mä oon niin kade ihmisille joilla joku mummu,täti ym lähellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kohta neljälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kohta neljälle

Vieras
joka edes joskus hoitaa lapsia.

joo no itse olen lapset tehnyt ja hyvin ollaan 9v pärjätty
mutta ois niin kiva että ees joskus pääsis johonkin.

joku kauppakäyntikin ilman lapsia ois meille lukusta =)
ollaan ehkä tässä 10v aikana oltu kerran elokuvissa,kerran vappua viettämässä ja kerran laivalla ilman lapsia.

ku sais ees kerran vuodessa yhden vuookauden vapaaksi.
mll ei oo täällä päinkään kotipalvelu on eli siivous ym apua voi saada mutta ei sekään nyt auta tähän mein kahden keskiseen aikaan.
jos se tulee käymään esim 9-13 niin ukkohan on töissä sillon.
tai tuollanen kotiapulainen kävi meillä n. 3 vuotta sitten ei oo nyt sitäkään ollut.

huokaus =)

Meillä on isovanhemmat lähellä, mutta eipä silti paljon apuja saada. Ollaan sen luonteisia ettei pyydetä ja he eivät kysy lapsia luokseen. Ikää heillä vasta 55-62v. Kylässä toki käydään joskus (n. kerran kuussa :ashamed: ), mutta puhelimella soitellaan usein. Joskus minun vanhempani hakevat uimaan, ottavat viikonlopuksi isointa (10v) tai kahta isointa (10v & just 4v) mökille. Ikinä ei kaikkia.

Me ollaan viimeksi oltu kahdestaan 3v sitten, syömässä (kun voitin lahjakortin ravintolaan). Ja sitä ennen reilu 4v sitten elokuvissa.

Tuttu tunne. En ole muuten mitenkään kadehtivaista sorttia, mutta isovanhemmista ja läheisistä sukulaisista olen kauhean kateellinen. Tai ainakin tulee sellainen iso suru, että miksei meilläkin voisi olla samoin :(

Alkuperäinen kirjoittaja e:
No kannattaa tehä vielä lisää niitä lapsia sit... huoh.

no huoh vaan ..

siis kyllä mä lapseni jaksan hoitaa ei oo masennuksia eikä nurinoita ikinä..
tekisin vaikka viä 4 seuraavaakin (no en nyt kuitenkaan)

mutta kun ois tosiaan joskus kiva päästä johonkin tai vaikka olla kotonakin ja pitää leffa ilta..
kun asuttiin mun sukulaisten lähellä (15km säteellä) kukaan ei ottanut esikkoa kylään

nyt miehen suku asuu lähin n. 50km päässä mummot ym 110km päässä mutta kun työelämässä vielä..

ehkä mä 30 vuoden päästä saan sitä omaa aikaa =)

mutta yks kaverikin niiden lapset on joka ikinen viikonloppu hoidossa lisäks tää anoppi käy kaupassa,hakee lapset päiväkodista/koulusta oon vaan vihreä kateudesta.

mä rämmin lasteni kanssa 6km puheterapiaankin =)

Taas toi ap:n kirjoitus perspektiiviä mun elämääni.Ja siitä että saan olla kiitollinen osallistuvista isovanhemmista.
Toisinaan jopa liian osallistuvista!!Kyselevät lapsia liki joka viikonloppu ja täytyy sanoa että kun puhelin perjantaina soi niin välillä kirotuttaa...
:ashamed:
Täytyypi muistaa olla kiitollinen heidän avustaan...

enkä ees muista koska nyt oltas missään oltu.. oisko se 3-4v aikaa viimesestä loma reisusta.. tai varmaan n. 3v kun poikakin 4v..
yhtenä vuonna siis päästiin käymään elokuvissa muuton yhteydessä ja laivalla voi juku =) 2 saman vuoden aikana =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no huoh vaan ..

mutta kun ois tosiaan joskus kiva päästä johonkin tai vaikka olla kotonakin ja pitää leffa ilta..
kun asuttiin mun sukulaisten lähellä (15km säteellä) kukaan ei ottanut esikkoa kylään

nyt miehen suku asuu lähin n. 50km päässä mummot ym 110km päässä mutta kun työelämässä vielä..

mutta yks kaverikin niiden lapset on joka ikinen viikonloppu hoidossa lisäks tää anoppi käy kaupassa,hakee lapset päiväkodista/koulusta oon vaan vihreä kateudesta.

Eikö noita lapsia voisi ajaa mummolaan joku viikonloppu esim pe ja hakea sunnuntaina? Ei tuo reilu 100 km musta ole paha.Ja kun asuu noinkin kaukana niin on hyvä syy antaa lapset koko viikonlopuksi?

Eikai mummot viikonloppuja tee töitä?

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

no huoh vaan ..

Eikö noita lapsia voisi ajaa mummolaan joku viikonloppu esim pe ja hakea sunnuntaina? Ei tuo reilu 100 km musta ole paha.Ja kun asuu noinkin kaukana niin on hyvä syy antaa lapset koko viikonlopuksi?

eivät ole kysyneet yöksi enkä mä omia lapsiani sinne tuputa =)
taannoin sano että kesällä saattaa EHKÄ yhden ottaa sinne kesäloman viettoon no kai sekin ihan ok on =)

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

no huoh vaan ..

eivät ole kysyneet yöksi enkä mä omia lapsiani sinne tuputa =)
taannoin sano että kesällä saattaa EHKÄ yhden ottaa sinne kesäloman viettoon no kai sekin ihan ok on =)

No, eikö kannattaisi vähän vaikka tuputtaa? Voisi olla että innostuvat kovastikin.
Sanot että nyt on parisuhdeviikonloppu ja lapset tulevat perjantaina.Sopiiko?
Sanot että ennen kuin ollaan missään kriisissä.
Ehkeivät uskalla ehdottaa, siitä on pitkä aika kun lapset olleet pieniä ja hoitaneet pieniä.
Minkä ikäisiä sulla on? Voisiko jakaa niin että osa toiselle ja osa toiselle?

Kysy nyt hyvänen aika, että saatte olla joskus ees kaksin...

Yhteistyössä