Mä taidan siirtää lapsetkin karppilinjalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitikarppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoh:
Meen itseasiassa lounastamaan kanaa, kasviksia kohta. Päivällisellä voin jopa syödä yhden perunankin että jotain hiilaria tulee tälle päivälle.

Ei ne kasviksetkaan hiilarittomia ole. FYI

No ei ni :D Ja jos nimimerkki hohhoh syö "yhden perunan että jotain hiilaria tulee tälle päivälle" niin sehän kuulostaa ihan karppaamiselta ;D Kyllähän mekin jostain ne vähät hiilarit ruokavalioomme repäistään. Miksei sitten vaikka yhdestä perunasta, jos ilman sitä ei voi olla :laugh:

Olikos se nyt Kwasniewski joka sitä perunaakin suosi hiilarilähteenä? Eli ei suosi ketoilua mutta ei myöskään viljatuotteita.... Tyylinsä kullakin. Ja jos joku vielä puhuu HIILARITTOMASTA dieetistä niin mä tulen antamaan ympäri korvien. Lupaan sen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Te jotkat karppaatte, ni ootteko miettinyt että teettekö tota hautaanne asti? Sit kun palaatte normi rytmiin niin kyllä paino tulee alas. Puhuin just yksi kerta kaverini kanssa joka on Personal Trainer, nauro et ei herranjumala sellasia ihmisiä jotka karppaa.

Miksi palaisi takaisin sille ruokavaliolle, joka oli lihomisen syynä?

Ei pelkkä hiilaria sua oo lihottanu, oot vähän syöny enemmän ku pitäis.

Olen syöny HIILAREITA enemmän ku pitäis!

Alkuperäinen kirjoittaja äitikarppi:
Todellakin aion jatka karppilinjaa hautaan saakka. Miksi ihmeessä luopuisin ruokavaliosta, joka tekee mut terveeksi ja hyvinvoivaksi, ja jonka ylläpitäminen ei ole edes vaikeaa? Hulluhan mä oisin jos siirtyisin takasin syömään PAHAA perunaa ja mautonta riisiä ja jokaisen ruokailun jälkeen kokisin niin valtavan väsymyksen, että ois pakko päästä nukkumaan hetkeksi. Puhumattakaan muista ikävistä lieveilmiöistä, joita hiilarihöttöön liittyy.

sä et vaan osaa tehdä etkä maustaa ruokaa. sit laitat sitä rasvaa karppiruokiin niin tottakai maistuu lapsille. meidänkin 2v söisi floraa suoraan purkista.

Alkuperäinen kirjoittaja pullamössö:
Jotenkin aivopestyiltä vaikuttaa nämä karppaajat.. :)

Itse syön tavallista ruokaa, myös vaaleitä viljoja, karkkia, leivonnaisia KOHTUUDELLA ja painan 53kg ja pituutta 170cm.

Kolesteroli 3.4 LDL 1.2 Mites karppein kolesterolit?

Ehkä jopa turhan matalalta kuulostaa sun kolesteroli. Mites hdl ja triglyt?

Karppien kolesterolit pääsääntöisesti oikein hyvät. Triglyt putoaa ja HLD nousee. LDL miten milloinkin, mutta triglyt ja hld ne tärkeämmät.

Hei ap! Kuulostaapa hyvältä. :) Mieheni, mummoni ja äitini siirtyivät myös "kevyemmälle" linjalle, eli karppaamaan kun katselivat vierestä ruokiani ja näkivät konkreettisen muutoksen kuukausien kuluessa. Äidille ja miehelle olen leiponut mantelileipiä aamupalapaahtarin sijaseks, tykkäävät kovin. Jopa pyhän perunan nimeen vannonut sukulaismies myönsi karppipizzan olleen parempaa kuin mihin oli tottunut...

Ne, jotka eivät ole ottaneet kunnolla karppauksesta selvää, eivät tunnu ymmärtävän koko perusperiaatetta. Hiilihydraattitietoisuutta, ei niitä jätetä kokonaan pois vaan niiden laatua tarkkaillaan. Yleensä saan vastaani mitä kummallisimpia käsityksiä siitä, että kuolen kohta kun olen vuoden karpannut enkä saa kuituja mistään. Eli varmaan räjähdän silmille hetkellä millä hyvällä koska mulla on pakko olla ummetusta! :D Naapuri just katteli kauhulla kakkukahvien aikoihin kun paistelin metukkasiivuja ja ripottelin päälle juustoa sulamaan. Mutta ei vissiin huomannut kun vedin samaan hönkäsyyn ison lautasellisen salaattia.

Ei tulis mieleenkään laittaa omia lapsia karpille,teini tarvii hiilareita ,kun pelaa jääkiekkoa 3-4 kertaa viikossa pari tuntia.Tällöin pasta on ehdottoman tärkeetä ruokaa esim.2 jääkiekko ottelun välissä( parin tunnin tauko).Jos ihminen vetää tuon karpinkin ketopuolelle ja jatkaa sitä pitkään niin elimistö rupee poltaa omia sisuskaluja.Tästä tuli jokuaika sitten ohjelma ja sen jälkeen en ole ite ketokarppaillut tosiaankaan :o .Ruisleipää,perunaa,kasviksia/vihanneksia ja lihaa/kalaa/kanaa,niistä tää perhe on rakennettu :D

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Meen itseasiassa lounastamaan kanaa, kasviksia kohta. Päivällisellä voin jopa syödä yhden perunankin että jotain hiilaria tulee tälle päivälle.

Ei ne kasviksetkaan hiilarittomia ole. FYI

No ei ni :D Ja jos nimimerkki hohhoh syö "yhden perunan että jotain hiilaria tulee tälle päivälle" niin sehän kuulostaa ihan karppaamiselta ;D Kyllähän mekin jostain ne vähät hiilarit ruokavalioomme repäistään. Miksei sitten vaikka yhdestä perunasta, jos ilman sitä ei voi olla :laugh:

Lähinnä naurattaa kun ootte niin tietävinänne kaikista ruuista, karppaaminen on ainut tie terveelliseen elämään. Jatkakaa rauhassa :)

Mua naurattaa lähinnä se että monet tietävät sekä sinun suosimasta ruokavaliosta ja karppauksesta ja sinä tunnut tietävän vain omasta ruokavaliostasi, et muuta ole edes kokeillut ja silti tunnut tietävän kumpi on parempi vaihtohto ;)

Selevishän se, sä oot niitä jotka ei oikeesti tiedä karppauksesta hölökäsen pöläystä. Kuvittelet että karppaus tarkoittaa sitä että hiilihydraatteja ei syödä ollenkaan ja kuvittelet että kasviksista ja maitotuotteista ei niitä sais. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mollamaija:
Hei ap! Kuulostaapa hyvältä. :) Mieheni, mummoni ja äitini siirtyivät myös "kevyemmälle" linjalle, eli karppaamaan kun katselivat vierestä ruokiani ja näkivät konkreettisen muutoksen kuukausien kuluessa. Äidille ja miehelle olen leiponut mantelileipiä aamupalapaahtarin sijaseks, tykkäävät kovin. Jopa pyhän perunan nimeen vannonut sukulaismies myönsi karppipizzan olleen parempaa kuin mihin oli tottunut...

Ne, jotka eivät ole ottaneet kunnolla karppauksesta selvää, eivät tunnu ymmärtävän koko perusperiaatetta. Hiilihydraattitietoisuutta, ei niitä jätetä kokonaan pois vaan niiden laatua tarkkaillaan. Yleensä saan vastaani mitä kummallisimpia käsityksiä siitä, että kuolen kohta kun olen vuoden karpannut enkä saa kuituja mistään. Eli varmaan räjähdän silmille hetkellä millä hyvällä koska mulla on pakko olla ummetusta! :D Naapuri just katteli kauhulla kakkukahvien aikoihin kun paistelin metukkasiivuja ja ripottelin päälle juustoa sulamaan. Mutta ei vissiin huomannut kun vedin samaan hönkäsyyn ison lautasellisen salaattia.

Nami :p ,lärpäkkeitä!

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Te jotkat karppaatte, ni ootteko miettinyt että teettekö tota hautaanne asti? Sit kun palaatte normi rytmiin niin kyllä paino tulee alas. Puhuin just yksi kerta kaverini kanssa joka on Personal Trainer, nauro et ei herranjumala sellasia ihmisiä jotka karppaa.

:D
Mulla on sulle järkyttävä uutinen, "kalorit" ei lihota, nopeat hiilihydraatit yhdistettynä rasvaan kylläkin.

Täytyypä kokeilla sitten että syön tästä lähtien joka päivä 5 kg pelkkää rasvaa (juon esim. pullosta öljyä). katsotaanko laskeeko vai tippuuko paino. sun mukaanhan sen pitäisi tippua, kun en syö hiilareita. Kaloreita sit tuleekin ihan kivasti.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Todellakin aion jatka karppilinjaa hautaan saakka. Miksi ihmeessä luopuisin ruokavaliosta, joka tekee mut terveeksi ja hyvinvoivaksi, ja jonka ylläpitäminen ei ole edes vaikeaa? Hulluhan mä oisin jos siirtyisin takasin syömään PAHAA perunaa ja mautonta riisiä ja jokaisen ruokailun jälkeen kokisin niin valtavan väsymyksen, että ois pakko päästä nukkumaan hetkeksi. Puhumattakaan muista ikävistä lieveilmiöistä, joita hiilarihöttöön liittyy.

sä et vaan osaa tehdä etkä maustaa ruokaa. sit laitat sitä rasvaa karppiruokiin niin tottakai maistuu lapsille. meidänkin 2v söisi floraa suoraan purkista.

:laugh:

Tää oli ehkä päivän paras tähänastisista :D Että tavisruokaa en osaa tehdä enkä maustaa, mutta heti kun jää potut ja makaroonit pois, niin sussiunakkoon, mustahan kuoriutuu oikeen mestarikokki? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Jos ihminen vetää tuon karpinkin ketopuolelle ja jatkaa sitä pitkään niin elimistö rupee poltaa omia sisuskaluja

Siis voi hyvä luoja mitä kaikkee ihmiset uskoo. Onko täällä kukaan kykenevä itsenäiseen ajatteluun laisinkaan??? Siis karppien lisäksi??

Mulla on sulle järkyttävä uutinen, "kalorit" ei lihota, nopeat hiilihydraatit yhdistettynä rasvaan kylläkin.

Täytyypä kokeilla sitten että syön tästä lähtien joka päivä 5 kg pelkkää rasvaa (juon esim. pullosta öljyä). katsotaanko laskeeko vai tippuuko paino. sun mukaanhan sen pitäisi tippua, kun en syö hiilareita. Kaloreita sit tuleekin ihan kivasti.

Kokeile ihmeessä, tulet hämmästymään. Ja tiedoksesi: elimistö ottaa vain sen rasvan, jonka tarvitsee. Loput tulee ulosteen ja virtsan mukana ulos. Jos siis et yhdistä tuohon rasvadiettiisi hiilaria yli 20g/hh päivässä ;)

Kokeilepa semmosta. Varmasti paino tippuu, mutta terveellistä se ei ole.

Kokeilepa semmosta. Varmasti paino tippuu, mutta terveellistä se ei ole.

Nimenomaan :laugh: Ei sillä oo munaa yrittää, mutta jos yrittää niin sitä on varoitettu :D

Tää oli ehkä päivän paras tähänastisista :D Että tavisruokaa en osaa tehdä enkä maustaa, mutta heti kun jää potut ja makaroonit pois, niin sussiunakkoon, mustahan kuoriutuu oikeen mestarikokki? :laugh:

Niin. Et siis osaa maustaa, mutta lapset tykkää luonnostaan rasvan mausta. Ymmärsitkö vai tavaanko?

Näitten hiilarihirmujen mielestä rasva on se, joka lihottaa. Ne kuvittelee, että kaikki ihmisen syömä rasva tarrautuu henkensä hädässä elimistöön ja siten sitä sitten ihminen lihoo.

Oikeasti, kannattais edes pikkuisen ottaa selvää lihomisen biologiasta, sitä opetetaan ihan peruskouluissakin ;)

Kokeile ihmeessä, tulet hämmästymään. Ja tiedoksesi: elimistö ottaa vain sen rasvan, jonka tarvitsee. Loput tulee ulosteen ja virtsan mukana ulos. Jos siis et yhdistä tuohon rasvadiettiisi hiilaria yli 20g/hh päivässä ;)

Miksi ihmeessä on sitten olemassa lihavia ihmisiä??? Ja tidoksi kaikki ei syö niitä hiilareita ton vertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja he:
Näitten hiilarihirmujen mielestä rasva on se, joka lihottaa. Ne kuvittelee, että kaikki ihmisen syömä rasva tarrautuu henkensä hädässä elimistöön ja siten sitä sitten ihminen lihoo.

Oikeasti, kannattais edes pikkuisen ottaa selvää lihomisen biologiasta, sitä opetetaan ihan peruskouluissakin ;)

Mun mielestä se lihottaa että syö enemmän kuin kuluttaa. Ja se ylimääräinen energia voi tulla rasvasta, hiilareista tai mistä tahansa, kun syö kulutukseen nähden liikaa, lihot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai että kalorit ei lihota, pelkästään hiilarit? :o

Huhhuh mitä juttua...

Tuo on siltä osin totta, että kaikki kalorit eivät ole samoilla linjoilla. Sama kalorimäärä sokerista lihottaa enemmän kun jos syö tasapainoisen aterian. Vaikka niissä olisi aivan yhtä monta kaloria. Mysteeri, eikö? :xmas: Ei niille, jotka tietävät ravitsemuksesta ja elimistön toiminnasta enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja pullamössö:
Jotenkin aivopestyiltä vaikuttaa nämä karppaajat.. :)

Itse syön tavallista ruokaa, myös vaaleitä viljoja, karkkia, leivonnaisia KOHTUUDELLA ja painan 53kg ja pituutta 170cm.

Kolesteroli 3.4 LDL 1.2 Mites karppein kolesterolit?

No onnea sulle!

Kuten aiemminkin sanoin, me kaikki emme ole samanlaisia. Muutenhan olisimme kaikki pitkiä, hoikkia, ilmeisesti blondeja kuten sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai että kalorit ei lihota, pelkästään hiilarit? :o

Huhhuh mitä juttua...

Ai että rasva ja ylimääräiset hiilarit hyppää suoraan rasvakudokseen?

ei, vaan elimistö käyttää rasvaa, hillareita yms. hyväkseen ja ylimääräinen varastoituu elimistöön rasvana. Tietenkin osa myös poistuu, mutta ei kaikki.

Hei, mä lyön vetoa ihan mistä summasta tahansa, että jos vedät vaikka sen 5kiloa rasvaa vuorokaudessa, mutta todellakin rajaat tarkkaan että hiilareita tulee alle 20g/vrk, niin sä ET LIHO vaan laihdut! Tai jätä vaikka ihan tyystin hiilarit pois, vedä pelkkää rasvaa, niin katotaan. Mä tosiaan lyön mitä tahansa vetoa, että sä laihdut ja että tuo viis kiloa rasvaa ei päädy renkaiksi sun vyötärölle. Uskallatko ottaa haasteen vastaan, vai uhitteletko vaan?

Yhteistyössä