Mä oon ihan järkyttynyt :O (ei ihan herkille, koira-asiaa)

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Isäntä kertoi että hänellä on töissä joku heppu mikä koirien kanssa pelailee paljonkin, on koko ikänsä pelannut. Kouluttanut joistain ongelmatapauksista kunnon kansalaisia yms.

Tämä heppu oli sanonut että suojelukoulutuksessa (jossain täällä Satakunnassa, ei sanonut tarkemmin) on tosi kovat käytännöt. Koiria kohdellaan päin h*vettiä, sähköiskuja pannasta ja sähköiskuja urosten sukukalleuksille yms.

Mä olen tosi... järkyttynyt. Voiko tommosta tapahtua ihan jossain virallisen tahon suojelukoulutuksessa, yhdistyksen tms. järjestämässä toiminnassa, vai onkohan noi jotain yksittäisiä pipipäitä mitkä ovat lyöneet sairaat mielensä ja ajatuksensa yksiin??
Kamalalta kuulostaa. Saa ukko urkkia vähän lisää... Jos se heppu vaikka äityisi kertomaan tarkemmin että missä tommosta tapahtuu.

Entisessä elämässäni jouduin seuraamaan aika läheltä laajamittaista suojelutoimitaa/IPO-harrastusta, ja osittain nuo ikävä kyllä pitää paikkansa. Sähköpanta on aika yleinen, piikkipannat vielä yleisempiä, jotkut käyttävät jopa pippurisumutteita.
Ja suuri osa näistä koirista on valtion omaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
ei olis pitäny avata tätä ketjua.. :(

peesi... tuli surullinen olo... olkoonkin "vaan" koiria joidenkin mielestä, mutta minusta jokaista elävää olentoa pitää kunnioittaa! olematta mitenkään uskonnollinen, siltikin tee toisille siten kuinn itselle toivoisit tehtävän. Olen kyl sitä mieltä että eläimiä ja naisia hakkaavat ym kiduttavat ne miehet joilla ei ole munaa hakata kokoisiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Isäntä kertoi että hänellä on töissä joku heppu mikä koirien kanssa pelailee paljonkin, on koko ikänsä pelannut. Kouluttanut joistain ongelmatapauksista kunnon kansalaisia yms.

Tämä heppu oli sanonut että suojelukoulutuksessa (jossain täällä Satakunnassa, ei sanonut tarkemmin) on tosi kovat käytännöt. Koiria kohdellaan päin h*vettiä, sähköiskuja pannasta ja sähköiskuja urosten sukukalleuksille yms.

Mä olen tosi... järkyttynyt. Voiko tommosta tapahtua ihan jossain virallisen tahon suojelukoulutuksessa, yhdistyksen tms. järjestämässä toiminnassa, vai onkohan noi jotain yksittäisiä pipipäitä mitkä ovat lyöneet sairaat mielensä ja ajatuksensa yksiin??
Kamalalta kuulostaa. Saa ukko urkkia vähän lisää... Jos se heppu vaikka äityisi kertomaan tarkemmin että missä tommosta tapahtuu.

Entisessä elämässäni jouduin seuraamaan aika läheltä laajamittaista suojelutoimitaa/IPO-harrastusta, ja osittain nuo ikävä kyllä pitää paikkansa. Sähköpanta on aika yleinen, piikkipannat vielä yleisempiä, jotkut käyttävät jopa pippurisumutteita.
Ja suuri osa näistä koirista on valtion omaisuutta.

Kovin tutun kuulosta tekstiä. Eipä ole pitkä aika kun eräs virkamies selitti hymyssä suin, kuinka ne testailee pippurisumutteella koiria.. Siis sellaisia koiria jotka ei sovellu kyseiseen työkäyttöön.
On tullut niitäkin koiria vastaan joilla on haku tereeneissä teletapit kaulassa. Kyseiset koirat oli valtion omistuksessa...

Siis tätä "kovaa koulutusta" on paljon muissakin kuin suojelupiireissä. On vieraannuttu siitä, miten koiran kanssa pitäisi olla ja miten koira tekee rakastamansa ihmisen vuoksi 110 % panoksella, vain kehujen tähden.. MH:n mainitsemia juttuja löytyy myös esim. ns. näyttelyfriikeistä. Tiedän monta vanhan polven kouluttajaa, jotka lopettaneet kilpailun siksi, että koiria kiusataan...

Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Siis tätä "kovaa koulutusta" on paljon muissakin kuin suojelupiireissä. On vieraannuttu siitä, miten koiran kanssa pitäisi olla ja miten koira tekee rakastamansa ihmisen vuoksi 110 % panoksella, vain kehujen tähden.. MH:n mainitsemia juttuja löytyy myös esim. ns. näyttelyfriikeistä. Tiedän monta vanhan polven kouluttajaa, jotka lopettaneet kilpailun siksi, että koiria kiusataan...

Varmasti. Eläinrääkkäystä tulee olemaan varmaan aina. :( Toivottavasti se äijä kertoisi nyt isännälle että missä tommosta tapahtuu... :whistle:

Kyllä suojelutreeneissä valitettavasti käytetään sähköpantaa ja piikkaria. Kunnon suojelukoira toimii saalisvietillä ja agressiolla ja tuolla kivulla kavetaan se agressio esiin. Kaikki ei tietenkään näin tee ja jos joku meinaa koiransa kanssa suojelua harrastaa, niin kannattaa tarkkaan ottaa selvää molarista jolle menee. Oon kuullut suojelutreeneissä tapahtuvan paljon muutakin kamalaa.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja melle:

Tähän on pakko kommentoida, että kaikkia koiria ei tosiaankaan voi kouluttaa pelkällä palkalla!

Myö asuttiin ennen Satakunnan rajoilla ja ekaa muuttiamme piti viedä koirakouluun ja sain sit erään kouluttajan numeron, joka on siis työkseen vuosikausia kouluttanut valtiolle koiria... Soitinkin hälle, mut hinta oli semmoinen, et jätin väliin. Jälkikäteen kuulin muilta koiraihmisiltä, et tää kouluttaja käyttää piikki- ja sähköpantoja ym. "kivaa". Sanoi vielä meitin koirasta (näkemättä edes), et kun on malamuutti, niin on tottakai erittäin hankala ja kovapäinen, joten koulutuksen tulee olla todella jämäkkä ja tiukka.

En siis itse varmuudella tiedä, et käyttääkö tämä kouluttaja noita kovempia laitteita, mut olen näin vain kuullut...

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
On asoita joihin ei kannata sivullisten puuttua, jos ei asiasta ymmärrä.

Eihän tässä ole ymmärtämisestä kyse. Vaan ihan eläinsuojelulaista.

No,joskus,jossain tapauksissa se sähköisku toimii paremmin kuin vuosia kestävä jankkaus.

Ja aina ei ole kyse eläinrääkkäyksestä vaan ihan siitä että koirasta saadaan jälleen kerran yhteiskuntakepoinen. Esim. karkaavan koiran tapauksessa sähköpannalla- OIKEISSA KÄSISSÄ,OIKEIN KÄYTETTYNÄ- voidaan hankkia hyvä lopputulos pienellä vaivalla.

Iso kierroksilla käyvä koira kun ei aina kuule huutoa,remmistä vetoa yms..siksi näin.

:o :o

No johan on ajattelutapa :/

Alkuperäinen kirjoittaja NiksiNella:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
On asoita joihin ei kannata sivullisten puuttua, jos ei asiasta ymmärrä.

Eihän tässä ole ymmärtämisestä kyse. Vaan ihan eläinsuojelulaista.

No,joskus,jossain tapauksissa se sähköisku toimii paremmin kuin vuosia kestävä jankkaus.

Ja aina ei ole kyse eläinrääkkäyksestä vaan ihan siitä että koirasta saadaan jälleen kerran yhteiskuntakepoinen. Esim. karkaavan koiran tapauksessa sähköpannalla- OIKEISSA KÄSISSÄ,OIKEIN KÄYTETTYNÄ- voidaan hankkia hyvä lopputulos pienellä vaivalla.

Iso kierroksilla käyvä koira kun ei aina kuule huutoa,remmistä vetoa yms..siksi näin.

:o :o

No johan on ajattelutapa :/

Pakko sanoa tuosta sähköpannasta vielä, että esim. poroalueilla useillekin koirille sitä käytetään, kun opetetaan, ettei poroja saa ajaa. Pienenpi paha on ottaa pari kertaa pieni sähköisku, kuin tulla poromiehen raa'astikin tappamaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Juu, samaa olen kuullut minäkin. onkohan kyseessä sama kennel? paikka siis satakunnassa ja kasvattaa vaan saksanpaimenkoiria.

En oo varma, et onko kouluttajalla kenneliä, mut koirahoitola ainakin ja valtiolle kouluttaa koiria työkseen...siis sillä, kenet mie tiiän...

Yhteistyössä