mä olen sellainen ihminen etten varmaan koskaan saa töitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aaaaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aaaaa"

Vieras
mulla ei oo mitään vahvuuksia eikä työkokemusta juuri mitään. tuntuu että pitäis olla jotenkin tosi ihmeellinen ihminen että pääsis edes kassalle töihin. etusijalla menee tietysti ne jolla on jo kokemusta kassatyöstä eipä tartte opettaa kassan käyttöä. ja tällä pienellä paikkakunnalla piiri pieni pyörii eli suhteilla suurinosa työllistyy.. minä taas hiljattain muualta muuttanut niin eipä mua "tuntematonta" kauhean mieluusti varmaan töihin oteta. ja kun sitten joku työpaikka on auki niin se sama paikka on ilmoituksissa kaikissa muissakin lähikunnissa ja niinpä hakijoita voi olla vaikkapa 200.
edes kesätöitä en ole onnistunut saamaan kesäksi.

Vähä samaa vikaa meikäläisellä. Olin aikoinani samassa firmassa töissä 20v ja kun irtisanominen tuli (sillon 2006/2007 ku tuli se irtisanomisbuumi) ja olin tehny sellasta työtä mitä ei missään muualla ole tehty ni oli hiukka vaikeet aasaada töitä. Olin siivoojana muutaman vuoden kunnes sain melkein samanlaista työtä (vuonna 2011) . Koko sen ajan hain ku olin siivoomassa/työttömänä.

Itse olen siinä asemassa että palkkaan yritykseen työntekijöitä. Itse en tuijota työkokemusta ja työhaastattelussakin sanon, että voivat jättää lomakkeesta työkokemuksen ja koulutus kohdan tyhjäksi. Toki tälle alalle ei varsinaista koulutusta olekkaan vaan kaikki opetellaan vanhojen työntekijöiden opastuksella. Itse vakuutun työkokemusta enemmän hakijan asenteesta työntekoa kohtaan ja innostuneisuudesta sekä joustavuudesta työaikojen suhteen.

[QUOTE="vieras";28289915]Ihan mielenkiinnosta että asuuko joku Jyväskylän pohjoispuolella?[/QUOTE]

ei varmaan kukaan tällä palstalla eiks kaikki oleta kaikkean olevan pk-seudulta.
ite oon seinäjoen ja oulun välimaastosta.

[QUOTE="aaaaa";28289792]mulla ei oo mitään vahvuuksia eikä työkokemusta juuri mitään. tuntuu että pitäis olla jotenkin tosi ihmeellinen ihminen että pääsis edes kassalle töihin. etusijalla menee tietysti ne jolla on jo kokemusta kassatyöstä eipä tartte opettaa kassan käyttöä. ja tällä pienellä paikkakunnalla piiri pieni pyörii eli suhteilla suurinosa työllistyy.. minä taas hiljattain muualta muuttanut niin eipä mua "tuntematonta" kauhean mieluusti varmaan töihin oteta. ja kun sitten joku työpaikka on auki niin se sama paikka on ilmoituksissa kaikissa muissakin lähikunnissa ja niinpä hakijoita voi olla vaikkapa 200.
edes kesätöitä en ole onnistunut saamaan kesäksi.[/QUOTE]

Hae työharjoitteluun tai monialakoulutukseen. ym. Kun pääset näyttämään kykysi ja firmalla tarvetta palkata uusi, ei työkokemuksen puute tulloin haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä=);28290028:
Hae työharjoitteluun tai monialakoulutukseen. ym. Kun pääset näyttämään kykysi ja firmalla tarvetta palkata uusi, ei työkokemuksen puute tulloin haittaa.

Työharjoitteluissa olen ollut työkkärin kautta. Mutta ei niillä ole resursseja palkata lisää väkeä varsinkin kun tän alan työntekijöitä pursuaa joka suunnasta.

Olen miettinyt että hankkisin toisen ammattitutkinnon ja vähän harmittaa etten osallistunut yhteishakuun. Mutta en olisi kyllä osannutkaan tietää mihin koulutukseen olisin hakenut. siinä onkin pohtimista mikä ala kiinnostais. opiskelu tarjontakin täällä niin älyttömän heikkoa.

Täytin vasta 15 vuotta. Olen ollut koulun kautta TET - paikoissa , ja toisesta sain vakipaikan. Eli olen käynyt siellä töissä viikonloppuisin ja koulujen loma-aikoina.

Ja nyt tietty menen taas kesäksi töihin.

Kyllä tekevälle ja ahkeralle töitä löytyy - jos on halua tehdä.

Luusereita ei kukaan palkkaa.

[QUOTE="Iines";28290226]Täytin vasta 15 vuotta. Olen ollut koulun kautta TET - paikoissa , ja toisesta sain vakipaikan. Eli olen käynyt siellä töissä viikonloppuisin ja koulujen loma-aikoina.

Ja nyt tietty menen taas kesäksi töihin.

Kyllä tekevälle ja ahkeralle töitä löytyy - jos on halua tehdä.

Luusereita ei kukaan palkkaa.[/QUOTE]

Noin mäkin ennen ajattelin. Nyt mulla on ylempi korkeakoulututkinto alalta, jossa on todella huono työllisyystilanne. Opiskelujen ennen opiskeluja ja niiden aikana tein paljon erilaisia asiakaspalvelu ym. pätkätöitä, ja sainkin niitä todella helposti kun ilmoitin olevani opiskelija. Nyt valmistuneena, samana ihmisenä samantyylisine hakemuksineen kukaan ei enää tunnu haluavan minua tekemään tällaista perusduunia. Pari kertaa olen päässyt puhelinyhteyteen rekrytoijan kanssa, ja silloin ovat epäilleet, riittääkö ylikoulutetun motivaatio perusduuniin. Kyllä minulla riittäisi, ja olisin oikeasti tosi innoissani jos pääsisin vaikka kaupan kassalle töihin. Ei väliä vuoroilla tai tuntimäärillä. Mutta milläs tämän innostuksen osoitat. :(

Aika suuri syy monien koulutettujen työttömyyteen on, että kouluttaudutaan niille kivoille ja kiinnostaville aloille, joilla ei ole työtarjontaa tai edes -tarvetta. Jos kouluttautuu tällaiselle maailmoja syleileville aloille, niin työhönottaja suhtautuu varmasti nuivasti. Ei työpaikoilla näitä puunhalaajia ja runonlausujia tarvita, vaikka olis korkeakoulututkinto. Yleensä etsitään työtätekeviä ihmisiä oikealla asenteella.

[QUOTE="aaaaa";28289792]...edes kesätöitä en ole onnistunut saamaan kesäksi.[/QUOTE]

Kesätyön saaminen usein onkin paljon vaikeampaa, kuin muuna aikana vaikka sen kassatyön saaminen. Ja jos omalta paikkakunnalta ei onnistu töitä saamaan, niin sitten sitä on vaihdettava yksinkertaisesti paikkakuntaa. Vaikka olisi rakennettu talo sinne korpeen kullasta ja timanteista, niin ei se kuule vain auta itku markkinoilla. Töiden perässä on mentävä tai sitten olet tuossa tilanteessa... ilman töitä.

Ainakaan Helsingissä ei noin vain marssita kassalle (jota moni pitää ns. paskatyönä). Täällä on koulutettua porukkaa tekemässä niitä hommia, mm. tradenomeja sekä merkonomeja. Jos ei ole koulutusta eikä kokemusta, adios.

Ainakaan Helsingissä ei noin vain marssita kassalle (jota moni pitää ns. paskatyönä). Täällä on koulutettua porukkaa tekemässä niitä hommia, mm. tradenomeja sekä merkonomeja. Jos ei ole koulutusta eikä kokemusta, adios.

Ei se ainakaan meillä isossa marketissa noin mene. Tradenomi tai merkonomi on usein "huono valinta" kassatyöntekijäksi. Ei siksi etteivätkö he työtä osaisi, vaan siksi että niillä on usein koko ajan työnhaku päällä "johonkin parempaan". Ei ole talon edun mukaista rekrytoida työntekijää, joka ei ole työssä kuin ehkä 3-4kk. Ja tämä ei ole mutu-juttuja, koska olen itse vuorovastaava ja osallistun uusien työntekijöiden rekrytointiin.

Meillä talossa pisimpään olleen kassatyöntekijät ovat sellaisia 40-50 vuotiaita naisia, joilla ei ole mitään kaupallista tutkintoa taustalla. Talon omissa koulutuksissa ovat tietysti käyneet.

Ilmeisesti joku tärkeä syy pysyä paikkakunnalla?

kyllä, 2-vuotta sitten rakennettu omakotitalo, miehellä vakituinen työ sekä jatkaa siinä sivussa isänsä maanviljelyä kun isänsä jää piakkoin eläkkeelle. Jos mä muutan joudun muuttamaan yksin tai no sekin menee hankalaksi kun on lapsia nekin hämmentyis muutosta koska ensimmäinen muutto tänne oli jo hankala. Joten en aijo enää muuttaa mihinkään. Harkitsen alan vaihtoa sitten mieluummin.

Yhteistyössä