Mä oon ainut jolla ammatti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Siis meidän perhekahvilan äideistä.:o
Lisäksi olen äideistä nuorin (23v). Lukion jälkeen opiskelin lähihoitajaksi ja sen jälkeen tuli muksujen vuoro.

Perhekahvilassa ihmeteltiin kuinka olin malttanut opiskella ennen lapsia. He olivat halunneet lapset heti.. No jokainen tyylillään.

Silti ihmetyttää. Hätinä kukaan äideistä aikoo enää vanhemmalla iällä opiskella kun nolottaa nuorten joukossa olla koulussa..

Missähän ihmeen perhekahvilassa noin on :o Minusta kuulostaa aika oudolta. Ainakaan omasta tuttavapiiristä ei löydy yhtään äitiä, joka ei olisi hommannut ensin ammattia/koulutusta. Joillakin on ihan lyhyt koulutus, mutta ammatti kuitenkin, joillakin yliopistotutkinto...Joten pidän vähän kummana. Ehkä kotitausta vaikuttaa - sieltähän ne arvot ja ajatukset usein periytyy. Siis ne ajatukset, että naisenkin kannattaa kouluttautua :)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Missähän ihmeen perhekahvilassa noin on :o Minusta kuulostaa aika oudolta. Ainakaan omasta tuttavapiiristä ei löydy yhtään äitiä, joka ei olisi hommannut ensin ammattia/koulutusta. Joillakin on ihan lyhyt koulutus, mutta ammatti kuitenkin, joillakin yliopistotutkinto...Joten pidän vähän kummana. Ehkä kotitausta vaikuttaa - sieltähän ne arvot ja ajatukset usein periytyy. Siis ne ajatukset, että naisenkin kannattaa kouluttautua :)

Paikkakuntaa en kerro, mutta pieni paikka kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Perhekahvilat ovat juuri näitä kouluttamattomia varten. Samoin sossu ja kela.

No, ei kyllä mun kotipaikkakunnalla näin ole. Siellä tahtoo vaan käydä niin, että perhekaffilassa käydään, kun ollaan äitiys- tai hoitovapaalla, mutta sitten lievetäänkin jo töihin. Vaihtuvuus on siis suurta.

Niin, no jotkut haluaa lapsia ja tekevät äitiydestä uran itselleen, ei kai sekään väärin ole. Riippuu varmaan mm siitä, millaisessa ympäristössä on kasvanut. Onneksi nuoret naiset nykyään kuitenkin kouluttautuvat ja naisten on sallittua tehdä muutakin kuin olla äitejä ja vaimoja.

Itselle olisi ollut kauhistus tehdä lapset nuorena ilman koulutusta, olisivat vanhemmatkin ehkä salaa olleet hieman pettyneitä, vaikka tuskin olisivat sitä näyttäneet. Ei kyllä ikinä tullut mieleenkään lähteä lapsentekoon nuorena kouluttamattomana. Oli niin hirveästi muuta toimintaa, eikä se olisi jotenkin sopinut mun arvomaailmaani. Mulla nuoruus ja kiireet kestivät kolmekymppiseksi ja sitten syntyi ainokainen.

Kyllä ne koulutetut ihan samasta paikasta sen äitiys ja vanhempainrahansa saavat kuin ne kouluttamattomatkin :laugh: Vai meinaatko että kelas on oma luukkunsa molemmille tai jopa oma toimipisteensä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Kyllä ne koulutetut ihan samasta paikasta sen äitiys ja vanhempainrahansa saavat kuin ne kouluttamattomatkin :laugh: Vai meinaatko että kelas on oma luukkunsa molemmille tai jopa oma toimipisteensä :laugh:

joo taitaa se kela olla joka äidille sama... ;)

Yhteistyössä