mä oon kateellinen mun miehelle....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kateudesta vihreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";24567665]Mikä siinä sun mielestä on se epäoikeudenmukaisuus?
Se että miehesi on osannut/uskaltanut perustaa oman yrityksen ja tekee sen eteen töitä, mutta sinä et, vai mikä?[/QUOTE]

siis minkä eteen mä en tee töitä? käyn joka päivä töissä 8h, hoidan ruuat, kodin, kaiken luonnollisesti kun mies töissä.
musta on vaan tulossa katkera ja se pelottaa mua.
tykkään työstäni, mutta nykyään tuntuu ihan turhalta käydä siellä kun ei käteen jää mitään.... ja toinen elelee herroiksi vieressä....

Alkuperäinen kirjoittaja kateudesta vihreä;24567656:
mun mies osti just tonnilla harrastuskamoja, päältäajettavan ruohonleikkurin, uuden puhelimen ja jonkun 1000 euron laserin. tosin toi viimenen meni "firman piikkiin". ei se mulle mitään puhu koskaan, sit huomaan vaan et ai meil on päältä ajettava ruohonleikkuri pihassa... tämä vaan esimerkkinä tältä syksyltä.

tuntuu et mä oon joku tuhkimo omassa kodissani... en osaa selittää..

Mun mielestä ei ole ongelma se, että toinen ostelee paljon, JOS siis on oikeasti varaa ostoksiin. Ongelma on mielestäni se, että miehesi ei ilmeisesti yhtään ajattele, että hänen pitäisi osallistua sun kuluihisi, koska tienaa enemmän. Mun mielestä siis pitäisi paremman tienaavan tukea huonommin tienaavaa, jotta pariskunnan osapuolten elintaso olisi sama. Eli siis jos toisella on esim. merkkivaatteet ja kalliit harrastukset ja toiselle ei (vaikka haluaisi), niin silloin toisen pitäisi jonkin verran tukea. Se on mun mielestä ihan normaalia parisuhteessa.

[QUOTE="vieras";24567666]Hm. Maksaako mies yksin sähkölaskun, vakuutukset, netin, tv:n? Mitä niistä tulee kuukautta kohti?
Paljonko ruokaan menee?[/QUOTE]

minä maksan omat ja lapsen vakuutukset ja netin, toisinaan jätemaksun ja kaikki ruuat, paskapaperit, shampoot....
oon perunu kaiken ylimääräsen lehtitilaukset yms et pärjäisin edes jotenkin aina kuukauden....

[QUOTE="mä";24567670]Ihmiset on ihan kauheita nykyään!!! Ihan oikeesti, mut itsekkyys on aivan törkeetä, mitä siitä miten muut, mutta kunhan minä itse. Kyllä tuntuis oudolta asua, elää ja rakastaa ihmistä joka sanoo että nää on mun!![/QUOTE]
Jep. Siinä vaiheessa kun hynttyyt laitetaan yhteen pitäisi jo unohtaa "sinun ja minun" ja ajatella myös niitä asioita, jotka ovat "meidän". Ap vaikuttaa siltä, että tekee jotain orjatyötä miehelleen ilmaisesta asumisesta. Ei kuullosta parisuhteelta tuo, vähän niinkuin olisi joku postimyyntimorsian. En ymmärrä miksi antaisin kumppanini kituuttaa jos itsellä on varoja. Ja miksi olisin sellaisen ihmisen kanssa ollenkaan, jolle en mitään haluaisi ostaa tai jonka haltuun en edes osaa rahoistani voisi luottaa.

Ap käyttää 100% varoistaan koko perheen elättämiseen. Mies ilmeisesti maksaa vain asumikulut, johon ap toki saisi tukea jos asuisivat kaksistaan lapsensa kanssa. Meikä ei tuossa suhteessa eläisi.

Viimeksi muokattu:
Vinkki:
Puhu miehellesi tästä pahasta olostasi ja rahahuolistasi. Ja puhu "minusta tuntuu pahalle, kun", "minusta tuntuu, että" eli minä-lauseita. Ei mitään nalkutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja kateudesta vihreä;24567699:
ai miehenkö ne pitäis hoitaa öisin ja lopettaa nukkuminen?

Jos miehesi kerran kerkeää noin kovasti shoppailemaan, että sinä oikein kateudesta kärsit, niin kyllä se kuule jossain välissä kerkeää ne tiskitkin tiskaamaan. Tottakai mies mielummin vetoaa työkiireisiin, jos olet niin tollo, että vapaaehtoisesti teet kaiken itse... vetoaisin minkäin, jos mieheni olisi niin tyhmä, että uskoisi ja tekisi kaikki kotihommat mukisematta.

Alkuperäinen kirjoittaja kateudesta vihreä;24567699:
ai miehenkö ne pitäis hoitaa öisin ja lopettaa nukkuminen?

No mitäs se tekisi jos se asuisikin yksin? Varmasti palkkaisi taloudenhoitajan. Nyt sinä teet sitä hommaa ilmaiseksi ja maksat ja teet vielä miehen ruoatkin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
on säännöllinen työ, mies tekee pitkää päivää. Ap asuu ilmaiseksi miehen talossa, totta kai hän tekee kotityöt ja ruuan, sehän on selvä. Eikä niitä hommia kauheasti voi yhden lapsen kanssa olla ja kun mieskin aina pois jaloista. Ja pääset sentään asumaan sitä suomalaisten rakastamaa omakotitaloelämää, johon sinulla ei ilman ko. miestä olisi varaa. Ja on siellä varmaan astianpesukoneet jne.

on säännöllinen työ, mies tekee pitkää päivää. Ap asuu ilmaiseksi miehen talossa, totta kai hän tekee kotityöt ja ruuan, sehän on selvä. Eikä niitä hommia kauheasti voi yhden lapsen kanssa olla ja kun mieskin aina pois jaloista. Ja pääset sentään asumaan sitä suomalaisten rakastamaa omakotitaloelämää, johon sinulla ei ilman ko. miestä olisi varaa. Ja on siellä varmaan astianpesukoneet jne.

no, enpä koe kovin onnekas olevani tässä tilanteessa.
oon varmaan kamala epäkiitollinen paska.
ja menen nyt nukkumaan.. kiitos kun sain purkaa, helpotti vähän.

Kaksipiippuinen tilanne.

Toisaalta en ymmärrä tuollaista erilaista elintasoa parisuhteessa. Meillä mies tienaa vähemmän, ja totta hitossa minä sitten maksan enemmän. Enkä valita aiheesta, enkä laita puolisoa kerjäämään.

Toisaalta taas kyseessä on uusperhe, mikä muuttaa tilannetta. Usein ihmiset kuitenkin kartuttavat omaisuuttaan (omia) perillisiään ajatellen, ja tällöin omaisuuden jakaminen menisi miehen kannalta vieraalle lapselle.

En oikein ymmärrä mikä ihmeen häpeä se muka on, jos nainen tienaa vähemmän kuin mies parisuhteessa? Kyllähän palkkaerot tiedetään. Tiedän monta pariskuntaa, joilla on

[QUOTE="vieras";24568167]En oikein ymmärrä mikä ihmeen häpeä se muka on, jos nainen tienaa vähemmän kuin mies parisuhteessa? Kyllähän palkkaerot tiedetään. Tiedän monta pariskuntaa, joilla on[/QUOTE]

...siis sama tilanne. Ainoa mikä tuossa on nyppimisen paikka, on se ettei mies jaa kaikkia rahojaan, mutta ehkä se olisi vähän liikaa vaadittu ellei teillä ole yhteisiä lapsia. Puhu miehesi kanssa asiasta. Ehkä pääsette jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Ja ota huomioon, että miehen omaisuus kerttyy koko ajan teidän asuessa ja asuntovelkaa maksaessa, mutta sinun ei.

Yhteistyössä