Mä oon ihan lopussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilkkuvalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vilkkuvalo

Jäsen
16.07.2009
296
0
16
Meillä on 2vk ikänen vauva ja 1v 2vk toinen tyttö. Esikoinen on todella mustasukkainen vauvasta. Tavarat lentelee kohti vauvaa ja muutenki koko ajan on koskemassa vauvaan. Jos laittaa vauvan omaan sänkyynsä esikoinen kiipeää meidän sängyltä vauvan sänkyyn ja saattaa mennä vauvan päälle,lyödä tai potkia,nipistää yms. Koko ajan pitää olla vahtimassa. :headwall: Vauvalla on mahavaivoja ja iltahuudot saattaa kestää 2-4 tuntia. Kun vauva viimein nukahtaa klo 1.30 ja mä pääsen vihdoin nukkumaan, niin vauva herää ensimmäisen kerrän jo n.tunnin päästä. muutenkin heräilee yöllä tunnin parin välein :/ Esikoinen herää aamulla 6-7 aikaan joten mulla kutistuu yö unet pahimillaan 3 tuntiin. Päivällä vauva sitten nukkuu 15-30 min pätkissä. Kun nuo joskus nukkuu yhtä aikaa pitäisi edes jotain kotitöitä saada tehdyksi. Kun mies oli lomalla tehtiin niin että mä nukun korvatulpat korvissa ja mies heräilee vauvan kanssa. Nyt se ei taas onnistu koska mies töissä 7-16.
Välillä tekis mieli vaan haudata pää tyynyyn ja antaa kaiken mennä ohi korvien.
Välillä tuntuu että mä en vaan jaksa enään. Tekis vaan mieli itkeä. :(

Kiitos että sain purkautua :flower:

Oisko mahdollista saada esikoista esim mummilaan hoitoon pariksi tunniksi kerran pari vkossa?
Oisko kavereita jotka vois olla apuna?

Neuvolan kautta saa myös apua ettei tarvi itseään ihan rättiväsyneeksi vetää.
Sinäkin olet vain ihminen :hug:

kerro että et jaksa..
osaavat neuvoa saisitko tukea esim. sosiaalitoimistosta...

Alkuperäinen kirjoittaja vilkkuvalo:
Meillä on 2vk ikänen vauva ja 1v 2vk toinen tyttö. Esikoinen on todella mustasukkainen vauvasta. Tavarat lentelee kohti vauvaa ja muutenki koko ajan on koskemassa vauvaan. Jos laittaa vauvan omaan sänkyynsä esikoinen kiipeää meidän sängyltä vauvan sänkyyn ja saattaa mennä vauvan päälle,lyödä tai potkia,nipistää yms. Koko ajan pitää olla vahtimassa. :headwall: Vauvalla on mahavaivoja ja iltahuudot saattaa kestää 2-4 tuntia. Kun vauva viimein nukahtaa klo 1.30 ja mä pääsen vihdoin nukkumaan, niin vauva herää ensimmäisen kerrän jo n.tunnin päästä. muutenkin heräilee yöllä tunnin parin välein :/ Esikoinen herää aamulla 6-7 aikaan joten mulla kutistuu yö unet pahimillaan 3 tuntiin. Päivällä vauva sitten nukkuu 15-30 min pätkissä. Kun nuo joskus nukkuu yhtä aikaa pitäisi edes jotain kotitöitä saada tehdyksi. Kun mies oli lomalla tehtiin niin että mä nukun korvatulpat korvissa ja mies heräilee vauvan kanssa. Nyt se ei taas onnistu koska mies töissä 7-16.
Välillä tekis mieli vaan haudata pää tyynyyn ja antaa kaiken mennä ohi korvien.
Välillä tuntuu että mä en vaan jaksa enään. Tekis vaan mieli itkeä. :(

Kiitos että sain purkautua :flower:

VYÖHYKETERAPIASSA ETTÄ KU LAITAT VÄHÄN RASVAA/VAUVA ÖLJYÄ SORMIIN JA HIEROT YMPYRÄÄ KEVYESTI TUON NILKAN VIERESSÄ OLEVAA "PALLUKKAA" MIKÄ LUU NYT OLIKAAN NIMELTÄ, JA VAIHTELET VÄLILLÄ SUUNTAA. JA SAMA TOISELLE JALALLE.
PISTI VAUVALTA PIERUT PIHALLE JA KAKKI TULI HELPOMMIN. OIKEIN OLI ONNELLINEN.
TÄTÄ PITÄÄ SIIS TEHDÄ MUUTAMIA KERTOJA PÄIVÄSSÄ!! JA PÄIVITTÄIN.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Oisko mahdollista saada esikoista esim mummilaan hoitoon pariksi tunniksi kerran pari vkossa?
Oisko kavereita jotka vois olla apuna?

Neuvolan kautta saa myös apua ettei tarvi itseään ihan rättiväsyneeksi vetää.
Sinäkin olet vain ihminen :hug:

esikoisen vois viedä mummulaan, mutta kun tuo ei suostu :headwall: tuo on niin hirveästi mun perään että ei suostu jäädä mihinkään. Toinen huutaa punaisena äitiä ja yrittää juosta perään, ei semmosta viitti sinne jättää :(
Mun sisko on kyllä ollu täälä nyt joka viikko apuna, lähinnä kanniskelee vauvaa kun vauva itkee yms. Esikoinen ei suostu lähtemään pihalle jos mä en oo mukana :headwall: Eikä edes kotona suostu olemaan eri huoneessa :/ Illalla kun mies tulee töistä mä lähden vähäksi aikaa tuulettumaan kauppaan,kirjastoon yms ihan yksin. Kamalalta vaan tuntuu kotoa lähteä kun toinen jää oven taakse itkemään :/

Kun tuo mun sisko on tullu niin oon yrittäny mennä esikoisen kanssa päikkäreille mutta ei pysty kunnolla nukkumaan kun havahtuu joka ääneen miettimään että pärjääkö se nyt varmasti vauvan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja MULLE SANOTTIIN..:
VYÖHYKETERAPIASSA ETTÄ KU LAITAT VÄHÄN RASVAA/VAUVA ÖLJYÄ SORMIIN JA HIEROT YMPYRÄÄ KEVYESTI TUON NILKAN VIERESSÄ OLEVAA "PALLUKKAA" MIKÄ LUU NYT OLIKAAN NIMELTÄ, JA VAIHTELET VÄLILLÄ SUUNTAA. JA SAMA TOISELLE JALALLE.
PISTI VAUVALTA PIERUT PIHALLE JA KAKKI TULI HELPOMMIN. OIKEIN OLI ONNELLINEN.
TÄTÄ PITÄÄ SIIS TEHDÄ MUUTAMIA KERTOJA PÄIVÄSSÄ!! JA PÄIVITTÄIN.

pitääpä kokeilla jos olis apua!

Kun tuo mun sisko on tullu niin oon yrittäny mennä esikoisen kanssa päikkäreille mutta ei pysty kunnolla nukkumaan kun havahtuu joka ääneen miettimään että pärjääkö se nyt varmasti vauvan kanssa.

korvatulpat? olisko niistä apua?

Sun pitää nyt miettiä kumpi tässä on pahempi vaihtoehto: se, että sä olet väsynyt rätti, vai se, että esikoinen on hetken pari kertaa viikossa mummulassa hoidossa, ja ehkä jopa tottuu siihen, ja jättää sun perääsi itkemisen sikseen?
Mä saattaisin valita kuitenkin niin, että esikoinen kylään ja tottumaan mummolaan, kuin että mä olisin herpparin partaalla... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Sun pitää nyt miettiä kumpi tässä on pahempi vaihtoehto: se, että sä olet väsynyt rätti, vai se, että esikoinen on hetken pari kertaa viikossa mummulassa hoidossa, ja ehkä jopa tottuu siihen, ja jättää sun perääsi itkemisen sikseen?
Mä saattaisin valita kuitenkin niin, että esikoinen kylään ja tottumaan mummolaan, kuin että mä olisin herpparin partaalla... :hug:

Kai se niin on vaan sit tehtävä. Ku synnyttämään mentiin jätettiin tuo sinne. Oli huutanu ekat puoli tuntia ja lopulta nukahtanu. Sen jälkeen ku tuo vauva on tullu kotiin esikoinen on tullu vielä enemmän mun perään.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

korvatulpat? olisko niistä apua?

Pitää koittaa. Sais kunnolla nukuttua edes sen 2 tuntia mitä tuo esikoinen päivässä nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

peesi :hug:
ja kysy neuvolasta et oisko mahiksia saada perhetyöntekijän apua kotiin?
outo ihminen mut siihen tottuu ;)

Yhteistyössä