mä purnaan taas koulujärjestelmästä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
:kieh:
Ja alkuun sanon, et vaikka mä näin nyt kirjoitan, niin mä en tällee sit tuolle Sällille puhu, vaan sille toitotan sitä oikeaa tapaa, koulu on tärkeä, koulu on käytävä, ja jos ei hyvällä, niin sitten pahalla, eli viimeinenkin vaihtoehto,eli sijoitus käytetään..mutta siis asiaan..

Kuinka moni aikuinen suostuisi pakotettuna käymään töissä jossa työnantaja tulee paikalle, jakaa työtehtävät ja 50% työntekijöistä käskee pomon painua vit.uun.Pomo sanoo näille, et hiljaa, et muut saa tehdä työnsä rauhassa, ja saa kuulla olevansa homo.

Kun tilanne on hieman rauhoittunut, alkaa pari työkaveria heittelemään lennokkeja, kuminpaloja yms sekä pomon et työkavereiden niskaan.

Takanasi istuva työkaveri repii sinua hiuksista, vierustoveri sihahtaa hampaiden välistä, et vit.tu se sun tyttö-/poikaystävä/mies/vaimo on ihan sika ruma.

itse yrität keskittyä tekemään työsi, ja pyydät et saat vaihtaa paikkaa.
Kun siirryt nurkkapöytään työkentelemään, joku innostuu huutelemaan nynnyä tms

ah, ihana ruokatauko..kävelet ruokalaan, joku ohikulkiessaan tönäisee, toinen nauraa vieressä, onneksi muutama hyvä ystävä on siinä vieressä, mut yhtä rankkaa on heilläkin.

Tietysti pomo puuttuu asioihin, ja hetken tilanteet töissä ei olekkaan aivan yhtä pahoja, ne muut jaksaa keskittyä töihinsä, mut kokoajan pelko siitä, et mitäs jos huomenna ne taas..

jaksaisitko sinä?
Minä en, ja mun sydämeen sattuu, et mä joudun mun lapsen tuollaiseen paikkaan pakottamaan, koska laki niin sanoo |O

Miksi aikuisien ei tarvitse tuollaista kärsiä, mut lasten täytyy??

Siis muahan ei edes kiusattu, muta koko yläasteen ajan mulla oli poissaoloja jokaisella lukukaudella lähes sata, kun tosiasia oli se, että kotona rauhassa lukemalla oppi paljon enemmän kuin siinä melulaitoksessa.

Koulut ovat perseestä.

mä en siis tiedä onko se kiusaaminen nyt ongelma, vaan siis se yleinen kaaos siellä luokissa..kaikki huutelee toisilleen ja muille mitä sattuu, ja kun joku ei jaksa sitä kuunnella, niin se ei vaan jaksa. :/

koulussa pitäis saada opiskella rauhassa, eikä joutua kuuntelemaan sitä päänaukomista.

Toki useimmat opettajat saa sen tilanteen haltuunsa, ja se ei ole kokopäiväistä, mut tunnin välein kun toi sama alku toistuu, aina uuden opettajan kohdalla, ni totta hekkutissa se syö mehut ihmisestä :/

Sepä se. Tytön näkökulmasta voit lisätä tuohon vielä seksuaalisen häirinnän, takapuolesta puristamiset, "v*ttu hyvät daisarit", huorittelut ym. Lapset on raakoja, aivan järkyttäviä. Onneks oma teini-ikä on ohi, vaan sydäntä kylmää, että se on lapsilla vielä edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
oppivelvollisuus on mutta koulupakkoa ei.. eli kotonakin voi suorittaa oppivelvollisuutensa..

juu, mut siinä on se ongelma, et jos mä otan tuon pois koulusta, niin vastuu kaikesta opetuksesta on mulla.
Mä tarttisin esim psykologin lausunnon et tuolla on joku fobia koulua kohtaan, niin silloin saisin koululta käyttöön materiaaleja yms, muuten en.

Menee asian viereen, mutta meidän tyttöä mm. haulikolla ampumisella, uhanneelle pojalle (joka häiriköi KAIKKI tunnilla, on suurimman osan viikkoa pois jne.) ei kuulemma -voida yhtään mitään-... lappuja ja lippuja on kotiin lähettetty, pojan vanhemmille soitettu jne. ilman minkään näköistä tulosta, koska vanhempia ei kuulemma kiinnosta.... Ettei se opettajankaan "arki" ole mitään hirveän hääppöistä, kun osuu kohdalle näitä oppilaita joihin vaan ei saa mitään kontaktia ja joiden vanhemmatkin haistattaa veen koko touhulle:/

Olet puhunut ennenkin asiaa koulujärjestelmästä. En ilkeä edes lukea tekstiäsi loppuun, mutta ei tarvi ihmetellä jos poikasi ei halua kouluun. En minäkään menisi tuollaiseen työpaikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -vieras-:
Menee asian viereen, mutta meidän tyttöä mm. haulikolla ampumisella, uhanneelle pojalle (joka häiriköi KAIKKI tunnilla, on suurimman osan viikkoa pois jne.) ei kuulemma -voida yhtään mitään-... lappuja ja lippuja on kotiin lähettetty, pojan vanhemmille soitettu jne. ilman minkään näköistä tulosta, koska vanhempia ei kuulemma kiinnosta.... Ettei se opettajankaan "arki" ole mitään hirveän hääppöistä, kun osuu kohdalle näitä oppilaita joihin vaan ei saa mitään kontaktia ja joiden vanhemmatkin haistattaa veen koko touhulle:/

niinpä.
Meillä ollaan nyt siinä pisteessä, et koulusta otetaan yhteyttä lastensuojeluun.Toki sieltä varmasti saadaan apua, ja otan sen avun mielelläni vastaan, mut vituttaa (anteeksi kiroilut tässä ketjussa :ashamed: ) ihan sikana, et tuo jolla ei ole yhdenkään opettajan kanssa mitään ongelmaa, eikä täällä kotonakaan muusta ku koulunkäynnistä, on tossa tilanteessa, ja ne röökiä vetävät ja opettajille haistattelevat viikonloppuisin perseet olalla olevat on ihan ok kunnossa, kun ne käy koulua |O

No kyllä koulukiusaamiseen pitää puuttua, ja ruveta sitä koulun kautta hoitamaan, ei se ole normaalia eikä sitä pidä hyväksyä tai sietää.

Tuosta 50% huutelee rumia täytyy kyllä sanoa, että oma kokemus on kyllä vahvasti toinen yläasteen opettajana. Jos opetan vuosittain kahtasataa oppilasta, näistä keskimäärin yksi on sellainen, jonka kanssa tulee päin naamaa konflikteja, eli se tarkoittaa 0,5% kaikista oppilaista. Se mitä selän takana puhuvat on tietenkin toinen asia. Lisäksi tunneillani en ole koskaan hyväksynyt lainkaan kiroilua, ja kyllä oppilaat sen nopeasti tajuavat.

Kiusaamiseen on vaikea puuttua, jos kukaan ei kerro siitä opettajalle, se kun yleensä tapahtuu niin ettei opettaja näe. Joku on minulle joskus lähettänyt nimettömänä sähköpostiviestin, ja sitä kautta pääsin selvittämään kiusaamisjuttua. En tiedä kuka viestin lähetti, mutta se oli tosi hyvä juttu että sain tiedon.

tuo kuulostaa aivan kuin olisin itse kirjoittanut...paitsi että mulla ei vielä ole kouluikäistä lasta... Mitä olen sivusta seurannut nyt lähiakioina niin alakoulun kuin yläkoulun toimintaa niin olen kyllä entistäkin järkyttyneempi....mitä tapahtuukaan siihen mennessä kun oma lapseni aloittaa koulunkäynnin.

Onko mahdollista tai oletteko harkinneet luokan/koulun vaihtoa??

niin siis tuo alku ei ollu tarkoitettu luettavaks niin, et se olis suoraan verrannollinen, kunhan nyt pistin siihen kaikenlaisia asioita mitä on matkan varrella tapahtunut, mut ei se paljon lohduta, et luokassa onkin "vaan" yks tai kaks kuka huutelee, tai päin naamaa vittuillaan "vaan" joka toinen päivä :/

Ja kuraattorin kanssa ollaan oltu tekemisissä, itseasiassa eilen just kävi meillä kotona, kiusaamista ollaan koulussa selvitelty jo viimevuonna ja missään tapauksessa en syytä opettajia laiminlyönneistä tms, kaikkensa ne yrittää, mut nekin on sentään vaan ihmisiä.

kunhan nyt taas puran suunnatonta vitutustani tänne |O

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Siis muahan ei edes kiusattu, muta koko yläasteen ajan mulla oli poissaoloja jokaisella lukukaudella lähes sata, kun tosiasia oli se, että kotona rauhassa lukemalla oppi paljon enemmän kuin siinä melulaitoksessa.

Koulut ovat perseestä.

Puhut asiaa. Mäkään en oppinut peruskoulussa oppitunneilla paljon mitään, vaan lähinnä kirjasta lukemalla. Opetus oli (ja ilmeisesti edelleen on) jotenkin niin kaoottista ja paikallaan junnaavaa sen takia, koska valtaosa opettajista ainakin mun kokemuksen mukaan hyppii niiden muutaman yliäänekkään häirikön pillin mukaan. Jokaiseen luokkaanhan ainakin pari tällaista mahtuu, eikä enempää tarvitakaan.

En tiedä sit mistä johtuu. Mulle tuli omina peruskouluvuosina semmoinen olo, että opettajat jotenkin pelkäs näitä häiriköitä ja olivat sen takia varpaisillaan... Eli reagoivat niiden joka älähdykseen. Jotkut jopa naureskeli niitten tyhmille kommenteille.

Mulle on peruskouluvuosilta jäänyt aika kyyninen asenne koko koulujärjestelmää kohtaan...

Niin ja siis luokanvaihto,koulunvaihto, kotikoulu yms on kaikki vaihtoehtoina.
Mutta kun se ei ole kuitenkaan ihan yksinkertaista ja noin vain järjestettävää..kurssimuotoinen opiskelu kun tekee sen, et on tosi vaikeaa löytää sellainen paikka sille missä olis samat kurssit käyty/käymättä..

onko mahdollista että otat näiden kiusaajien vanhempiin yhteyttä? Mun mielestä koulun vaihtaminen ei ole ratkaisu tähän. ja rehtoriin vaan yhteyttä että kovemmin puuttuu tähän kiusaamiseen!!! toi on todella kamalaa kun pitää kiusata ite olen ollut 9v koulukiusattu ja kyllä se arvet jättää ikuiseksi...

luulis että ton jokela jutun jälkeen puututtais nopeammin kiusaamiseen ja pyrittäis ehkäsemään sitä? en nyt tarkota että sinun kohdalle noin kamalaa tapahtuu!

Tänä päivänä lapset ovat kyllä todella julmia ja se alkaa jo tarhasta ja esikoulusta. haukkuvat läskiks ym..

Mun ystävän 7v tuli koulusta kotiin ja itki peilin edessa ja kun äiti kysy että mitä itkee niin vastaus oli että "kun mulla ei ole muotoja niin en ikinä saa poika ystävää!!"

voimia teille..

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Joo, tosi rankkaa. Ala-asteella käyvät siellä vain sen 4 tuntia (ainakin meillä esikoinen) että se ei ole vielä paljon.

On se kuitenkin viitenä päivänä viikossa joka viikko lomia lukuunottamatta. En kyllä itse suostuis käymään yhdeksää vuotta (osa-aikaisestikaan) työssä, jossa mulle koko ajan huudeltais jotain, tönittäis ja päälle heiteltäis kuminpalasia niin, että työhön keskittyminen olis mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Joo, tosi rankkaa. Ala-asteella käyvät siellä vain sen 4 tuntia (ainakin meillä esikoinen) että se ei ole vielä paljon.

On se kuitenkin viitenä päivänä viikossa joka viikko lomia lukuunottamatta. En kyllä itse suostuis käymään yhdeksää vuotta (osa-aikaisestikaan) työssä, jossa mulle koko ajan huudeltais jotain, tönittäis ja päälle heiteltäis kuminpalasia niin, että työhön keskittyminen olis mahdotonta.

No ei kenenkään pidä, ei lapsesikaan. Ota kouluun yhteyttä, ja vaikka poliisiin jos ei asia muuten hoidu.

Ei koulu ole mikään itsestään selvä paha, mihin kiusaaminen vain kuuluu. Tuollainen on aina poikkeustilanne, mihin pitää puuttua. Ja tosiaan jos ei opettaja osaa toimia, niin kouluissa on rehtori ja oppilashuoltoryhmä, joihin voi ottaa yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:

Mä kyllä tein työtä missä tönittiin, potkittiin, lyötiin, syljettiin päälle ...
Mutta en yhdeksää vuotta.

Minkä ikäisistä ap kertoo?