Mä oon miettinyt, että josko tää elämä jo riittäisi mulle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syksyharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syksyharmaa

Vieras
-mulla ei ole ystäviä
-mies on mun kanssa varmaan vaan säälistä
-lapsia ei tule vaikka naisi yöt ja päivät
-töitä ei ole
-psykologilla käyty, ei apua sieltä
vieläkö pitäisi jaksaa?

Mun mielestä kyllä. Elämä on jotain sellaista mitä sinulla on kerran, täytyy vain ottaa kaikki irti siitä. Totta kai jos on masennusta on todella vaikea saada elämä kondikseen ja kaikki näyttää paskalta. Mutta sitten kun masennuksen voittaa, voi käyttää sen voimavarana ja jatkaa uudesta pisteestä eteenpäin.

et voi tietää mitä kaikkea ihanaa sullekin on varattu tämän elämän varalle joten ei ole syytä luovuttaa. olen ihan varma että hyviä asioita tulee tapahtumaan sinulle kunhan jaksat odottaa!

Menkoista mullekin tullu joskus tosi pahat fiilikset, siis ihan maailmanlopun. Kannattaa yrittää aina muistaa, että hormonikierto vaikuttaa mielialoihin. Niin voi ajatella, että kohta on jo parempi mieli.

Jos olo on surkeampi kaamosaikaan kuin muulloin niin suosittelen kirkasvalolamppua!

Alkuperäinen kirjoittaja syksyharmaa:
-mulla ei ole ystäviä
-töitä ei ole
vieläkö pitäisi jaksaa?

Kerroppas mistä näin päättelet?

-mulla ei ole ystäviä
-töitä ei ole
vieläkö pitäisi jaksaa?

- Voisitko tutustua syvemmin netin välityksellä johonkin, ystävystyä? Samassa tilanteessa oleviin, kenties?
- Miehesi todennäköisesti rakastaa sinua, mutta voi olla hänkin allapäin kun ei tiedä kuinka piristää sinua. Paha mieli tarttuu.
- Oletteko ottaneet selville, mikä voisi olla syy lapsettomuuteen?
- Tuntuisiko joku uusi ala hyvältä, opiskelu, oppisopimuskoulutus?
- Joskus esim kirkon terapia-apu voi tuntua maanläheisemmältä (vaikka ei heti uskoisi) kuin psykologin. Vertaisapukin voi olla korvaamaton, joku toinen samoja asioita miettivä, jonka kanssa puida hyviä ja huonoja puolia. Hyvä puoli siinä olisi, että todennäköisesti tälle toiselle ihmiselle sanoisit: pitää jaksaa. Ja ehkä siitä poikisi tunne, että niin sinunkin, sillä samankaltainen on tilanne ja yhtä toiveikas.

Toivottavasti tästä on pieneksi tsempiksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
- Voisitko tutustua syvemmin netin välityksellä johonkin, ystävystyä? Samassa tilanteessa oleviin, kenties?

-> Yritetty useamman kerran, ei tulosta.

- Miehesi todennäköisesti rakastaa sinua, mutta voi olla hänkin allapäin kun ei tiedä kuinka piristää sinua. Paha mieli tarttuu.

-> Todennäköisesti asia on näin :( Tulee pahempi mieli itselle vielä, kun mun takia mieskään ei ole iloinen.

- Oletteko ottaneet selville, mikä voisi olla syy lapsettomuuteen?

-> Kaikki mahdollinen tehty ja hoidot käyty, ei onnistumista.

- Tuntuisiko joku uusi ala hyvältä, opiskelu, oppisopimuskoulutus?

-> Tuntuisi, muttei hajuakaan mikä. ja tuntuu, ettei voimavarat riitä.

- Joskus esim kirkon terapia-apu voi tuntua maanläheisemmältä (vaikka ei heti uskoisi) kuin psykologin.

-> En kuulu kirkkoon, joten tämä ei onnistu.

Toivottavasti tästä on pieneksi tsempiksi. :)

-> Toivotaan, en vaan tiedä miten jaksan.

Alkuperäinen kirjoittaja Einäin:
-mulla ei ole ystäviä
-töitä ei ole
vieläkö pitäisi jaksaa?

Ei halua jättää masentunutta vaimoa, koska pelkää mitä sitten tapahtuu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mitä ne hyvät asiat olisi, jos kirjoittaisit sellaisen listan?

Vaikea kyllä keksiä nyt hyviä asioita. Ehkä huomenna.

Mä oon kirjoittanut itselleni listaa, hyvistä asioista. Lisään niitä sinne aina kun keksin jonkun. Ne on osa ihan mitättömiä, osa tärkeämpiä, osa lähes idioottimaisia. Mutta silloin kun musta tuntuu ettei mulla riitä voimat löytämään sitä hyvää, lueskelen sitä listaa. Ja lukiessakin saattaa tuntua, että ei nää ole mitään, mutta silloin vaan väkisin yritän miettiä että mikä näissä asioissa on ollut hyvää, miksi olen ne siihen kirjoittanut.

Se ei auta sulla just tähän hetkeen. Mutta ehkä johonkin toiseen päivään :hug:

Ja muista, että surrakin saa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Einäin:
-mulla ei ole ystäviä
-töitä ei ole
vieläkö pitäisi jaksaa?

Ei halua jättää masentunutta vaimoa, koska pelkää mitä sitten tapahtuu...

Hmm. Ei ihan toivottu tulos.. :/ Eli siis tätä kyselin sillä, että onko mitään perusteluja sille, että hän ei enään sua rakasta, vai onko sun mieli niin musta tällä hetkellä, että noin ajattelet.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa:
Munkin elämä on perseestä, eikä kukaan välitä ees täällä. :-(

Virtuaalisesti on todella vaikea välittää anonyymistä ihmisestä, varsinkin ei itse pysty tekemään mitään toisen pahalle ololle. Se ei ole jotain sellaista jonka vois vain nostaa pois tai parantaa parilla sanalla. Minusta kaikki ihmisessä lähtee siitä, että nämä rakastavat itseänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Virtuaalisesti on todella vaikea välittää anonyymistä ihmisestä, varsinkin ei itse pysty tekemään mitään toisen pahalle ololle. Se ei ole jotain sellaista jonka vois vain nostaa pois tai parantaa parilla sanalla. Minusta kaikki ihmisessä lähtee siitä, että nämä rakastavat itseänsä.

Itse olen eri mieltä. Jo se, että joku täällä kirjoittaa pahaa oloaan kertoo, että ihminen tarvitsee huomiota ja välittämistä. Vaikka kuinka rakastaisi itseään, ei se korvaa muita ihmisiä!

Yhteistyössä