Mä oon ihan pikkasen vihanen anopille! Toisaalta, hallitsen ihan kivasti vihani häntä kohtaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Meillä, mulla ja anopilla, on mennyt sukset ristiin jo jonkun aikaa sitten. Asiat alko meneen lapsen syntymän jälkeen pieleen. Anopin hössöttäminen, haukkuminen, omiminen ja arvostelu otti sitten pahemman kerran miun syrämmestä. No, siitähän se viha ja inho sitten häntä kohtaan alko.

Nyt tämä suunnaton viha oli sitten ottanut laantuakseen ja anoppi tuli vierailulle apen kanssa. Kaikki meni ihan ok ja juttelinkin hiukan anopin kanssa (tätä tapahtunut viimeksi monta kuukautta sitten). Ja mitä tää anoppi menee tekemään...lapseni on anopin sylissä ja haluaa syliini. Anoppi kääntää äkkiä lapsen katsomaan pihalle autoja ja on niinkuin lapsi ei olisi ikinään halunnut syliini. Menin taas niin hämilleni tilanteesta, mutta onnekseni lapsi rupesikin kiukuttelemaan anopin sylissä ja halusi minun luokseni.

Tällä samaisella vierailulla anoppi seurasi lastani kuin hai laivaa ja lapsenikin selvästi alkoi väsymään tilanteeseen.

Ei jumankauta sentään! Ite yrittäis vähän saada välejä kuntoon niin toinen jatkaa vaan samaanmalliin! PAkko sen on uskoo, että vika ei oo mussa vaan tossa saakelin ANOPISSA!

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Ehdotus: anoppi rakastaa niin paljon lastasi että yritti huijata lapsesi huomion vielä hetkeksi muualle pitääkseen häntä vielä vähän aikaa sylissä..?
Ajatteletko että hän olisi tehnyt sen jostakin muusta syystä?

No joo, ajattelen. Kyllä mä vaan antaisin lapsen toisen syliin/pois sylistä, jos se itse haluaa. Mun miehen mielestäkään se ei oo ihan ok, että äitinsä tommosta tekee! Ei siinä anoppi ajattele lasta vaan omaa itteensä. Mutta jatkakoon samaan malliin, eihän lapsi tommotteen syliin halua, joka väkisin pitää sylissään!

Ei se anoppi pahalla lasta kääntänyt sinusta pois päin katsomaan autoja. Ennen vanhaan vaan oli tapana, että lastenhoitajan (siis tässä tapauksessa anopin) piti yrittää saada lapsi viihtymään ilman äitiä mahdollisimman pitkään. Jos lapsi itki äidin perään, niin se oli huonon hoitajan merkki.

Anoppi tuskin asuu teillä, joten haluaa lasta nähdessään pitää häntä sylissä mahdollisimman paljon. Neuvoillaan anoppi tarkoittaa hyvää, vaikka muuta luuletkin. Sä tulkitset tilanteet niikuin itse haluat, lapsihan voi olla hermostunut sen takia ku vaistoaa sun vihantunteet anoppia kohtaan. Mä tiedän tän kokemuksesta, koska olen itse ollut kuin sinä. Anopin sanat, teot.. kaikki ärsytti, aina etsin niistä sivujuonta vaikka sitä ei ollutkaan. Anoppi halusi olla vain lasten kanssa, halusi heidän ja mun + mieheni parasta. Tapa ei aina ollut mun mieleinen, ja välistä vedin ihan turhastakin herneitä nenään. ja kyllä, välistä ihan aiheestakin. Samoin anoppi tulkitsi mun käytöstä, ja koska ollaan erilaisesta kulttuurista (vaikka molemmat ihan perusvalkoisia suomalaisia) ni silläkin vaikutusta asiaan. Parasta on antaa jossain asiassa myöten, ja joissakin istua pöydän ääreen kahvikeskustelulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se anoppi pahalla lasta kääntänyt sinusta pois päin katsomaan autoja. Ennen vanhaan vaan oli tapana, että lastenhoitajan (siis tässä tapauksessa anopin) piti yrittää saada lapsi viihtymään ilman äitiä mahdollisimman pitkään. Jos lapsi itki äidin perään, niin se oli huonon hoitajan merkki.

Joo, tässä tapauksessa anoppi ei ollut lapsenvahtina vaan vieraana. Ei mee ihan mun jakeluun toi selitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Lainatakseni Tosimies biisin sanoja "anoppi ei meille nokkaansa saa työntää". Tämä on mieheni tahto enkä lainkaan vastusta.

Eikö miehesi siedä äitiäsi?

Sietää, pitää melkeinpä omana äitinään. Omaansa ei siedä, enkä minäkään. Aiheuttaa vain ongelmia kaikille kenen elämään sekaantuu.

Onko noi nyt oikeesti niin pahoja asioita? Saahan sitä mummo kai lapsenlapsestaan tykätä? Saat itse olla lapsesi kanssa kuitenkin paljon enemmän, ei sun tarvi lasta omia.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Ehdotus: anoppi rakastaa niin paljon lastasi että yritti huijata lapsesi huomion vielä hetkeksi muualle pitääkseen häntä vielä vähän aikaa sylissä..?
Ajatteletko että hän olisi tehnyt sen jostakin muusta syystä?

Mullekin tuli toi sama mieleen kun olin lukenut tekstisi. Ehkä hänellä on ollut ikävä lasta ja halusi pitää ja paijata?! Entä jos yrität ottaa kaiken ns. positiivisessa mielessä etkä epäile anopin motiiveja, vaikka hänellä jotain olisiki sinua vastaan. En tod. että olis, mutta jos olisi =)

No onko se nyt niin hirveetä jos anoppisi tahtoo olla lapsenlapsensa kanssa. Ootko ajatellut, että jos anoppisi vaikka yritti harhauttaa lasta kun hän halusi syliisi ja näin antaa sinulle pienen hengähdystauon? Ja sama siinä kun "seurasi lastasi kuin hai laivaa"?

Ei voi ymmärtää... Mikä oikeesti on niin paha siinä jos anoppi haluaa hieman "omia" poikansa lasta.. olla hänen lähellä ja olla hänelle tärkeä... Anoppisi tuskin teillä on 24/7.

Siks toisekseen tommosta vihaa on ihan turha ylläpitää. Itekin oon vihannut erästäkin sukulaista (osin hyvästä syystä, osin omaa pikkusieluisuuttani ja kun ei ollu muuta mietittävää kotonaollessa) mutta olen pääsemässä sen yli ja annan olla. Vihaa on aivan turha hautoa ja ylläpitää.

voisi antaa mummun olla lapsen kanssa läheinen kun kylään tulee, ole sinä sitten kun anoppi lähtee omaan kotiinsa.

En mä missään vaiheessa ollut väliin menossa. Annoin lapseni ja anopin leikkiä ja touhuta ihan keskenään. Mä nyt vaan satuin oleen siinä vieressä kun tää tapahtu.

Minusta anoppisi ei tehnyt mitään pahaa kääntäessään lapsen huomion muualle.
Hän halusi vielä pitää lasta, ajatteli varmasti että sinä saat häntä muutenkin niin paljon pidellä.
Oletko jotenkin epävarma äitiydestäsi vai miksi anopin käytös noin suututtaa? Tokihan lapsesi sinua rakasta vaikka anoppisikin saisi häntä välillä pidellä.

No onko se nyt niin hirveetä jos anoppisi tahtoo olla lapsenlapsensa kanssa. Ootko ajatellut, että jos anoppisi vaikka yritti harhauttaa lasta kun hän halusi syliisi ja näin antaa sinulle pienen hengähdystauon? Ja sama siinä kun "seurasi lastasi kuin hai laivaa"?

Ei voi ymmärtää... Mikä oikeesti on niin paha siinä jos anoppi haluaa hieman "omia" poikansa lasta.. olla hänen lähellä ja olla hänelle tärkeä... Anoppisi tuskin teillä on 24/7.

Ai-van. Ja mun äiti on niin käsi lasteni kanssa, ettei ymmärrä heidän tunnetilojaan yhtä hyvin kuin minä. Hän siis tahtoo myös pidellä lapsia sylissä, mutta lapset mieluummin tekis muuta. En silti mee väliin, kun ei ne tosta vahingoitu eikä äitini ole mitenkään mielenvikainen kuitenkaan :D

Musta tuntuu että te molemmat saatatte "kilpailla" lapsesta ja sen huomiosta, myös sinä. Tietysti koska molemmat rakastaa sitä.
Anna sen anopin hössöttää, ei se vaarallista ole. Kun ei kuitenkaan usein käy. Anna mennä toisesta korvasta ulos. =)

Yhteistyössä