Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos, ystäviä voi toki yrittää saada lisää. Miten niistä saisi lastenkin ystäviä? Mulla on kuten sanoin, harrastuksissa ystävät ja siellä nähdään viikottain. Mutta ei nuo ihmiset nyt oikein aja sukulaisia ja sitä tukiverkkoa jossa tässä nyt puhun. Ei millään pahalla, toki arvostan, että yritätte auttaa, mutta uskon, että puhumme nyt vähän eri asioista. Ja kun on tosiaan 34v ja vaikeasti masentunut niin, voimat menee aika pitkälle tähän arjen pyörittämiseen.
:hug: Niin, ihmiset todella näkee asiat erilailla eikä kaikki edes kaipaa samoja asioita.
Meillä on sukulaiset olemassa mutta asuvat toisessa maassa ja tällä hetkelllä monella on niin isoja murheita päällä ettei heistä ole edes henkiseksi tueksi. Käytännössä sitä saa itse olla huolissaan toisista ja yrittää auttaa sen minkä välimatkalta pystyy.
Itse koen kuitenkin tukiverkoksi nämä ystävät ja kaverit täällä lähellä. heistä saa seuraa ja pystyy purkamaan itseään, tietää ettei ole yksin ja tarvittaessa saa ihan käytännönapua arkeen.
Kyllähän sitä välillä miettii millaista olisi jos olisi sukulaiset lähellä. Kuinka helppoa oli noin vain poiketa vaikka äidin tai siskon luo kahville, kehdata pyytää lapsenvahtia lyhyellä varoitusajalla jne. Tietää että toinen on todellakin siinä lähellä. Käytännössä en edes osaa kuvitella millaista tuo olisi ja kun tiedän ettei se meille (mitä ilmeisimmin) ole koskaan mahdollista en osaa sitä edes niin paljoa kaivata.