mä oon kateellinen mun miehelle....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kateudesta vihreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kateudesta vihreä

Vieras
se on yrittäjä, mä kunnalla töissä.
raadan niska limassa kuukauden ja saan käteen saman summan kun mun mies viikossa.
maksan pienestä palkastani lapseni hoitomaksun, autoni lainan lyhennyksen ja auton muut kulut, käyn kaupassa ja maksan puhelinlaskuni ja siinä se tili sitten olikin.

mies ostelee uusia puhelimia, satasilla harrastustavaraa, maksaa omaa autoaan ja omakotialoaan (johon olen muuttanut lapseni kanssa) ja painaa töitä aamusta iltaan.

mulla on paska puhelin, mutta ei varaa ostaa uutta.
mulla ei ollut viime kuussa varaa käydä parturissa, mulla ei ole varaa v*ttu mihinkään.

mies on ihan "vainoharhanen" omista rahoistaan, esim.yhteinen tili ei tulis kyseeseenkään.

ja musta on todella nöyryyttävää pyytää välillä mieheltä rahaa kauppaan tai bensaan.

tää asia on niin syvältä, et harkitsen jo eroa vaikka muuten suhde voikin hyvin...
kuulostaa varmaan tyhmältä...

Alkuperäinen kirjoittaja kateudesta vihreä;24567569:
se on yrittäjä, mä kunnalla töissä.
raadan niska limassa kuukauden ja saan käteen saman summan kun mun mies viikossa.
maksan pienestä palkastani lapseni hoitomaksun, autoni lainan lyhennyksen ja auton muut kulut, käyn kaupassa ja maksan puhelinlaskuni ja siinä se tili sitten olikin.

mies ostelee uusia puhelimia, satasilla harrastustavaraa, maksaa omaa autoaan ja omakotialoaan (johon olen muuttanut lapseni kanssa) ja painaa töitä aamusta iltaan.

mulla on paska puhelin, mutta ei varaa ostaa uutta.
mulla ei ollut viime kuussa varaa käydä parturissa, mulla ei ole varaa v*ttu mihinkään.

mies on ihan "vainoharhanen" omista rahoistaan, esim.yhteinen tili ei tulis kyseeseenkään.

ja musta on todella nöyryyttävää pyytää välillä mieheltä rahaa kauppaan tai bensaan.

tää asia on niin syvältä, et harkitsen jo eroa vaikka muuten suhde voikin hyvin...
kuulostaa varmaan tyhmältä...

Avain kysymys olikin "arvaa kuinka tyhmältä?"

Meillä johtaisi eroon, en kestäisi tuollaista ja katkeruus nakertaisi.
Mulle on ihan itsestäänselvyys että mun rahat on myös miehen käytettävissä nyt kun tienaan tuplasti enemmän.

Asut ilmaiseksi miehen talossa ja kehtaat vielä valittaa? Just! Enkä minäkään yhteistä tiliä haluaisi, en vaikka olisin sinä. En ikinä haluaisi olla miehen elätettävänä.

[QUOTE="iiris";24567598]siis olet kateellinen vaikka saat asua ilmaiseksi hänen talossan? ja normipalkka (noin 2000 euroa) ei riitä sinulle kuin autoon ja kännykkään?[/QUOTE]

voi kuule oo kahta tonnia nähnytkään mun tili!!! käteen jää joku 1200euroa kuussa!

vaikka valintakysymyksiähän nää kai on, mikäs mua estäis tekemään valintani niin et olisin myös yrittäjä tai paremmassa ammatissa.
mutta tää epäreiluus (?) mua kaihertaa.. tai tää epäoikeudenmukasuus tai mikskä mä tätä kutsuisin..

[QUOTE="iiris";24567608]pitäisikö miehen latoa vieraalle lapselle ja sinulle rahaa vielä ilmaisen asunnon lisäksi? häpeä!!! perusta itse yritys älä kadehdi toiselta.[/QUOTE]

ei meillä asu yhtään vierasta lasta.

Jos olette naimisissa, niin en kyllä ymmärrä tällaisia. Lähes päivittäin tällaista valitusta piheistä miehistä. En ymmärrä. Meillä yhteiset rahat aina ollut ja se tarkoittaa sitä, että isoja hankintoja ei tehdä ilman toisen hyväksyntää ja että se maksaa, joka jaksaa ja puoliso laittaa hoitovapaalaisen tilille ihan oma-aloitteisesti isoja summia, kun tili uhkaa tyhjetä.

Ilmaisustasi päätellen et ole järin fiksu.
Kovin kaunista kuvaa ei saa myöskään parisuhteestanne, josta puuttuu elämän jakaminen, toisensa kunnioittaminen ja samaan suuntaan yhdessä kulkeminen. Ja yksinkertaisimmille vielä tarkennus: elämän jakaminen on paljon muuta kuin rahan jakaminen.

ihmeen epäreiluus? Mies tienaa mitä tienaa, raataa pitkää päivää ja tekee rahoillaan mitä haluaa. Sinä asut lapsesi kanssa hänen talossaan ilmaiseksi, se voisi jopa ollakin epäreilua. Mä vaatisin osan asumiskuluista.

Riippuu vähän missä vaiheessa suhde on ja kuinka vakavissaan ollaan yhdessä. Mutta olen silti sitä mieltä, että on outoa jos toinen parisuhteessa kituuttelee ja toinen voi ostella mitä vaan. Kyllä siinä varmasti katkeruutta tulee esiin... mä en vois kuvitellakaan "tuhlaavani" ja katsovani vierestä kun mies laskee joka sentin.

Alkuperäinen kirjoittaja kateudesta vihreä;24567636:
99% kyllä. ja myös teen kaikki ruuat ja kaikki kotityöt omien töideni lisäksi.

Kai sä nyt saat sentään elatusmaksuja omasta lapsestasi ja sen oma isä osallistuu lapsen juttuihin???

[QUOTE="vieras";24567639]Jos olette naimisissa, niin en kyllä ymmärrä tällaisia. Lähes päivittäin tällaista valitusta piheistä miehistä. En ymmärrä. Meillä yhteiset rahat aina ollut ja se tarkoittaa sitä, että isoja hankintoja ei tehdä ilman toisen hyväksyntää ja että se maksaa, joka jaksaa ja puoliso laittaa hoitovapaalaisen tilille ihan oma-aloitteisesti isoja summia, kun tili uhkaa tyhjetä.[/QUOTE]

mun mies osti just tonnilla harrastuskamoja, päältäajettavan ruohonleikkurin, uuden puhelimen ja jonkun 1000 euron laserin. tosin toi viimenen meni "firman piikkiin". ei se mulle mitään puhu koskaan, sit huomaan vaan et ai meil on päältä ajettava ruohonleikkuri pihassa... tämä vaan esimerkkinä tältä syksyltä.

tuntuu et mä oon joku tuhkimo omassa kodissani... en osaa selittää..

[QUOTE="mä";24567655]Kai sä nyt saat sentään elatusmaksuja omasta lapsestasi ja sen oma isä osallistuu lapsen juttuihin???[/QUOTE]

mullan alta on paha osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja kateudesta vihreä;24567616:
voi kuule oo kahta tonnia nähnytkään mun tili!!! käteen jää joku 1200euroa kuussa!

vaikka valintakysymyksiähän nää kai on, mikäs mua estäis tekemään valintani niin et olisin myös yrittäjä tai paremmassa ammatissa.
mutta tää epäreiluus (?) mua kaihertaa.. tai tää epäoikeudenmukasuus tai mikskä mä tätä kutsuisin..

Mikä siinä sun mielestä on se epäoikeudenmukaisuus?
Se että miehesi on osannut/uskaltanut perustaa oman yrityksen ja tekee sen eteen töitä, mutta sinä et, vai mikä?

Alkuperäinen kirjoittaja kateudesta vihreä;24567636:
99% kyllä. ja myös teen kaikki ruuat ja kaikki kotityöt omien töideni lisäksi.

Hm. Maksaako mies yksin sähkölaskun, vakuutukset, netin, tv:n? Mitä niistä tulee kuukautta kohti?
Paljonko ruokaan menee?

ihmeen epäreiluus? Mies tienaa mitä tienaa, raataa pitkää päivää ja tekee rahoillaan mitä haluaa. Sinä asut lapsesi kanssa hänen talossaan ilmaiseksi, se voisi jopa ollakin epäreilua. Mä vaatisin osan asumiskuluista.

Ihmiset on ihan kauheita nykyään!!! Ihan oikeesti, mut itsekkyys on aivan törkeetä, mitä siitä miten muut, mutta kunhan minä itse. Kyllä tuntuis oudolta asua, elää ja rakastaa ihmistä joka sanoo että nää on mun!!

Yhteistyössä