Mä pääsen rintojen pienennysleikkaukseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kääk!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kääk!

Vieras
Vuosia olen leikkauksesta haaveillut ja tänään kävin lääkärissä: heittämällä meni läpi anomukseni julkiselle puolelle pääsystä leikkaukseen! =)

Mä oon niin onnellinen, pakko oli tulla tänne purkamaan tätä, kun en pysty vielä soittaan kavereille; en tiedä, miten asian heille kertoisin! Ja mitähän mun isä ja appivanhemmatkin sanoo... no, itsepähän rintani kannan ja niistä siis teen päätöksenikin... ;)

Mua jännittää ihan sikana, onhan se iso leikkaus ja haavojen tulehtuminen aika yleistä. Onko täällä ketään, jotka on käyneet läpi ko. leikkauksen? Mielelläni kuulisin teidän juttuja; kauanko sun piti odottaa leikkausjonossa, miten toipumisesi meni, olitko kipeä, miten olet tottunut uusiin pienempiin rintoihin, miten ympäristö on reagoinut...

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä;22561207:
MÄÄKIN HALUUUUN! :stick:

Kannattaa varata aika yksityiselle plastiikkakirurgille, rohkeasti vain! Mäkin kerran kysyin asiaa tk lääkäriltä, se ei ottanut mua ollenkaan tosissaan. Siksi kuvittelin, että en ehkä täytä kriteereitä. Tää kirurgi otti mitat ja sanoi, että ilman muuta saan leikkauksen, julkisella puolella! =)

[QUOTE="aloittaja";22561230]Kannattaa varata aika yksityiselle plastiikkakirurgille, rohkeasti vain! Mäkin kerran kysyin asiaa tk lääkäriltä, se ei ottanut mua ollenkaan tosissaan. Siksi kuvittelin, että en ehkä täytä kriteereitä. Tää kirurgi otti mitat ja sanoi, että ilman muuta saan leikkauksen, julkisella puolella! =)[/QUOTE]

oih, mitähän tää tulee maksamaan? Ja mikä sulla lähtötilanne?

Mun pitäis päästä kans koska pisteet menee rajan yli ihan kepeesti heittämällä. Mut mulla on vast ens viikolla mammografia ja vast sen jälkeen pääsen juttelee kirurgin kans...

Moikka.

Oman rintojen pienennysleikkaus oli vuosi sitten rintojen koko oli 100E, nyt 80B.
Tosi tyytyväinen olen ja rintaliivien osto on nykyään mukavampaan kun löytyy nuorekkaampia ja ihanampia:)
Menin yksityiselle, pääsen 3vko:n kuluttua.
Toipuminen kesti kokonaisuudessa 8kk, jolloin arvet ei olleet enää kipeät, kaarituelliset liivit tuona aikana ei ollut ihanimmat, minulle kuin tehtiin, että ylä-ja alaviilto, kohotettiin samalla. Joten pehmeät kaarituettomat houkuttelee. Ensimmäiset 3vko:a sattui aika paljon, mutta sitten alkoi elämä sujumaan. Uudet rinnat ovat paljon paremmat olen todella tyytyväinen kirurgini jälkeen ja siihen että vaatteet ja rintsikat sopii paremmin. Mies on samaa mieltä kuin ennen yhtä hyvät ne olisi ilman rintojakin:D Vanhemmat ymmärtää, koska omat selkäsäryt haittasi aika paljon. Miehen vanhemmat ei sitte ymmättä lainkaan.
Mutta itse olen tyytyväinen!
ONNITTELUT SINULLE!

Olen 160 cm pitkä ja normaalipainoinen, kuppikoko vähän liiveistä riippuen 70E tai 75D. Tulen saamaan B tai C -kupit! =)

Menin tosiaan suoraan yksityiselle plastiikkakirurgille, joka leikkaa myös täkäläisessä yliopistollisessa sairaalassa, joten hän laittoi suoraan lähetteen eteenpäin, ei tarvitse käydä sairaalassa enään arvioitavana. Leikkaukseen pääsen puolen vuoden sisällä ja jos en tähän sairaalaan pääse, pääsen hoitotakuun puitteissa yksityiselle puolelle.

Samat lääkärit leikkaa julkisella ja yksityisellä puolella, joten jälki on varmasti ihan yhtä hyvä kummassa vaan!

Mulla on vielä suuren koon lisäksi (verrattuna muutoin melko pieneen vartaloon, tissit on yhtä isot kuin pääni) toinen n. kupin verran pienempi, mikä kuulemma yksistään olisi jo ollut riittävä kriteeri julkisen puolen leikkaukseen! :O

Lisäksi olen vuosia kärsinyt niska- ja hartiaseudun kivuista, syönyt paljon lääkkeitä niiden vuoksi. Ja isot löllykät häiritsee mun liikuntaharrastuksia.

Niin ja tuosta maksusta: tuo plastiikkakirurgilla käynti maksoi 73 euroa, lisäksi tulee kait jotain labra- ja mammografiakäyntimaksuja (en tiedä, mitä maksaa julkisella puolella) ja sairaalamaksut. Eli koko homma parisen sataa! =)

[QUOTE="Eveliina";22561282]Moikka.

Oman rintojen pienennysleikkaus oli vuosi sitten rintojen koko oli 100E, nyt 80B.
Tosi tyytyväinen olen ja rintaliivien osto on nykyään mukavampaan kun löytyy nuorekkaampia ja ihanampia:)
Menin yksityiselle, pääsen 3vko:n kuluttua.
Toipuminen kesti kokonaisuudessa 8kk, jolloin arvet ei olleet enää kipeät, kaarituelliset liivit tuona aikana ei ollut ihanimmat, minulle kuin tehtiin, että ylä-ja alaviilto, kohotettiin samalla. Joten pehmeät kaarituettomat houkuttelee. Ensimmäiset 3vko:a sattui aika paljon, mutta sitten alkoi elämä sujumaan. Uudet rinnat ovat paljon paremmat olen todella tyytyväinen kirurgini jälkeen ja siihen että vaatteet ja rintsikat sopii paremmin. Mies on samaa mieltä kuin ennen yhtä hyvät ne olisi ilman rintojakin:D Vanhemmat ymmärtää, koska omat selkäsäryt haittasi aika paljon. Miehen vanhemmat ei sitte ymmättä lainkaan.
Mutta itse olen tyytyväinen!
ONNITTELUT SINULLE![/QUOTE]

Olipa kiva lukea hyvin menneestä leikkauksestasi! =)

Nyt kun on saanut nämä rattaat pyörimään, tuntuu puolen vuoden odotus hurjan pitkkälle... Paljonko sun leikkaus maksoi yksityisellä puolella ja missä kävit?

Maltan tuskin odottaa, että saan ostaa nättejä rintsikoita. Ja kuvitella, ensi kesänä puen jo päälleni oikeat bikinit, ensimmäistä kertaa sitten teinivuosien! :D

No luulis että mäkin sitten pääsisin... Mulla on 70F. Lovely. Rintsikoihin mahtuis persekin.

onko tietoa siitä, että jos pääsee julkisen puolen leikkaukseen ja haluis kohotuksen samalla, niin tekeekö ne sen samalla jos maksaa. Eihän niitä mikään järki ole kahteen kertaan leikellä....

Saatko sa ap päättää että tuleeko c vai b? Ite haluisin c-kupin. Luulen että b ois liian iso muutos päänupille. Kyllähän sekin jo keventäis oloa.

[QUOTE="hmm";22561335]Ei musta 70 d oo edes mitenkään iso kuppikoko...[/QUOTE]

Niin, mä sanoinkin 70 E tai 75D, se ei ole sama kuin 70D (kun liivien ympärysmitta kasvaa, kasvaa myös kupin koko...)

Ja kyllä nää on muuten isot tähän suht. pieneen vartaloon. Mutta hei, mitäpä se plastiikkakirurgi tietäis, kyllä palstalainen osaa tehdä paremman arvion, ihan näkemättä! :D

[QUOTE="aloittaja";22561347]Niin, mä sanoinkin 70 E tai 75D, se ei ole sama kuin 70D (kun liivien ympärysmitta kasvaa, kasvaa myös kupin koko...)

Ja kyllä nää on muuten isot tähän suht. pieneen vartaloon. Mutta hei, mitäpä se plastiikkakirurgi tietäis, kyllä palstalainen osaa tehdä paremman arvion, ihan näkemättä! :D[/QUOTE]

Mutta monet maksais et sais tollaset rinnat, ja sulla on ne ihan luonnostaan!

No luulis että mäkin sitten pääsisin... Mulla on 70F. Lovely. Rintsikoihin mahtuis persekin.

onko tietoa siitä, että jos pääsee julkisen puolen leikkaukseen ja haluis kohotuksen samalla, niin tekeekö ne sen samalla jos maksaa. Eihän niitä mikään järki ole kahteen kertaan leikellä....

Saatko sa ap päättää että tuleeko c vai b? Ite haluisin c-kupin. Luulen että b ois liian iso muutos päänupille. Kyllähän sekin jo keventäis oloa.

Ne kohotetaan samalla, kun pienennetään; lääkäri sanoi, että tavallaan rakennetaan sisäiset liivit, eli vaikka rinnat ei niin kovasti pieneniskään (joskus voi käydä niinkin), ei niiden kannattelu ole niin raskasta kuin ennen leikkausta.

Nänni siirretään ylemmäs ja alapuolelta poistetaan ylimääräistä nahkaa ja tissiä.

Kyllä säkin varmaan saisit julkiselle puolelle leikkauksen, kyllä tuo ympärysmitta 70 kertoo hoikasta vartalosta, jossa on aika isot kupit!

[QUOTE="höh";22561357]Mutta monet maksais et sais tollaset rinnat, ja sulla on ne ihan luonnostaan![/QUOTE]

Ai eripariset ja roikkuvat lollot? :O Enpä usko.

Sitä paitsi kyllä mulla on ihan nuo terveydelliset syyt lähtökohtana. Plus se, että ovat ihan konkreettinen haitta liikuntaharrastuksilleni. Voin kyllä hyppiä, tanssia ja juosta, jos pidän tisseistäni kiinni... Muuten käy liian kipeää. :(

Sellaset ihmiset ei varmasti voi tätä tajuta, jotka eivät ole kärsineet ylisuurista rinnoista.

No maksu oli aika hintavaa...
573e kaikki köynnit ym..
Turussa.
Oli kyllä sen arvoista joka sentti, arvet on nätit ja puhtaat.
Tänä kesänä käytin bikineitä ja oli kyllä ihanaa:)

[QUOTE="Eveliina";22561381]No maksu oli aika hintavaa...
573e kaikki köynnit ym..
Turussa.
Oli kyllä sen arvoista joka sentti, arvet on nätit ja puhtaat.
Tänä kesänä käytin bikineitä ja oli kyllä ihanaa:)[/QUOTE]

Siis mitä, ei tuon enempää, alle 600 euroa? :O

Mä oon luullut, että yksityisellä maksaa 4000-6000 euroa leikkaus!

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä;22561579:
Mulla kans 80H-85J kuppien välillä. Olispa ihana olla vaikka D kuppi niin löytyisi normaalista kaupasta liivit järkevään hintaan.

Mulla on iskenut ahneus ja haluaisin B:t tai C:t! Mieti miten sieviä pikkuisia pitsiliivejä noille kupeille on olemassa! :p

[QUOTE="aloittaja";22561409]Siis mitä, ei tuon enempää, alle 600 euroa? :O

Mä oon luullut, että yksityisellä maksaa 4000-6000 euroa leikkaus![/QUOTE]

Eveliina on ehkä käynyt kunnallisella tai sitten saanut kelakorvauksen...? Korvauksenhan saa silloin kun molemmista rinnoista poistetaan yli 500g.

Yhteistyössä