Mä olen yksin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksinäinen

Vieras
Musta tuntuu, että mä olen niin yksin! En tiedä, miten elämä on tällain mennytkin ja nyt varsinkin, kun olen lasten kanssa kotona, niin huomaan, että missä mun ystävät on? Siis puhun ystävistä ystävinä, kavereita aina saa ja niitä aina on, kenen kans jauhaa puutaheinää. Mut mä en vaan jaksais tollasia pinnallisia kaverisuhteita, joo, lasten kannalta ne on hyviä, koska useimmat näsitä kavereista ovat samanikäisten lasten vanhempia, jota kautta siis ne kaverisuhteet ovat muodostuneetkin. Eli lasten kanssa aina tavataan.

Mä kaipaan ystävää! Kenelle saisin puhua ilot ja surut ja joka hyväksyis ja välittäis musta tällaisena, kuin olen. Elämässäni on ollut ystäviä, suhteet katkenneet osittain. Nyt kahteen vanhaan ystävään pidän yhteyttä joskus. He vain ovat ihan eri elämäntilanteessa, kuin minä ja tuntuu, että se on tullut ystävyytemme tielle. Myönnän, että en ole helposti avautuva ihminen, siis olen kyllä seurallinen, mutta en helposti puhu oikeesti tunteistani/olostani, että siis toiselle avautuisin. Mutta kun saan luottamuksen, niin olen ikuinen ystävä. Luulen, että tämä on mun esteeni uusille ihmissuhteille, kun olen tällainen "tarkkailija", toiset ovat jo ystävystyneet siinä ajassa, kun mä vasta harkitsen, että millainen toi ihminen oikeesti on.

Mieskin on, mut eihän se korvaa hyvää ystävää!

Jos joku jaksoi lukea, niin millaisia ihmissuhteita muilla on? Mä olen vaan niin kyllästynyt tähän, kun oikeesti ei ole ketään, joka soittais, että mitä MULLE kuuluu tai itse oikeesti voisin jonkun hyvän ystävän olkapäähän nojata ja kertoo, kuin elämä potkii päähän. Vai onko tällaisia ystävyyssuhteita enään??

Taidat olla uusi tällä palstalla? Täällä on kirpparitavaroiden hintakyselyiden lisäksi kaksi pääteemaa: uskottomuus ja yksinäisyys. Pääsääntöisesti kaikkien kamut ja sukulaiset katoaa viimeistään viimeisellä raskauskolmanneksella ja sitten sitä yritetään luoda uusia ihmissuhteita epätoivoisestikin kerhoissa ja hiekkalaatikoilla. Tämmöstä tämä vaan on... Itse bongailen uusia ystäviä nettien halutaan ystäviä-palstoilta. Toistaiseksi sydänystävää ei ole löytynyt.

Yleensä joku niistä pinnallisista kaverisuhteista syvenee ihan oikeaksi ystävyydeksi. =) Minulla ainakin näin. Minulla on useampiakin ystäviä, kaikilla vähän eri elämäntilanne ja yhdellä ei vielä edes lapsia. Silti tiedän että tarvittaessa jokainen heistä auttaa ja on tukena jos sellaista tarvitsen. Tapaamme säännöllisen epäsäännöllisesti, ehkä vähän kausittain. Ystävyys ei silti katkea vaikka olisi pitkiäkin taukoja ettei olla yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja En halua olla tyly mutta:
Taidat olla uusi tällä palstalla? Täällä on kirpparitavaroiden hintakyselyiden lisäksi kaksi pääteemaa: uskottomuus ja yksinäisyys. Pääsääntöisesti kaikkien kamut ja sukulaiset katoaa viimeistään viimeisellä raskauskolmanneksella ja sitten sitä yritetään luoda uusia ihmissuhteita epätoivoisestikin kerhoissa ja hiekkalaatikoilla. Tämmöstä tämä vaan on... Itse bongailen uusia ystäviä nettien halutaan ystäviä-palstoilta. Toistaiseksi sydänystävää ei ole löytynyt.

Mä en oo kovin uusi, mut en kovin ahkeraan täällä roiku. Mut kirjoittamassasi jutussahan on kaikki totta. HEI; MUA HELPOTTI, en ookaan ainoo =)

Vanhemmiten ei useinkaan ole enää sellaisia paita ja peppu ystävyyssuhteita, joissa puitaisiin kaikkia asioita maan ja taivaan välillä vähän väliä. Kyllä se mullakin mies on se läheisin ystävä. Sitten muutama vanha ystävä on joiden kanssa voin puhua hyvin avoimesti asiasta kun asiasta, mutta ei heidänkään kanssa tule oltua yhteyksissä kun muutaman kerran vuodessa, kun asuvat eri puolella Eurooppaa. Mutta samanlaista muistan olleen omalla äidilläni. Hyviä ystäviä tavataan muutaman kerran vuodessa ja muuten sitten vaan pyöritetään tätä arkea. Kai tämä on tätä aikuistumista ja keski-ikäistymistä.

Vinkkinä vielä, katso ympärillesi, onko yksikään näistä ympärillä olevista kavereistasi potentiaalinen ystävä? Paras tapa saada kaverisuhde muuttumaan ystävyyssuhteeksi on ottaa itse se ensimmäinen askel ja kertoa toiselle aidoista asioista. Tällöin toinen myös usein kertoo sinulle itsestään ja saattaa olla, että ulkoisesti hyvinkin pinnallinen ihminen on sisimmässään kaikkea muuta mitä olit luullut :) Minua esim. moni pitää varmasti hyvinkin pinnallisena, mutta samaan aikaan kun mulle muutama vuosi sitten sanottiin iloisesti, että "en kyllä ole ennen nähnyt noin positiivista ihmistä mitä sinä olet", kävin 4 kertaa viikossa masennuksen takia psykoanalyysissa, jotta jaksaisin edes nousta aamuisin ylös sängystä.

Voimia sinulle!

Niin, niinhän se varmaan menee, että vanhat ystävät katoaa, varsinkin jos ovat lapsettomia. Mut mun on vaan oikeesti vaikee ystävystyä tohon "hiekkalaatikkojengiin". siis lapsiani rakastan yli kaiken, mut kai sitä nyt vois muustakin puhua, kun kakan väristä, mistä ostit ton haalarin, ym. muuta mun mielestä hölynpölyä. Tosin olenkin varmaan vähän tällainen syvällisempi ihminen, eli olen aina nauttinut kyllä yksinolosta, mut myös hyvästä seurasta. Mut musta ei vaan ole siihen liirumlaarumiin, mitä tuntuu, että mammat tuolla puistossa höpöttelee 2-3h. Siksis itten jäänkin aina vähän ulkopuolelle tai en ainakaan osaa siitä kehittää sen syvempää ystävyyssuhdetta! Ehäpä sitä pitäis mennä johkin Ystävyys? tai Yksinäisyys?- palstalle, kun joku siitä mainitsikin. Pirkanmaalla vaikutan..

Mäkin tunnen itseni toinsinaan melko yksinäiseksi. Minulla on tosin kaksi hyvää ystävää, joista toinen asuu ulkomailla, joten se melkein siitä... Ennen vaan niitä ystäviä oli joka sormelle ja nyt he ovat yhtäkkiä hävinneet kukin taholleen. Asiaa ei myöskään auta se, että muutin itse hevonkuuseen. Kyllähän me yhteyttä pidämme verkossa, mutta ei se ole sama asia. Olen kuitenkin tässä huomannut, että riittää, että on yksi tosi hyvä ystävä. Joten käy yhden kimppuun näin aluksi :)

Yhteistyössä