Mä oon niin kateellinen pienellä ikäerolla lapsensa saaneille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä tämä aina ruusuilla tanssimista ole. Meillä esikoinen täytti juuri 3 kun kolmas lapsi syntyi eli ikäerot noilla on 1v3kk ja 1v9kk.

Se tulee olemaan ruusuilla tanssimista vähän myöhemmin :) Olen ikionnellinen siitä, että pienellä ikäerolla syntyneet tyttöni ovat parhaat kaverit keskenään. Ihanaa tukea ja yhteisymmärrystä siskosten kesken.

Kun kaikki olivat vähän isompia, alkoi kissanpäivät. Sai kokea ihania aikoja ja itse oli vasta vähän päälle 30. Eikä tarvinnut keksiä tekemistä lapsille!

Milloin ap:lla alkoi kuukautiset esikoisen jälkeen? Onko alkanut jo nuoremman jälkeen?

Siinäkin on eroja ja ilman ovulaatiota se raskaus ei onnistu. Itselläni meni toisen synnytyksen jälkeen yli 1,5 vuotta ennen kuin olin taas lisääntymiskelpoinen.

No joo, meillekin piti tulla 3 lasta.
Ensimmäisen ja toisen välissä on ikäeroa 4v8kk. Lapset todellakin leikkivät kaikesta huolimatta hyvin keskenään, toki tappelevat ja kinastelevatkin.
Toisen ja kolmannen väliin piti jäädä 2,5 vuotta, mutta luonto päättikin toisin ja koin keskeytyneen keskenmenon, jonka jälkeen vain ympärilläni on lisäännytty, meillä ei yrityksistä huolimatta tärpännyt ja toinen lapsikin täyttää tällä viikolla jo 5 vuotta.

Että semmosta, hiukan joskus nyyhkityttää, kun veljenpoika on sen ikäinen, mitä meidän kolmas piti olla. : /

Onneksi silti sisaruksilla on aina toisensa ikäerosta huolimatta. Kunhan vanhemmat kasvattavat heidät kavereiksi keskenään eivätkä anna riidellä liikaa.

Joskus ikäerolla ei niin väliä enää. On tärkeää että on sisarus tai kaksi joihin tukeutua kun vaikka isä kuolee tai mitä vain isoa tapahtuu.

Itsekin halusin kolmannen perään pienellä ikäerolla ( kahdella ekalla pieni ikäero ) mutta kolmas päätti jakautua vasta lähes 2 vuotta toivotun jälkeen.
Onni on se että kun hän viimein keväällä syntyy niin tiedän etten vaihtaisi häntä menneeseen ja että hän on juuri se jota kaípasin :-D
Tokalle jo kolmannelle tulee siis ikäeroa reilut 3 vuotta.

Sun pitää jotenkin käsitellä asia ja hyväksyä, että sulla on sellainen perhe kuin on. Koettaa löytää hyviä puolia juuri tuosta teidän lastenne ikäerosta.

Mä on piinaavan kateellinen ylipäätään kaikille, joilla on lapsia... Kun meille ei kuulu. Ja mun piti olla äiti viimeistään 28-vuotiaana! 5

Yhteistyössä