Mä painatan leikkirahaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa ei

Vieras
Sitten mä menen kampaajalle, joka viimeksi laittoi mulle hiusvärin, siis värin, ihan kestovärin tai niin minä sen ymmärsin. Se väri kesti 2 vk eikä sitä ollut oikein kunnolla edes ekana iltana. Kuitenkin ennen kuin menen, leikkailen sieltä täältä hiuksiini hassuja tupsuja. Eipähän tarvitse hänen vaivautua niitä tekemään. Suomeksi sanottuna: vituttaa. Sen kerran kun mä haluan hiukseni kuntoon ja alkaa käydä kampaajalla, niin eikös ne taas epäonnistu. On se vaan kumma miten sellasella halpakaupan sävytteellä saa tosiaan kestovärin, semmosen, joka kestää. Mä nyt vaan ajattelin mennä värjäyttämään ammattilaisella ja sitten olisin jatkossakin uusinut värjäyksen siellä, niin olisi parempi tulos. Miten mä tän sille selitän? Pitääkö mun aikaa varatessani kysyä onko niillä mallikarttoja, joista näkee mitä sotkotuksia niiden värikoodeilla tehdään ja kysyä samalla onko niillä mitään yli kaksi viikkoa kestävää kestoväriä, jota ne käyttää asiakkailleen.

Mulla kävi kanssa niin että kerran otin kampaajalla värin tukkaan jotta kestäisi niin jo viikossa kahdessa oli peseytynyt pois. :o Siis kestoväri. :headwall: Ottaa vielä päähän kun miettii sitä 70 ? mikä siihen meni.

Tollasessa tilanteessa mä soittaisin sille kampaajalle, et nyt tais väri epäonnistua.
Välillä on varmasti vaikeaa sotkea oikeanlaiset mössöt, kun hiuslaatuja on erilaisia, mutta aika ihmeeellistä ettei se kampaaja ole muka huomannut että väri ei onnistunut. :o

Just tän takia käyn tutulla kampaajalla, että kehtaa sanoa jos ei ole tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Tollasessa tilanteessa mä soittaisin sille kampaajalle, et nyt tais väri epäonnistua.
Välillä on varmasti vaikeaa sotkea oikeanlaiset mössöt, kun hiuslaatuja on erilaisia, mutta aika ihmeeellistä ettei se kampaaja ole muka huomannut että väri ei onnistunut. :o

Just tän takia käyn tutulla kampaajalla, että kehtaa sanoa jos ei ole tyytyväinen.

Kyllä se oli ihan kiva tyyppi ja käynti oli miellyttävä, siinä on vaan se, että kampaajat voisivat perehtyä hiusten käyttäytymiseen, pyörteiden merkitykseen ja sen näkymiseen valmiissa tuloksessa, tietää ammattitaitoisesti, mitä siitä seuraa, kun leikkaa niin-ja-näin. Kampaajat voisivat myös opastaa asiakastaan tekemään hiuksistaan kampauksia eli kertoisivat mitään tuotemerkkejä panettelematta, miten hiukset saa hyvännäköisiksi muulloinkin kuin sinä päivänä kuin käyn kampaamossa. Onhan se niin, että meitä höynäytettäviä riittää, mutta jossakin vaiheessa varmasti alkaa tuntua se, ettei meille kerrota mitään, jos nyt edes itse tiedetään, mitä ollaan asiantuntevasti tekemässä. Mutta kun ei niin ei. Kampaus on tässä ja nyt ja se mitä asiakkaalle seuraavina viitenä viikkona ennen uusintavärjäystä tapahtuu, ei kuulu kampaajalle pätkääkään. Kumma, kun ei tee mieli varata aikaa siihen uusintavärjäykseen, eikö vain?

Nyt taas oppii arvostavamaan oman kampaajansa työtä enemmän.. Häneltä saan aina hyviä vinkkejä hiusten laittoon, hoitoon ym.

Ens kerralla sitten meet eri parturiin ja voit vaikka kertoa, miten kävi edellisellä kerralla.. ihan sillai vinkkinä vaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Nyt taas oppii arvostavamaan oman kampaajansa työtä enemmän.. Häneltä saan aina hyviä vinkkejä hiusten laittoon, hoitoon ym.

Ens kerralla sitten meet eri parturiin ja voit vaikka kertoa, miten kävi edellisellä kerralla.. ihan sillai vinkkinä vaan ;)

Niinhän minä voisinkin tehdä, oikeastaan muistan hyvin edellisen kampaajani, jonka kanssa asiakkuussuhde lopahti kampaajan toisenlaiseen totaalimokaan. Hänellä nimittäin on itsellään hiuksissa just samanlainen erikoinen juttu, joka minulla on nyt ja hän ilmeisesti osaisi värjätä minun hiukseni, koska hän värjää itse omat hiuksensa ja ne ovat juuri oikean väriset.

Ei vaan minä menen halpakauppaan ja ostan väriä sen verran, että sitä riittää ja pistän ukon hommiin takahiusten tyvien parissa. No niin, hyvästi kampaajakokeilut.

Yhteistyössä