Mä pääsen rintojen pienennysleikkaukseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kääk!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22561960]Eveliina on ehkä käynyt kunnallisella tai sitten saanut kelakorvauksen...? Korvauksenhan saa silloin kun molemmista rinnoista poistetaan yli 500g.[/QUOTE]

Ei kun hän nimenomaan kertoi käyneensä yksityisellä. Julkisella puolella leikkaus tulee maksamaan 100-200 euroa, riippuu kauanko joutuu olemaan sairaalassa. Kelakorvaus yksityisellä puolella on kuulemma tosi pieni.

[QUOTE="Aloittaja";22561934]Mulla on iskenut ahneus ja haluaisin B:t tai C:t! Mieti miten sieviä pikkuisia pitsiliivejä noille kupeille on olemassa! :p[/QUOTE]

Mulla on pieni C ja voin sanoa että aika pienet on :( Mielummin vaikka pieni D (oli just passeli kun mulla oli D imetyksen aikana ) Hienoja pitsiliivejä löytyy kyllä, mutta ei kunnon täytettä niihin!

[QUOTE="Aloittaja";22561934]Mulla on iskenut ahneus ja haluaisin B:t tai C:t! Mieti miten sieviä pikkuisia pitsiliivejä noille kupeille on olemassa! :p[/QUOTE]

Mä haaveilen kans samasta kuppikoosta... Liivien ostaminen helpottuis niin paljon kun kivannäköisia sais ihan mistä vaan.

[QUOTE="aloittaja";22561978]Ei kun hän nimenomaan kertoi käyneensä yksityisellä. Julkisella puolella leikkaus tulee maksamaan 100-200 euroa, riippuu kauanko joutuu olemaan sairaalassa. Kelakorvaus yksityisellä puolella on kuulemma tosi pieni.[/QUOTE]

No sitten on ilmeisesti saanut korvauksen.

[QUOTE="vieras";22562023]No sitten on ilmeisesti saanut korvauksen.[/QUOTE]

Ei kun mä olen ymmärtänyt, että leikkaus yksityisellä maksaa sen 4000-6000 ja Kela korvaa ihan pienen murto-osan. Evelina kertoi, että hänen leikkaus on maksanut alle 600 euroa yksytyisellä. Jos se on noin halpa, voisin mäkin vauhdittaa prosessia menemällä yksityiselle.

[QUOTE="aloittaja";22562068]Ei kun mä olen ymmärtänyt, että leikkaus yksityisellä maksaa sen 4000-6000 ja Kela korvaa ihan pienen murto-osan. Evelina kertoi, että hänen leikkaus on maksanut alle 600 euroa yksytyisellä. Jos se on noin halpa, voisin mäkin vauhdittaa prosessia menemällä yksityiselle.[/QUOTE]

Vakuutuksellakin voi korvata leikkauskuluja, jos on hyvä vakuutus. Tai jos Eveliina onkin käynyt Virossa?

Mulla kuppikoko 85E/F. Kävin TK:ssa kertomassa lääkärille miten hankalaa on elää näiden mahdottoman painavien rintojen kanssa, jotka roikkuvat pitkin pituuttaan kun liivit poistaa. Selkäkrampit on aivan kaameita, niska/hartia/pääsäryistä puhumattakaan. Lääkäri mittasi rinnat, katsoi ryhdin, kokeili selän lihaksistoa ja sanoi, että täyttää mennen tullen kriteerit julkiseen leikkaukseen. Nyt odotan pääsyä kirurgille.

Mulla kuppikoko 85E/F. Kävin TK:ssa kertomassa lääkärille miten hankalaa on elää näiden mahdottoman painavien rintojen kanssa, jotka roikkuvat pitkin pituuttaan kun liivit poistaa. Selkäkrampit on aivan kaameita, niska/hartia/pääsäryistä puhumattakaan. Lääkäri mittasi rinnat, katsoi ryhdin, kokeili selän lihaksistoa ja sanoi, että täyttää mennen tullen kriteerit julkiseen leikkaukseen. Nyt odotan pääsyä kirurgille.

Eli samassa veneessä ollaan! Onnea matkaan, toivottavasti meidän ei tarvitse odotella kauan! =)

[QUOTE="aloittaja";22562256]Eli samassa veneessä ollaan! Onnea matkaan, toivottavasti meidän ei tarvitse odotella kauan! =)[/QUOTE]

Onnea matkaan myös sinulle! Kyllä meillä on sitten köykäset tissit =)

[QUOTE="tuikku";22562246]kävin leikkauksessa,maksoin julkisella puolella 65 euroa eli kahden päivän edestä. kotiin pääsin toisena päivänä[/QUOTE]

Pitikö mammografiasta ja verikokeista maksaa jotain? Milloin sut on leikattu ja miten toipuminen sujui? Paljonko pienenit?

verikokeet polin maksu,mammografia oli jostain syystä ilmainen . leikattiin kesällä ja kotiin pääsin seuraavana päivänä. ekat kolme päivä olin aika mömmöissä ,ekat kivut tuli noin viitentena päivänä. ei kamalia kipuja jos muista ottaa vaikka panadolia. oli 80 e ja f,poistettiin noin 1 ja 1.5 kg kudosta ja rasvaa. samalla tehtiin kohotusleikkaus kans. oli siis hirveat riippurinnat,melkein napaan asti. sain a/b kupit koska pyysin näin. arvet kainaloon asti mutta jää piiloon rintsikoiden alle. hyppimiskielto 6kk,ja rintoja täytyy suojella ettei kukaan löisi suoraan rintoihin ,esim.lapset. leikkausjälkeiset liivit saa julkisella puolella ilmaiseksi (muuten ne maksaisi noin 60 e kpl)

ole hyvä! muistakaa ostaa apteekista ns. rasvalaastaria,se alle ja sitten vasta ns.tavallinen laastari,sitten ei jää leikkaushaavaan kiinni! sitä ei sanottu sairaalassa vaan apteekkari sanoi ja se auttoi mua. ja jatkuva suihkuttelu ei ole hyvä vaan silloin vaan kun vaihdat laastaria,nopea puhdistus ja sitten kuivaa hyvin. tai pieni ilmakylpy. ja jos poistetaan ompeleet niin kysykää ihmeessa puudutusta,se sattuu muuten aika lailla (kokemusta on =( ...
ja aluksi on hyvät ne pehmeät laastarit.

[QUOTE="tuikku";22562463]ole hyvä! muistakaa ostaa apteekista ns. rasvalaastaria,se alle ja sitten vasta ns.tavallinen laastari,sitten ei jää leikkaushaavaan kiinni! sitä ei sanottu sairaalassa vaan apteekkari sanoi ja se auttoi mua. ja jatkuva suihkuttelu ei ole hyvä vaan silloin vaan kun vaihdat laastaria,nopea puhdistus ja sitten kuivaa hyvin. tai pieni ilmakylpy. ja jos poistetaan ompeleet niin kysykää ihmeessa puudutusta,se sattuu muuten aika lailla (kokemusta on =( ...
ja aluksi on hyvät ne pehmeät laastarit.[/QUOTE]

Apua kun mä pelkään, että en osaa hoitaa haavoja oikein... :( Ja aikan monella ilmeisesti haavat tulehtuukin.

Jostain blogista luin myös silikoniteipistä, se kuulemma on hyvää, oletko sitä käyttänyt?

Yhteistyössä