Mä oon ihan lopussa... Tää ei voi olla normaalia?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

Tiedän että vauvat itkee, mut ei kai nyt näin paljon? Poika on nyt 3,5kk ja päivät menee suurin piirtein näin:

7.00 Poika herää omaan itkuunsa. N. 30min rauhottelua.
7.30 Vaipanvaihto, koliikki hieronta ja päivän ainoot spontaanit hymyt.
8.00 hetki sitterissä, että äiti saa huitastua vähän muroja naamariin.
8.30 pari teelusikallista sosetta
9.00 huutoa ja kämpän ympäri kävelyä
10-11.00 päikkäreille n 2h ja n 4 kertaa käytävä rauhottelemassa
12.00 n 30min suoraa huutoa, 30 min nyyhkytystä
13.00 hetki leikkimatolla, jos äiti viihdyttää tarpeeks
13.15 kämpän ympäri kävelyä ja rauhottelua
14.00 toiset päikkärit n 1h ja 3 kertaa käytävä rauhottelemassa
15.00 n 30 min huutoa
15.30 kämpän ympäri kävelyä ja rauhottelua
16.30 hetki taas leikkimatolla (viihdytettynä )
16.45 kämpän ympäri kävelyä ja rauhottelua
17.30 tirsat tissillä
17.45 kämpän ympäri kävelyä ja rauhottelua
18.15 lattialle nakuilemaan -> koliikkihieronta
18.45 iltatoimet
19.00 makkariin syömään
19.30 nukkumaan

Tää mamma on lopussa. Polla ei kestä. Ja kun ei ite saa nukuttua, vaikka poika nukkuiski. Onneks mies ei oo töissä ku 130 pv vuodessa ja niistäki puolet öitä. :/

Vähän pään paijausta kaipaisin... :ashamed:

:hug: Jos pääsisin, niinn tulisin yhdeksi kokonaiseksi vuorokaudeksi vauvaa hoitamaan, että saisit nukuttua. Ei sulla olis ketään muuta, joka vois tulla vaik 2 h päivällä vaikka 3pv / vko, et saisit itse edes hetken huokasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:hug: Jos pääsisin, niinn tulisin yhdeksi kokonaiseksi vuorokaudeksi vauvaa hoitamaan, että saisit nukuttua. Ei sulla olis ketään muuta, joka vois tulla vaik 2 h päivällä vaikka 3pv / vko, et saisit itse edes hetken huokasta?

Onhan tuo mies... Mut jotenki toi itku tekee mulle niin pahaa, sääliks käy pientä, ku mikään ei oo hyvä...

Nytki mies jo mulkoilee, ku se ei jaksa oikeen rauhotella tota poikaansa... Ja poika ku ei nukahda kenenkään muun nukuttamana ku mun, ni hiljasta on hoitoon antaminen... :headwall:

Onneks aika menee nopeesti.

Tää nyt ei auta, mutta meillä vauva aloitti itkut illalla yhdeksän aikaan, ja jatkoi suoraa putkea aamukollmeen-kuuteen. Päivällä sitten nukkuin muutamia tunteja, ja muuten itki. Ja yöt otti niin koville, että jos vielä olisi vähän pidempään jatkunut, olisin varmaan joutunut hoitoon.

No mä suosittelen sulle kantoliinaa, siinä voit koko ajan kantaa lasta mukana ja liike voi rauhoittaa niitä vatsakipujakin. Mä oikeesti uskon siihen että kun vauvana on tarpeeksi sylissä niin ei sitten isompana roiku helmassa kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mä suosittelen sulle kantoliinaa, siinä voit koko ajan kantaa lasta mukana ja liike voi rauhoittaa niitä vatsakipujakin. Mä oikeesti uskon siihen että kun vauvana on tarpeeksi sylissä niin ei sitten isompana roiku helmassa kiinni.

Ei suostu olee liinassa ku ulkona ja silloinki vaan rajallisen ajan. Sisällä on liinassa vaan jos teen samalla crossarilla, mut minen hirveen kauaa sillä jaksa, puol tuntii on aika maksimi. Ja ihan pienestä pitäen oon siihen yrittäny opettaa.

meillä ensimmäiset 3kk oli kuopuksen kanssa tuota. Meillä auttoi ulkona oleminen. Eli lähdin ulos aina kun mahdollista. Vauva vaunuihin ja kävelin taaperon ja vauvan kanssa ympäri kylää. Ihan kirjaimellisesti. Jaksoi huutoakin ihan eri tavalla kun oli ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
Jos sillä on nälkä?

Meijän poitsu huus ku maito ei enää riittäny. Terkka käski alottaa kiinteet aika aikasten

Tää on just yrityksen alla, ei vielä ainakaa oo tehonnu...

:hug: Sinne ja jaksamisia...

Ootko ollu yhteydessä neuvolaan, jos osaisivat auttaa jotenki?

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Miten teidän yöt menee? Saatko silloin nukuttua?

Vauva nukkuu öisin ihan hyvin (vauvaks siis), mut mä en saa nukuttua ku pari vartin pätkää ja pari tunnin pätkää, eli korkeintaan kolmisen tuntia... En vaan saa unen päästä kiinni, ihan sama vaikka menis seittemältä sänkyyn.

Ok. Vauvasi itku on ihan normaalia, mutta sinä käyt nyt ylikierroksilla. Jospa saisit jonkun hoitamaan vauvaa muutamaksi päiväksi, jotta voisit itse "nollata" tilanteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tytinä:
Ootko harkinnu vyöhyketerapiaa? Yks kaveri sai vauvansa koliikin sillä helpottamaan.

Voiko koliikki jatkua vielä yli 3kk ikäsellä?

voi koliikki jatkua ihan 6kk ikäiseksi ja tiedän lapsia jotka ovat itkeneet sen 10kk.

Voi... Neuvolassa on vaan toitotettu, että kyllä se kolmeen kuukauteen mennessä rauhottuu... :headwall:

Yhteistyössä