mä oon niin huono äiti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tunne enää itseäni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tunne enää itseäni

Vieras
olen niin väsynyt ollut kauan aikaa tähän elämään etten edes tunne itseäni enää. Huudan lapsille turhaan ja olen hermoraunio.

Tänään pääsin kerrankin lepäämään päivällä ja olin puoliunessa kun 4v taas pissasi housuun kun ei ehtinyt vessaan. Mulla paloi hihat täysin. Sanoin sitä tyhmäksi kun ei mene vessaan kun on hätä. Huusin ja raivosin kun en jaksa siivota jatkuvasti kun osattais kyllä olla siistimminkin.

Miksi mä olen niin vihainen koko ajan. Pelkään että lapset kärsii pahasti siitä että olen niin väsynyt ja hermo koko ajan. En jaksa kun koko ajan joku sotkee, huutaa, tappelee tms.

Ja tiedän kyllä että itse olen lapset tehnyt, ei tarvitse ilkkua.

jos puhuisit neuvolassa tuosta?
Tai ensin vaikka miehen kanssa.
Oma aika voisi tehdä tosi hyvää, ehkä reissu kaverin kanssa mökille vkonlopuksi lataamaan akut ja juoruamaan vaan :)

kun olis se mies. =/
neuvolassa en viitsi ottaa puheeksi kun siellä se on sellaista sanahelinää vaan. Enkä usko että tähän auttaa mikään apu kun tuntuu että pitäisi päästä tosi pitkäksi aikaa pois että pystyisin rentoutua. Rahahuolet myös lisää mun kiukkua.

Eniten mua ihmetyttää itsessäni se että saatan raivostua ihan hetkessä. Se on kai merkki siitä väsymyksestä.

en ikinä ala syödä lääkkeitä. Oon vain väsynyt, en masentunut. Ei ne lääkkeet tätä mun elämää miksikaan muuta. Mutta kiitos silti vastauksesta. Mun on ehkä paras nyt vaan yrittää nukkua.
Tuntuu vaan että en edes suo itselleni iloa enkä mitään hyvää kun koko ajan mielessä syytän itseäni niin huonoksi äidiksi kaiken huutamisen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ikinä ala syödä lääkkeitä. Oon vain väsynyt, en masentunut. Ei ne lääkkeet tätä mun elämää miksikaan muuta. Mutta kiitos silti vastauksesta. Mun on ehkä paras nyt vaan yrittää nukkua.
Tuntuu vaan että en edes suo itselleni iloa enkä mitään hyvää kun koko ajan mielessä syytän itseäni niin huonoksi äidiksi kaiken huutamisen takia.

hoitaa itseään. Kannattaa sen sijaan huutaa lapselleen ja aiheuttaa hänelle traumoja.4veen kastelut ei ole normaalia.
Mutta ihan sama, älä hoida itseäsi, älä yritä tarpeeksi, luovuta. Ihan sama mulle. Todella vastuuntunnotonta!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

hoitaa itseään. Kannattaa sen sijaan huutaa lapselleen ja aiheuttaa hänelle traumoja.4veen kastelut ei ole normaalia.
Mutta ihan sama, älä hoida itseäsi, älä yritä tarpeeksi, luovuta. Ihan sama mulle. Todella vastuuntunnotonta!!!

Öh, 4-veen kastelut ovat ihan luonnollisia.

Muuten tilanne ei ole hyvä.

jaa että lääkkeetkö sitten on ainoa oikea ratkaisu?

4veen pitäisi olla päiväkuiva. Itse ainakin huolestuisin jos ei olisi ollut.
Muutenkin tilanne vaikuttaa kartoittamisen arvoiselta, mutta kun ap ei "halua apua".
Niin annetaan olla.

ja kiitos tsemppaajille. Jos aikoisin luovuttaa en tätäkään kirjoittaisi. Tajuan kyllä ettei näin voi jatkua. Yritän nyt tosiaan mennä nukkumaan, ei valvominen ainakaan auta. Eikä noiden ilkeiden tekstien lukeminen.

jaa että lääkkeetkö sitten on ainoa oikea ratkaisu?

Mielialalääke tasaa mielialavaihteluita ja jos sun aivoissa verenkierto on normaali etkä sattuisi olemaan masentunut, niin ne lääkkeet ei tee sulle yhtään mitään. Verkostoja, sos. toimintaa ja tukea toki tarvitsette. Näin lyhyen tuttavuuden jälkeen en osaa sanoa enempää.
Mutta voimia ja hae teille apua, lapselle huutaminen EI ole ratkaisu, se on väkivaltaa.

Muutenkin tilanne vaikuttaa kartoittamisen arvoiselta, mutta kun ap ei "halua apua".
Niin annetaan olla.

Öh, lähes kaikille tuntemilleni neljävuotiaille sattuu toisinaan vahinko, kun ei malta mennä vessaan.

kenelle tilanne olisi kartoittamisen arvoinen?

musta tuntuu että sulla "hei" on isompi ongelma kuin mulla. Ensi kuussa täyttävä lapseni on ollut päiväkuiva jo kaksi vuotta, mutta ei aina malta mennä ajoissa vessaan ja pissa tulee sitten matkalla housuun. Tiedän että se on normaalia. En ole sanonut etten halua apua..

Alkuperäinen kirjoittaja tampio:
Niin annetaan olla.

Öh, lähes kaikille tuntemilleni neljävuotiaille sattuu toisinaan vahinko, kun ei malta mennä vessaan.

kenelle tilanne olisi kartoittamisen arvoinen?

itselleni apua, eli menisin lääkäriin ja mahdollisesti myös sos. huoltoon puhumaan jaksamisen ongelmista. Mutta ap tyytyy notkumaan ja valvomaan 2+ palstalla.
ps. en ole koskaan kuullut 4vuotiaiden kasteluista ja olen jo aika hiivatin vanha akka.

tapaus selvitetty! Ap:lla ei ollut mitään ongelmaa. Vaan minullahan se olikin.
Valtakunnassa kaikki hyvin ja voimme mennä nukkumaan, minä ainakin menen.
ps. ei kannata kitistä jaksamisestaan jos ei loppupeleissä myönnä mitään ongelmaa olevankaan.
pps. nimimerkkisi on" en tunne enää itseäni" ja huudat lapsellesi kun hänelle tulee vahinko. Oikeasti todella tarvitsette apua, mutta ette saa sitä jos et hae!
Hyvää yötä.

joo tulin vielä lukemaan tuon hauskan kirjoituksen. "hei" luuli nyt päässeensä asian ytimeen vaikka sillä ei ole hajuakaan mun tilanteesta. No mutta antaa sen olla ja miettiä omaa vihaansa.

Ei mä koko ajan huuda mutta tulee tuollaisia ylilyöntejä kun oon tosi väsynyt.

Ja sellainen takakireä mä oon usein. Ja sitä pahentaa se että mulla on huono omatunto koko ajan.

Mua kyllä sanotaan usein hyväksi ja kärsivälliseksi äidiksi ja muut sanoo että on ihan normaalia hermostua mutta tiedän että nuo tyhmäksi haukkumiset ei ole.

Olen muutenkin kuin vihainen karhu aina jos mut herätetään kesken unen.

Kyllä mun pitää saada jonkinlaista apua. Onneksi mulla on läheisiä jotka auttavat. Ja oon pian pääsemässä vähän enemmän pois kotoa kun saan pienimmän (jolle en huuda koskaan) nukkumaan yönsä ja olemaan erossa musta muutenkin kuin päivällä. Jatkan huomenna, elda, jos haluat. Nyt on pakko mennä nukkumaan.

pakko vielä lisätä että kiitos "hei". Paransit mun mieltä vähän. Kun näkee toisillakin pahaa oloa, oma olo helpottuu hieman. Ja sitähän se sulla on kun hyökkäät v.ttuilemalla mun kimppuun sen sijaan että yrittäisit ymmärtää ja ystävällisin sanoin auttaa? Hyvää yötä sullekin.

hyvä ap, tilanteesi kuulostaa normaalilta väsyneen äidin elämältä. Väsyneenä pinna napsahtaa ihan todella mitöttömistä syistä, puolustus se ei ole sille että lastasi haukuit, mutta lievennys ja sekin että haluat tilanteeseen muutosta. Muutos voisi olla esim se, että puhut ulkopuoliselle esim. paljon parjatuille sosiaalitantoille, heiltä saa apua ja sehän taas ennaltaehkäisee monia juttuja. Voisit saada teille ns. tukiperheen ja he voisivat ottaa lapset esim joskus viikonloppuina hoitoon ja sinä saisit aikaa itsellesi ja sitä sinä todella tarvitset. Mutta sinun pitäisi nyt olla rohkea ja ottaa iso askel ja soittaa heille ja pyytää apua, sano et nyt tarvitset tukea. Joskus pelkkä puhuminen täysin vieraalle aikuiselle auttaa, vieras osaa kuunnella hiukan erilailla sinua, kun on etäisyyttä elämääsi ja varmasti näin näkee asiat erilailla kuin joku lähipiirissä vaikka oleva. Niin ja monesti, jos vaikka lähipiirissäkin olisi joku luottohenkilö, niin henkin saattavat jo olla väsyneitä ja vähän ns. sokeita sinun asioillesi.

Toivon sinulle rohkeutta auttaa itseäsi ja lapsiasi parempaan ja virkeämpään elämään!

ja kiitos tsemppaajille. Jos aikoisin luovuttaa en tätäkään kirjoittaisi. Tajuan kyllä ettei näin voi jatkua. Yritän nyt tosiaan mennä nukkumaan, ei valvominen ainakaan auta. Eikä noiden ilkeiden tekstien lukeminen.

Voi hyvä ihminen, hae keskusteluapua ja LÄÄKKEITÄ , ihan ihme touhua tollanen mähän en ala lääkkeitä syömään, mikset muuten. Jos sun käsi käsi vaatis kipsauksen et varmaan siihenkään suostuisi.Vai kuin?