Mä oon hieman hämmentynyt. Oon tapaillut erästä miestä, joka on osoittautunut jotenkin oudoksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummissaan

Vieras
Se kertoilee asioita, jotka se sitten myöhemmin kieltää sanoneensa ollenkaan. Kerrankin tuli juttua sen eksän ammatista, ja se kertoi että se työskentelee laivalla ja on nyt kyllästynyt siihen hommaan jnejne. No, sitten kerran se mainitsi jostain tuttavastaan joka on myös laivalla töissä, ja kysyin sitten että niin, mitä se sun eksäs siellä laivalla tekeekään työkseen. Ja tää mies vaan sanoo että ei se missään laivalla ole, koskaan ollutkaan. Eikä hän ole sellaista ikinä väittänyt. Olin vähän kummissani, sillä tää mies jutteli pitkät tarinat eksänsä laivajutuista, enkä varmasti muistanut/ymmärtänyt sitä asiaa väärin.

Nyt sitten tässä yksi päivä sanoin että meiän täytyy jutella. Kerroin että en ole tyytyväinen suhteeseemme ja syyt sille. Ja tää mies sanoo että se johtuu ihan vaan siitä ettei hän tiedä mitä haluaa. Ja mä olin taas ihan puulla päähän lyöty. Nimittäin mies on koko sen ajan kun on tunnettu toisemme (vajaa vuosi) sanonut että hän tietää mitä haluaa ja että se olen minä. Ja että hän on rakastunut, ja haluaa tehdä töitä sen eteen että meidän suhde onnistuu. Kun sitten sanoin tästä sille, niin tää mies alkoi väittämään ettei ole koskaan mitään sen kaltaista sanonut (että haluaa mut ja rakastaa jne).

Mä olin ja olen vieläkin ihan pöyristynyt ja kummissani.
Miksi ihmeessä se valehtelee ihme asioista????? Mä en käsitä enkä tajua.

Tän lisäksi tää mies ei koskaan kommentoi mitenkään mun viesteihin, jos sanon niissä jotain sen suuntaista että en ole varma haluanko enää tavata. Se jättää huomioimatta ne täysin, pitää muutaman päivän hiljaiseloa ja jatkaa sitten ihan kuin mitään en olisi koskaan sanonutkaan. Pyytelee treffeille ym.

Onko teiän mielestä tuo mies jotenkin omituinen, vai liiottelenko mä asioita?

Tosiaan on outoa!Itsellä yks kaveri joka "satuilee" välillä omasta elämästään samaan tyyliin.Niistä jutuista ei ota kukaan enää selvää että mikä on totta ja mikä ei,etes se itse.

käyttääkö hän jotain lääkitystä joka aiheuttaisi muistinmenetystä,tai sairastaako jotain ruumiillista tai mielenterveydellistä?
oudolta kuulostaa,mutten heti diagnosoisi patologiseksi valehtelijaksi taustoja tietämättä kun niin moni seikka voi saada käyttäytymään noin

En minä tiedä hänen lääkityksistään tai muista. Mutta vaikka oiskin muistinmenetystä, niin minkä ihmeen takia pitää valehdella? Sitä mä en ymmärrä. Tosin aika ikävää tuokin, että jälkikäteen tiukkaan sävyyn kieltää koskaan sanoneensa mitään mitä väitän hänen sanoneen.. tulee itselleen sellainen olo että kumpikohan meistä onkaan jotenkin vieraantunut tästä maailmasta.. alan epäilemään itseäni ja omaa muistiani/ymmärryskykyäni, vaikkakin hyvin tiedän että olen oikeassa näissä asioissa.

Mietipä miten kävisi jos sitten todella alkaisit rakentaa elämääsi tämän miehen kanssa? Kuinka paljon tällaisia tilanteita vielä tulee, ja jos nyt jo epäilet (aiheetta) omaa mielenterveyttäsi niin entä vuosien kuluttua? Mä ainakin pelkäisin heittäytyä suhteeseen tuollaisen miehen kanssa. En siis kirjoittanut tätä pahalla, tsemppiä sulle.

Mä turhan naiivina ja nuorena menin naimisiin tuollaisen miehen kanssa. Mä en aluksi edes tajunnut että kuinka paljon se mulle valehteli (eli suunnilleenki kaiken), mä olin niin naiivi ja rakastunut. Myöhemmin niitä valehteluja alkoi paljastumaan ja alussa mä kuvittelin että mä pystyisin muuttamaan miehestä tän puolen. No eihän se tietenkään onnistu.. 4 vuotta mä jaksoin kuunnella sitä satuilua ja sitten otin eron. Eroon oli kyllä muitakin syitä mutta tää yks suurimpia.

Kauheen raskasta siinä oli just se että kun ei loppupeleissä koskaan tienny että mikä on totta ja mikä ei, tää mies ku saatto valehdella ihan mistä vaan. Mutta kannattaa olla tosi varuillaan, ainaski ennen mitään vakavampaa, ettei käy heikosti..

Itseasiassa siinä vaiheessa, kun tää mies sanoi ettei tiedä mitä haluaa jne. Ja että ei ole ikinä väittänyt mitään muuta, niin mä tein sen päätöksen että tää juttu oli tässä. Sanoin kyllä miehelle että mulle riittää ja lähdin kotiin, mutta en tiedä uskoiko hän minua vai alkaako taas jossain vaiheessa treffikutsuja sadella kuten tähänkin saakka.

Mä en osannut edes epäillä, etteikö tuo mies ois rehellinen. Jotenkin tuntuu uskomattomalta, miten joku viitsii valehdella asioista, joilla ei ole loppupeleissä mitään merkitystä) Tai miten joku kehtaa valehdella asiasta, josta tietää että se ei voi mennä koskaan läpi (se tunne juttu, mies on tähän saakka piirittänyt mua, mä en oo niinkään ollut kauhean aktiivinen hänen suuntaansa).

Ärsyttää.

Tuntuupa erikoiselta kaverilta. Aivan kuin olisi Mr.Hyde/Dr. Jekyll. Varovasti tuollaisen miehen kanssa ainakin itse etenisin. Parempi katsoa kuin katua. Muista kohdella ITSEÄSI hyvin. Tsemppiä

kierrä kaukaa tuollainen mies, ei tuosta tule muuta kuin harmia sun elämään. Ei vaikuta oikein tasapanoiselta. Vai meinaatko kuunnella satuilua loppuelämäs?? Ei se tuu tuosta muuttumaan.

Jos sillä on se persoonallisuushäiriö, en nyt muista nimeä...sellanen missä ihmisellä on jakautunut persoona (tavallaan kaks eri ihmistä yhdessä). En nyt osaa selittää tarkemmin, mut joku varmaan ymmärsi?

Se selittäis sen että puhuu asiat kahdella eri tavalla, eikä sitten muista mitään sanomisiaan.

Tai sitten voi vain muuten olla jotenkin häiriintynyt, varovainen varmaan kannattaa olla kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sillä on se persoonallisuushäiriö, en nyt muista nimeä...sellanen missä ihmisellä on jakautunut persoona (tavallaan kaks eri ihmistä yhdessä). En nyt osaa selittää tarkemmin, mut joku varmaan ymmärsi?

Se selittäis sen että puhuu asiat kahdella eri tavalla, eikä sitten muista mitään sanomisiaan.

Tai sitten voi vain muuten olla jotenkin häiriintynyt, varovainen varmaan kannattaa olla kuitenkin.

tohon hymiön kohtaan piti tulla sulku.

Kannattaa harkita tosi tosi tarkkaan jatkoa tuon kaltaisen kanssa (ja minun mielestä kannattaa ottaa pitkät äkkiä). Jotkut ihmiset on persoonallisuudeltaa just tollasia, hyvästä päivästä valehtelee puolet. Ja ihmisen persoonallisuus on mikä on. Elämä tollasen rinnalla on täyttä kärsimystä.

Kuulostaa tosi oudolta. Sinuna pitäisin ainakin pidemmän tauon näkemisessä enkä mitään vakavampaa suunnittelisi kyseisen henkilön kanssa.
Luulen, että löydät kyllä paremmankin kuin tuo mies, kunhan vaan pääset hänestä irti. Ajattele itseäsi nyt!