Mä oon ihan täynnä tuota kuopusta, sen vois ampuu raketilla kuuhun!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;23063313:
Miten lisä lisääntyminen tähän liittyy?

no jos sitä haluaa edellisistäki eoron niin miks tehdä lisää? ja jos ei jaksa ison lapsen kanssa niin kuinka ihmeessä jaksaa valvoa öitä vauvan kanssa :O

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;23063313:
Miten lisä lisääntyminen tähän liittyy?

No vaikka siihen et hetken päästä se uuskin kakara on siinä hermoja kiristämässä. Sit onkin kiukutteleva kuopus ja kirkuva vauva jotka vois ampua kuuhun. Puhumattakin sit muutaman vuoden päästä kun se vielä haaveena oleva vauva on ton ikänen ja taas samat ongelmat/kiukuttelet. Useimmat meistä ottaa opiksi. Jos joku tilanne/asia rassaa, sitä pyritään välttämään eikä ainakaan tietoisesti tehdä valintoja et tilanne/asia toistuu uudelleen.

[QUOTE="vieras";23063326]no jos sitä haluaa edellisistäki eoron niin miks tehdä lisää? ja jos ei jaksa ison lapsen kanssa niin kuinka ihmeessä jaksaa valvoa öitä vauvan kanssa :O[/QUOTE]

:laugh: Ai niin, mä ihan unohdin, että lapsiinsa ei saa ikinä, koskaan väsyä hermostua, koska sitten on heti huono äiti, jolta lapset olis syytä huostaanottaa. Pelottavimpia ovat vanhemmat, jotka väittävät, etteivät koskaan ole kyllästyneitä lastensa kanssa takkuamiseen.

No vaikka siihen et hetken päästä se uuskin kakara on siinä hermoja kiristämässä. Sit onkin kiukutteleva kuopus ja kirkuva vauva jotka vois ampua kuuhun. Puhumattakin sit muutaman vuoden päästä kun se vielä haaveena oleva vauva on ton ikänen ja taas samat ongelmat/kiukuttelet. Useimmat meistä ottaa opiksi. Jos joku tilanne/asia rassaa, sitä pyritään välttämään eikä ainakaan tietoisesti tehdä valintoja et tilanne/asia toistuu uudelleen.

Voi sinua reppanaa :popcorn:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;23063342:
:laugh: Ai niin, mä ihan unohdin, että lapsiinsa ei saa ikinä, koskaan väsyä hermostua, koska sitten on heti huono äiti, jolta lapset olis syytä huostaanottaa. Pelottavimpia ovat vanhemmat, jotka väittävät, etteivät koskaan ole kyllästyneitä lastensa kanssa takkuamiseen.

Totta kai sitä saa väsyä ja kyllästyä sekä hermostua. Tosiaan, pelottavaa se joka väittää et nin ei ole. Mutta minkä helkkarin takia niitä haluaa sitten lisää? Masokisti kenties? Haluat vaan lisää syitä väsyä ja kyllästyä? Haluat hermostua vaan entistä enemmän ja useammin? Hullua.

Justiinsa kerkesin ihmetellä että tosissaanko ne hetkelliset ärsyyntymiset lapsen käytökseen meinaa sitä ettei ole kykenevä äidiksi, saati sitten hankkimaan lisää lapsia. :O

No juu, välillä on omat tunteet aika pinnassa jo tuon 4v:n kanssa mutta silti yöt vauvan kera menee loistavasti. =)

Totta kai sitä saa väsyä ja kyllästyä sekä hermostua. Tosiaan, pelottavaa se joka väittää et nin ei ole. Mutta minkä helkkarin takia niitä haluaa sitten lisää? Masokisti kenties? Haluat vaan lisää syitä väsyä ja kyllästyä? Haluat hermostua vaan entistä enemmän ja useammin? Hullua.

Jäikö aamulääkkeet ottamatta? Jos taisteluun esimurkun kanssa menee hermot, ja siihen kyllästyy, niin senkö pitää olla automaattinen kielto lisä-lisääntymiselle? En nyt tajua sun pointtia.

joo kyllä mäki kyllästyin. viimeks tänään. mutta normaalia on että se tunne menee nopeasti ohi eikä ole niin voimakas että katsoo tarpeelliseks ihan nettiin tulla tuntemattomille ihmisille sitä lasta haukkumaan

Lapsesta varmaan tuntuu hyvälle, jos tietää, että äiti haluaa ampua sen kuuhun.

Kyllähän noita tunteita varmaan tulee, että pinna palaa. Mutta ite me ollaan lapsemme tehty ja sitä nyt ei vo perua ihan noin vaan :) Joten jaksakaamme huonoista päivistä huolimatta tasapuolisesti. Joten riita poikki ja pinoon vaan. Koitetaan osoittaa sitä rakkauttakin, vaikka kuinka tuntuis mukamas hankalalle. Murrosikä on hankalaa aikaa.

[QUOTE="vieras";23063379]joo kyllä mäki kyllästyin. viimeks tänään. mutta normaalia on että se tunne menee nopeasti ohi eikä ole niin voimakas että katsoo tarpeelliseks ihan nettiin tulla tuntemattomille ihmisille sitä lasta haukkumaan[/QUOTE]

:O :whistle: :headwall: Enhän mä sitä lasta oo haukkunu? OOn sanonu, että menee hermot siihen, tai paremminkin sen oikutteluun. Ja mistäs sä tiedät, kauanko se mun ärsyyntyminen kerrallaan kestää, ties vaikka olis menny jo ohi =)

Mä laitoin äsken pesuhuoneen oven lukkoon ja menin saunan lauteille istumaan, laitoin sormet korviin ja lauloin ääneen etten kuulisi tuon esikoisen jatkuvaa vinkumista. Ja mä rakastan sitä lasta valtavasti, mutta kun se ei koskaan ymmärrä lopettaa tuota kitinää ja jankutusta.
En ole tästä yhtään ylpeä mutta joo, joskus tulee mitta täyteen.

[QUOTE="äitix2";23063419]Lapsesta varmaan tuntuu hyvälle, jos tietää, että äiti haluaa ampua sen kuuhun.Kyllähän noita tunteita varmaan tulee, että pinna palaa. Mutta ite me ollaan lapsemme tehty ja sitä nyt ei vo perua ihan noin vaan :) Joten jaksakaamme huonoista päivistä huolimatta tasapuolisesti. Joten riita poikki ja pinoon vaan. Koitetaan osoittaa sitä rakkauttakin, vaikka kuinka tuntuis mukamas hankalalle. Murrosikä on hankalaa aikaa.[/QUOTE]

Ei helvetti, mitä jeesustelua. Mä en kestä teitä :laugh::laugh: Mikä ihme siinä on, että äiti ei koskaan saa ilmaista mitään negatiivista tunnetta lastaan kohtaan? Eihän se sitä tarkoita, etteikö lastaan rakastaisi?!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;23063378:
Jäikö aamulääkkeet ottamatta? Jos taisteluun esimurkun kanssa menee hermot, ja siihen kyllästyy, niin senkö pitää olla automaattinen kielto lisä-lisääntymiselle? En nyt tajua sun pointtia.

Sanoinko mä et se on kielto lisääntymiselle? En, vaan mä sanoin et en ymmärrä miksi niitä haluaa lisää kun edellisetkin kiristää jo hermoja. Jokainenhan saa tehdä mitä haluaa, toiset tykkää ottaa turpiin joka päivä, ja se on heidän asia. En arvostele enkä kiellä, mutta en mä myöskään ymmärrä. Mä en ainakaan lisää lapsia tee kun huomasin millaista se on yhdenkin kanssa. En mä haluaa lisää tätä väsymistä ja kyllästymistä. Hyi helvetti ei kiitos. Joten se mun pointti tässä vaan oli. En ymmärrä miksi joku, joka on jo väsynyt, kyllästynyt ja hermostuu, haluaa aiheuttaa sitä itselleen VIELÄ LISÄÄ.

Älä välitä kuule noista hysteerikoista. Kyllä täälläkin välillä mietitään, että voisiko sen abortin tehdä 13 vuotta myöhässä ;) Kyllä sen laatuista takkuamista on meilläkin!

Eiköhän Ap ihan huumorilla tämän avauksen laittanut. Siis te, jotka sanotte että ei pitäisi hommata lisää lapsia jos menee kerran vuodessa hermo nykyisten kanssa: Meinaatteko että oikeesti ap etsii raketti kyytiä lapselleen? Kyllä äiditkin hermostuu ja hienoa on se että sen osaa/saa purkaa tälläiseen kirjoitteluun ja vielä pieni pilke silmäkulmassa. :) Se helpottaa ja kohta taas jaksaa jatkaa murkun kanssa tahkoomista.

Sanoinko mä et se on kielto lisääntymiselle? En, vaan mä sanoin et en ymmärrä miksi niitä haluaa lisää kun edellisetkin kiristää jo hermoja. Jokainenhan saa tehdä mitä haluaa, toiset tykkää ottaa turpiin joka päivä, ja se on heidän asia. En arvostele enkä kiellä, mutta en mä myöskään ymmärrä. Mä en ainakaan lisää lapsia tee kun huomasin millaista se on yhdenkin kanssa. En mä haluaa lisää tätä väsymistä ja kyllästymistä. Hyi helvetti ei kiitos. Joten se mun pointti tässä vaan oli. En ymmärrä miksi joku, joka on jo väsynyt, kyllästynyt ja hermostuu, haluaa aiheuttaa sitä itselleen VIELÄ LISÄÄ.

Mahtaakohan oikeasti olla olemassa yhtään vanhempaa joka ei missään vaiheessa olisi hermostunut tai väsynyt lapseensa ja tämän oikkuihin? Siltikään kaikki eivät jää yksilapsisiksi...

Ehkä asiat eivät ole niin mustavalkoisia että se hetkellinen hermostuminen tai väsymys rankempina aikoina (uhmaiät, murrosiät, lapsen sairastelut...) pyyhkisi heti pois ne kaikki hyvät asiat mitä perheensä kanssa kokee. Vaikka tiukan paikan tullen tuntuu että olisi valmis ampumaan sen lapsen raketilla kuuhun, niin silti tätä voi rakastaa yli kaiken ja olla halukas kokemaan sen saman vielä uudestaan.

Viimeksi muokattu:
Joo tiedän tunteen. Ja hei tiedoksi teille, jos lapsen kanssa menee joskus hermot, miten te vedätte johtopäätöksen, että se on aina yhtä väsymystä ja rankkaa. On ihan normaalia lapsen nähdä vanhempien osoittavan muitakin tunteita kuin aina vaan lässyttää, että voi kun olet rakas, vaikka kuinka ärsyttäs. Tietenkää ei tarvi sanoa päin naamaa, et ammun sut kuuhun. Palstalaiset taas huipussaan, vaikka onkin niin fiksua ja hyvin koulutettuja.

Yhteistyössä