Mä oon kamala äiti, tuli hirveän paha mieli :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 10kk ikäinen vauvamme on tässä suunnilleen viimeisen kuukauden ajan huutanut vaan jatkuvasti, eikä viihdy enää ollenkaan omissa touhuissa. Mitään fyysistä vikaa ei ole, kai vaan joku kehitykseen kuuluva vaihe (eroahdistusta?). Lisäksi tässä on isompikin lapsi hoidettavana.

No tänään vauva alkoi huutaa jo ennen seitsemää, ja mulla paloi pinna ihan totaalisesti. :( Ärähdin vauvalle ja en vaan kestänyt kuunnella enää sitä huutoa, annoin vauvan huutaa itsekseen varmaan lähemmäs tunnin verran. :( Voi että minkä syyllisyyden sainkaan itselleni nyt aikaan tuolla käytökselläni.. Tuntuu vaan, että oma jaksaminen alkaa olla niin vähissä. :(

Et sä oo huono äiti, hyvä kun poistuit, etkä esimerkiksi lyönyt vauvaa. Vauva ei kärsi vaikka itkee hetken yksin. Tsemppiä! Vie vaikka vauva hoitoon välillä-

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
No ei kai sitä joka inahduksesta tarvi muutenkaan syliin nostella tai olla vauhkona vieressä

Jos se laspi HUUTAA niin kyllä sitten tarttee syliin ottaa. Kyllä kai sen siitä inahduksestakin kuulee, onko hätä vai jotain muuta.

:hug::hug::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUG::HUg::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug:hug: you!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kai sitä joka inahduksesta tarvi muutenkaan syliin nostella tai olla vauhkona vieressä

Jos se laspi HUUTAA niin kyllä sitten tarttee syliin ottaa. Kyllä kai sen siitä inahduksestakin kuulee, onko hätä vai jotain muuta.
Jep. ja sit se oppii, että huutamalla pääsee aina syliin, niin huuto ei lakkaa ollenkaan. Miten vaan

Osaako lapsi liikkua? Onko tarpeeksi kiinnostavia leluja? 10kk ikäinen lapsi ei enää viihdy vaan sylissä, vaan sitterissä, vaan matolla jne. vaan kaipaa tekemistä. Jos lapsi liikkuu, hommaa taaperokärry, pieni potkumopo tai auto tms. Palikoita, vedettäviä leluja, patterileluja, äänteleviä leluja jne. Lapsi viihtyy paremmin. Laulakaa, lorutelkaa, lukekaa, touhutkaa yhdessä.

Jep. ja sit se oppii, että huutamalla pääsee aina syliin, niin huuto ei lakkaa ollenkaan. Miten vaan

?! Voiko noin ajatella? Että jos on lapsella paha olla, niin ei oteta syliin, kun se rasittaisi liikaa vanhempaa? Miksi pitää lapsen huutaa? Ei se osaa manipuloida, se huutaa kun on paha olla. Miksi se lapsi ei saisi olla sylissä tai liinassa koko aikaa?

Minulla kanssa vauva ja kolmevuotias. Tällä hetkellä olen melkoisen väsynyt ja syyllisyyden tunteita kaikesta. Vauva on tehnyt kohta kaksikuukautta hampaita yhteensoittoon ja heräilee yöllä ja päivällä kitisee. Aina kun yksi hammas saadaan ulos, on kaksi rauhallista päivää ja yötä, ja sitten se taas alkaa.

Mistä saisi voimia? Onneksi miehellä alkaa loma kohta. Kämppäkin on ihan hujan hajan.

voi luoja mikä ajattelutapa :whistle:

Yhteistyössä