Mä olen niin väsynyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsirpp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsirpp

Vieras
Kaikki romahti kerralla. Erosin miehestäni ja muutin pois yhteisestä asunnosta. Siihen kaikki kaatui. Laskut pinoutuu ja rahaa ei ole. Täällä mä itken sitä etten löydä pankkikorttia yhteiselle tililliemme jonne tänään olisi pitänyt tulla 20e plussabonuksia. Itse en ole juuri syönyt viikkoon koska kaikki rahat olen laittanut lasten ruokiin. Apua hain sossusta, mutta sain kielteisen päätöksen koska muutto kuulemma aiheeton, eli senttiäkään en saanut sieltä. Lastensuojeluilmon kyllä tekivät koska olen kuulemma köyhä. Otin sitten yhteyttä asiamieheen joka kertoi että sossut tekivät väärin, mutta eipä se kauheasti lämmitä kun elätän lapseni joillain helvetin pikavipeillä ja olen hyvää vauhtia menossa velkahelvettiin.. Diakoniastakin hain apua, sain kahdenkympin lahjakortin ruokakauppaan. Oli kyllä iso apu, mutta ei sillä kauheasti saa. Stressaan jo seuraavaa kuuta. Lapset saan ruokittua, mutta vuokra, sähkö ja muut laskut jää maksamatta. Tuloja vajaa 500e ja velkaa useamman tonnin edestä. En siis ole töissä vaan kotona vauvan kanssa.

Hitto että olen sörssinyt asiani. :( No helpottipa purkautua. Nokka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä :)

Saathan kuitenkin asumistuen vuokranmaksuun, olethan hakenut. Yh-korotukset lapsilisään, elatusmaksut, äitiyslomarahat.. kyllä niillä pärjää perusmenoissa. t. toinen yh

En ole vielä saanut päätöstä mistään kelasta. Silloin varmaan kaikki helpottaa, mutta siihen asti pitäisi sinnitellä ilman mitään, ja kelan tuntien siinä kestää ja kestää.. Eli nyt ainoat tulot ovat minimi äityysraha ja lapsilisä. Vuokraa jouduin maksamaan kahteen asuntoon koska lähdin niin vauhdilla edellisestä kämpästä ja siinä tietty kuukauden irtisanomisaika.

Mä en vaan käsitä miten sossut voi tehdä noin? Olisko pitänyt jäädä hakattavaksi saman katon alle. Mä jäin aivan puille paljaille, kaiken vähänkin arvokkaamman olen myynnyt. Muutama koru on tallella, tietäiskö joku minne kannattaa myydä kivellisiä sormuksia?

En ole vielä saanut päätöstä mistään kelasta. Silloin varmaan kaikki helpottaa, mutta siihen asti pitäisi sinnitellä ilman mitään, ja kelan tuntien siinä kestää ja kestää.. Eli nyt ainoat tulot ovat minimi äityysraha ja lapsilisä. Vuokraa jouduin maksamaan kahteen asuntoon koska lähdin niin vauhdilla edellisestä kämpästä ja siinä tietty kuukauden irtisanomisaika.

Mä en vaan käsitä miten sossut voi tehdä noin? Olisko pitänyt jäädä hakattavaksi saman katon alle. Mä jäin aivan puille paljaille, kaiken vähänkin arvokkaamman olen myynnyt. Muutama koru on tallella, tietäiskö joku minne kannattaa myydä kivellisiä sormuksia?

kyllä sossusta pitäisi saada toimeentulotukea jos kelalla kestää käsittelyssä (ja siellähän tunnetusti kestää!)

Niinhän pitäisi, sen varaan laskinkin. Olin yhteydessä esimiehiin ja kaikkiin siellä sossussa. He vaan hokivat että "ei perusteita muutolle" ja diipadaapa. Se sosiaaliasiamies vai mikä lie oli huuli pyöreänä ja sanoi että tekivät väärin, ja valitusta tekemään. Se kuitenkin on varmaan plus minus nolla, koska tuskinpa kuitenkaan he enään jälkikäteen alkavat toimentuloa makselemaan kun kerta jo pärjäsin kuukauden läpi ottamalla velkaa.

Surettaa, tuntuu että kaikki meni perseelleen. Töihin menisin (siis keikkatyöhon) mutta auto on rikki, ja ei ole edes varaa bensaan tai matkalippuihin. Eikä lapsille hoitajaa.

Niin tolkuttoman voimaton olo, kun kaikki lipsuu otteesta..

Uskomatonta ettei ne sossusta suostu auttamaan! Mä varmaan ottasin uudestaan yhteyttä diakoniaan, ei ne voi olettaa että parikymppiä riittäis. Johan se menee vaippoihin. Voimia sulle, tiedän ettei oo helppoa, itse elän velkakierteessä eikä sossu auta.

Aika painava syy sai olla että lähdit noin kiireellä?

Mies kävi käsiksi. Aivan yks kaks. Tuli niin puun takaa, vihjasi vielä että henki lähtee jos erehdyn vielä uuden miehen pokaamaan. Eipä se päällimäisenä ajatuksissa ollut.

Mutta joo, pakko oli päästä pois, itseni ja lasteni vuoksi. Lapset ei kyllä olleet kotona kun tuo tapahtui, mutta en halunnut ottaa sitä riskiä että joskus tapahtuu uudelleen kun lapset ovat paikalla.

[QUOTE="vieras";27230133]Uskomatonta ettei ne sossusta suostu auttamaan! Mä varmaan ottasin uudestaan yhteyttä diakoniaan, ei ne voi olettaa että parikymppiä riittäis. Johan se menee vaippoihin. Voimia sulle, tiedän ettei oo helppoa, itse elän velkakierteessä eikä sossu auta.[/QUOTE]

Mä kyllä selitin niille tilanteeni, mutta kuulemma eivät pystyneet antamaan enempää. Jostain rahapulasta höpisivät ja että on niin paljon autettavia.

Voimia sullekkin ja toivottovasti pääset irti kierteestä.

Mies kävi käsiksi. Aivan yks kaks. Tuli niin puun takaa, vihjasi vielä että henki lähtee jos erehdyn vielä uuden miehen pokaamaan. Eipä se päällimäisenä ajatuksissa ollut.

Mutta joo, pakko oli päästä pois, itseni ja lasteni vuoksi. Lapset ei kyllä olleet kotona kun tuo tapahtui, mutta en halunnut ottaa sitä riskiä että joskus tapahtuu uudelleen kun lapset ovat paikalla.

Luin rivien välistä, että haksahdit johonkin toiseen mieheen? Mulle kävi samalla tavalla, ja mun mies kävi käsiks ja kuristi kun sai tietää. Ei päästänyt mua pois asunnosta, eikä antanut puhelinta, koska oisin soittanut kytät.

paskamainen tilanne sulla nyt. Ota uudelleen yhteyttä sinne sossuun oikeesti, ja selitä toi tilanne, pyytä perusteet et miten niin on ollut perusteeton muutto. Saatko keltään ystävältä/sukulaiselta mitään apuja??

Luin rivien välistä, että haksahdit johonkin toiseen mieheen? Mulle kävi samalla tavalla, ja mun mies kävi käsiks ja kuristi kun sai tietää. Ei päästänyt mua pois asunnosta, eikä antanut puhelinta, koska oisin soittanut kytät.

paskamainen tilanne sulla nyt. Ota uudelleen yhteyttä sinne sossuun oikeesti, ja selitä toi tilanne, pyytä perusteet et miten niin on ollut perusteeton muutto. Saatko keltään ystävältä/sukulaiselta mitään apuja??

Itseasiassa en haksahtanut, exä kylläkin luuli niin. Melko samanlailla mullekkin kävi, vei puhelimen ja ei päästänyt ulos, lähti sitten itse ja mä hankin samantien toisen asunnon ja muutto olikin jo kahden päivän päästä. Eli kaikki kävi todella nopeasti.

Sen verran apua olen saanut että olen jonkinverran ruokarahaa saanut lapsille, ja bensaa niin että sain tavarani haettua. Kaikki omat rahani upposi uuden asunnon vuokraan. Vuokratakuu on vielä maksamatta, mutta vuokraisäntä sanoi että kunhan tän vuoden loppuun mennessä maksan sen niin ok.

Kyllä mä tästä vielä nousen, mutta just nyt vaan sattuu niin että järki on mennä... Niin vaan elin jossain kuplassa ja kuvittelin ettei mulle tämmöistä satu..

Hirveää :( Onko Eu-ruokkapaketteja jaossa lähiaikoina? Vaikka eihän siitä juuri nyt ole hyötyä. Uudestaan vaan sossuun ja diakonissaan. Pakkohan teidän on saada ruokaa!

Kiitos tsempeistä <3 Ihania ihmisiä täällä. Vähän pelkäsin avautua jos sitten kuitenkin olisin vaan saanut paskasateen niskaan. Mutta toisin kävi :)

EU:n ruokakassin hain, siinä oli makaroonia, puuroa ja sen semmoista. Olenkin nyt itse leiponyt sämpylöitä ja käyttänyt paljon edullisia tarvikkeita. Tuli kuin taivaan lahjana superviikot supermarketissa ja nyt tasaraha vai mikä lie viikko k-marketissa. Sain edullisesti hyvää ruokaa lapsille. Mutta todella tiukalle meni, itse olen elänyt kahvilla (sitä kun kaapit täyteen hamstrattu) jotta varmasti lapsille riittää. Kuulostaa varmaan tosi marttyyrille, mutta enpä olisi uskonut että suomessa oikeasti joutuu ihminen näkemään nälkää.

Aivan uskomattoman kiitollinen olen siitä avusta jonka olen saanut, lapsillani on onneksi ollut kaikkea mitä tarvitsevat.

Vanhemmat eivät oikein ole pystyneet kovasti auttamaan, isä on konkurssin partaalla oleva yrittäjä ja äitini sairas. Olen itse nuori, parikymppinen vasta joten monet ystäväni opiskelevat joten heilläkään ei sitä rahaa oikein ole antaa/lainata. Varsinkaan kun en yhtään tiedä milloin voisin maksaa takaisin. Mutta kyllä tämä tästä, uskomatonta miten paljon ventovieraiden sanat voivat parantaa oloa nettipalstalla :)

Sinuna yrittäisin vielä sossusta saada rahaa ja varmaan pyytäisin ihan muiltakin sukulaisiltani kuin vanhemmilta rahaa. Lainaa ei kokemukseni mukaan ihmiset mielellään anna, siitä seuraakin riitoja helposti. Ihmiset mieluummin lahjoittavat hyvään tarkoitukseen :) Ja kehottaisin olemaan avoin noista lähdön syistä, saat varmasti ymmärrystä ja apua helpommin.

Joo sun tilanteesi on paha
mutta teillä on lapsia ,sitten kun tilanne rauhoittuu
teidän täytyy mennä "tai siis laittaa miehes" parisuhdeterapiaan, ja muuhun vastaavaan
mies suostuu kyllä jos rakastaa teitä
olen itse käynyt läpi vastaavan tilanteen mutta olin se "mies" ja häpeän sitä
saimme kuitenkin kaiken kuntoon ennen kuin asumisero 6kk aika umpeutui
minä tajusin virheet joita olin tehnyt
ja kävin kaikki terapiat
olen niin onnellinen kun voin antaa rakkauteni vaimolle ja lapsille

mutta tää toimii vain jos mies sitoutuu siihen

voimia sinulle
vaikka tilanne on nyt paha ni kaikki järjestyy
virastot vain ovat hitaita heräämään
käy myös kirkolla ja sosiaalitoimistossa tarpeeksi usein hakemassa apua

Yhteistyössä