli kamalaa aikaa. tiedän mitä käyt läpi. mä sain lääkityksen (efexor) ja se nosti mut siitä suosta yli. nyt olen ollut ilman pelkoja jo 1,5v ja lääkkeet on jääneet pois.

mene lääkäriin ja kerro peloistasi, noita hoidetaan mielialalääkityksellä usein. tuo efexorkin on mielialalääke joka estää paniikkia ja tuollaisia ajatuksia. ja arvaa, mä pääsin sen lääkkeen avulla kammottavasta hämähäkki pelostakin!!! outoa mutta totta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:

olen miettinyt.. pelkään sairastua vakavasti ja kärsiä ja kitua. kokea henkistä ja fyysistä kipua, lapset näkisivät kun minä olen kipeä ja kärsin,kuolisin pois tuskaisesti,en voisi enään elää normaalia elämää..

Mut et sä nytkään elä normaalia elämää. Kituisit varmaan oikeasti vähemmän, jos sulla todella ois joku tauti.

olen mä lääkkeitäkin tähän syönyt joskus ja ehkä ne auttoivatkin silloin mutta.. kun.. mä olen raskaana enkä haluisi siksikään nyt mitään ylimääräistä moskaa syödä. ehkä sitten syyskuulla kun vauva on syntynyt voisin ottaa yhteyden johonkin.

Yhteistyössä