Mä oon niin väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lohduton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lohduton

Vieras
Tuntuu etten jaksa enää. Lapset 4v ja 1.5v riehuu minkä kerkee enkä jaksa edes enää välittää. Miehen kanssa riitaa koko ajan, erostakin puhuttu. Kaiken lisäksi taidan olla raskaana, menkat myöhässä, en vaan uskalla tehdä raskustestiä.. En todellakaan haluisi kolmatta lasta, mutta aborttiakaan en pystyisi tekemään. Lastenhoitoapua ei ole saatavilla, sukulaiset ym kaukana ja ulkopuolisiin ei varaa. En edes muista koska oisin ollut jossain yksin, ilman lapsia, varmaan sata noin 2 vuotta sitten. Masennusta ollut ja lääkkeet käytössä, mut eipä tida nekään auttaa.

Onko mitään tehtävissä?

soita neuvolaan,jos pääsisit juttelemaan jonkun kanssa.kaverit kanssa hyviä psykologeja,mulla ainakin helpotti masennuksessa heti kun sain purkaa sydäntä ystäville.

Kannattaa puhua asiasta neuvolassa. Jos ei muuta niin jos pääsisit jonnein juttelee ja purkaa mieltäs, sekin helpottaa. Sit saattais olla mahdollista saada perhetyöntekijä, joka auttais lasten kanssa ja olis myös kuuntelijana.

Ja kun epäilet olevasi raskaana, kannattaa tosiaan selvittää voitko jatkaa samaa lääkitystä mikäli olet raskaana. Mikäli käyttämäsi lääke ei sovi, vaihdetaan se sellaiseen mitä voi myös raskausaikana käyttää.

Päivä kerrallaan ja asia kerrallaan, kyllä se elämä alkaa sitä voittamaan, vaikkakin nyt saattaa aivan muulta tuntua. Vaikka pienin askelin. Jaksamista!

Yhteistyössä